Brak dźwięku w grach na Maverick

Nie samą pracą człowiek żyje ;)
Cyr4x
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 34
Rejestracja: 03 gru 2005, 20:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: GNOME

Brak dźwięku w grach na Maverick

Post autor: Cyr4x » 25 mar 2011, 02:18

Spotkał się ktoś z brakiem dźwięku w niektórych grach, jak Quake 3, Doom 3, Enemy Territory? Inne gry hulają ok, w systemie dźwięk jest, a w tych nie ma szans. Mam w Gnome audio ustawione na Alsę, ale to przecież wpływu nie ma. Wcześniej działało, a po aktualizacji do Mavericka już nie. Zauważyłem, że w ogóle nie mam /dev/dsp, może to w tym problem?
doman150
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 28
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:54
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: Brak dźwięku w grach na Maverick

Post autor: doman150 » 25 mar 2011, 21:37

Tak ja się z tym spotkałem. Ale o dziwo dzwięku nie mam tylko wtedy kiedy stawiam swój serwer(na swoim kompie) podczas singla jest ok.
Cyr4x
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 34
Rejestracja: 03 gru 2005, 20:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: GNOME

Re: Brak dźwięku w grach na Maverick

Post autor: Cyr4x » 25 mar 2011, 22:00

Rozwiązałem! Wystarczy użyć skryptu powodującego, że Enemy-Territory odtwarza dźwięk przez SDL i doinstalować do SDL support dla Alsy (albo pozostawić ten dla Pulseaudio o ile go wykorzystujemy).

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install libsdl1.2debian-alsa

Kod: Zaznacz cały

wget -q -O - http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/et-sdl-sound.gz | gzip -d > et-sdl-sound && chmod a+x et-sdl-sound
Następnie uruchamiany grę przez ./et-sdl-sound
Tak samo będzie wyglądał skrypt dla Quake 3, wystarczy w pliku zmienić nazwę katalogu z grą i rzeczywisty plik uruchamiający na quake3.x86
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry”