win10 i ubuntu na ssd

Wyłącznie system! Wątpliwości dotyczące aplikacji proszę umieszczać niżej, w odpowiednich forach.
Awatar użytkownika
proletariat
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:54
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Óć

win10 i ubuntu na ssd

Post autor: proletariat »

Witam,

Zamierzam zainstalować na nowo ubuntu w najnowszej odsłonie i chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę nad podziałem przestrzeni dyskowej.
Przyznam, że jestem nowicjuszem, a z linuksem mam do czynienia od kilku dni, ale bardzo mi się podoba ten system i zamierzam z niego korzystać i się go uczyć. Mam wiele pytań i proszę być wyrozumiałym, ale "kto pyta ten nie błądzi:P".

1) Muszę mieć dostęp jako do drugiego systemu do win10
2) Dysk systemowy to SSD (dlatego też tmp ma mieć oddzielną partycję na HDD)
3) Mam włączone UEFI w BIOSie (dlatego też będzie partycja boot/efi)
4) Posiadam 8GB RAM
5) któraś z partycji na HDD musi zostać w ntfsie bo mam tam dane spod windowsa.
Obrazek
Macie jakieś inne pomysły? Szukam najlepszej alternatywy. Proszę o łopatologiczne pisanie oraz wyjaśnianie swoich decyzji. Czy potrzeba mi "home" skoro nie bede go uzywac?
Awatar użytkownika
kszyhus
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1098
Rejestracja: 19 lis 2010, 08:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 22.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Lokalizacja: okolice Ostrowa Wielkopolskiego

Re: win10 i ubuntu na ssd

Post autor: kszyhus »

/home - jakie by nie było, po prostu musi być.
Względne jest jego położenie. Mogą być 3 różne położenia:
pierwsze - podstawowe, przy standardowej instalacji Ubuntu w systemie plików na /. Jeżeli na /home nic nie będziesz trzymał to może być tutaj.
drugie - także na dysku SSD, ale na osobnej partycji. Zaletą tego jest to, że przy reinstalacji lub wysypaniu systemu nie tracisz danych i ustawień systemu zawartych w /home.
trzecie - na dysku HDD.