AVG dla linuxa

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
corrba
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 25 cze 2010, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

AVG dla linuxa

Post autor: corrba »

Witam
Jestem zielony i mam pytanie. Zainstalowałem antywirusa AVG for Linux. Widzę go w programach zainstalowanych i w pakietach, ale nie mogę go uruchomić. W menu nie ma tego programu. Co muszę zrobić. Proszę tylko nie odpowiadajcie, że "po co mi antyvirus pod liuxa" chcę program przetestować, poza tym mam partycje windosowe jeszcze i chcę je także przeszukać. Pozdrawiam i dziękuję za rzeczowe odp.
adrikux

Odp: AVG dla linuxa

Post autor: adrikux »

Zacznij od zapoznania sięze strukturą katalogów. To podstawowa wiedza, której brak będzie uniemożliwiał ci nie tylko odnalezienie zainstalowanego pakietu, lecz także pracy z systemem. Po zainstalowaniu aplikacji nie musi wcale tworzyć się aktywator w menu, chociaż z reguły jest dodawany. Po zrestartowaniu całej sesji lub procesu gnome-panel powinien zostać dodany. Zainstalowane pakiety znajdują się w /usr/bin. Odnośnie programu antywirusowego, skorzystałbym z BitDefendera.
Awatar użytkownika
Gryffinian
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2010, 22:32
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: AVG dla linuxa

Post autor: Gryffinian »

AVG uruchamia się w terminalu o ile pamietam, aczkolwiek antywir pod linuksa służy ZASADNICZO do skanowania partycji z winzgrozą
marcin1982
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 3209
Rejestracja: 30 wrz 2007, 13:49
Płeć: Mężczyzna

Odp: AVG dla linuxa

Post autor: marcin1982 »

Witam.
Wpisz w terminalu "avg" po prostu, zobaczysz czy się uruchomi czy nie. Jeśli to nie uruchomi programu wpisz w konsoli coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

whereis avg