Strona 1 z 1

Brak dźwięku w grach na Maverick

: 25 mar 2011, 02:18
autor: Cyr4x
Spotkał się ktoś z brakiem dźwięku w niektórych grach, jak Quake 3, Doom 3, Enemy Territory? Inne gry hulają ok, w systemie dźwięk jest, a w tych nie ma szans. Mam w Gnome audio ustawione na Alsę, ale to przecież wpływu nie ma. Wcześniej działało, a po aktualizacji do Mavericka już nie. Zauważyłem, że w ogóle nie mam /dev/dsp, może to w tym problem?

Re: Brak dźwięku w grach na Maverick

: 25 mar 2011, 21:37
autor: doman150
Tak ja się z tym spotkałem. Ale o dziwo dzwięku nie mam tylko wtedy kiedy stawiam swój serwer(na swoim kompie) podczas singla jest ok.

Re: Brak dźwięku w grach na Maverick

: 25 mar 2011, 22:00
autor: Cyr4x
Rozwiązałem! Wystarczy użyć skryptu powodującego, że Enemy-Territory odtwarza dźwięk przez SDL i doinstalować do SDL support dla Alsy (albo pozostawić ten dla Pulseaudio o ile go wykorzystujemy).

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install libsdl1.2debian-alsa

Kod: Zaznacz cały

wget -q -O - http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/et-sdl-sound.gz | gzip -d > et-sdl-sound && chmod a+x et-sdl-sound
Następnie uruchamiany grę przez ./et-sdl-sound
Tak samo będzie wyglądał skrypt dla Quake 3, wystarczy w pliku zmienić nazwę katalogu z grą i rzeczywisty plik uruchamiający na quake3.x86