Ubuntu 16.04 na sda i fedora 26 na sdb

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
tyberiak
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 16.04

Ubuntu 16.04 na sda i fedora 26 na sdb

Post autor: tyberiak »

Hej jestem użytkownikiem ubuntu 16.04 i postanowiłem sprawdzić jak wyglądają tez inne dystrybucje... akurat zalegał mi dysk z windowsem 7 ktory był od nowości w kompie ale żadko go używalem wiec postanowiłem zainstalować na nim fedore 26 ...zrobiłem liveusb załączyłem zainstalowałem pomyślnie czas na restart... "error: attempt to read or write outside of disk 'hd0' Entering rescue mode..."
wiec napisałem na Ask fedora i otrzymałem odpowiec :
That being said, are you still using Ubuntu's GRUB, or are you using one installed by Fedora, because what you'll need to do is different depending on the answer. If you're using Ubuntu's, you're best off asking at the Ubuntu Forum as I'm sure that they get asked this question frequently, and will be able to help you.

If you're using Fedora's, the instructions will be different, of course, and I'm not the best person for that because I've never had to do it myself. However, sdb should be on hd1, which suggests you're using Ubuntu's. Assuming that you can boot Ubuntu, open a terminal and run this command:

sudo fdisk -l
and enter your password when prompted. (The last character is a lower-case L, not a 1.) Then, edit your question to add the output, which will show us what drives you have and how they're partitioned, and we can go from there. Good luck, and if the Ubuntu forum gets you running, please let us know, and don't hesitate to ask more questions as needed, because that's what we're here for.

Czy ktoś ma pomysł co mogę zrobić gdzie jest błąd ?
Awatar użytkownika
kobrawerde
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Wersja Ubuntu: 22.04
Środowisko graficzne: Cinnamon
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Ubuntu 16.04 na sda i fedora 26 na sdb

Post autor: kobrawerde »

A może spróbuj program boot repair w postaci pliku ISO ...nagraj na CD lub pendrive
https://sourceforge.net/projects/boot-repair-cd/
Albo SystemRescueCd
http://www.system-rescue-cd.org/Download/
tyberiak
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec

Post autor: tyberiak »

Padła też taka propozycja z forum fedory :
Running
grub2-mkconfig -o /boot/grub2/grub.cfg
on Fedora or on Ubunto:
grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg
would normally find bootable linux systems on the other disk. The linux system from the other disk will then turn up in the grub menu.
czy opcja z 2 czyli ubuntu jest bezpieczna i naprzykład nie strace w tym wszystkim grub ubuntu... tam chyba trzeba dopisac sudo ? Co myślicie ?
Awatar użytkownika
kobrawerde
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Wersja Ubuntu: 22.04
Środowisko graficzne: Cinnamon
Kontakt:

Post autor: kobrawerde »

Mnie się wydaję iż pewnie winny temu wszystkiemu jest system Fedora i jego wadliwa instalacja ( coś knoci z grubem ) ...ale może się mylę ?
Może zainstaluj sobie inny system na tej partycji co Fedora np. Linux Mint Mate ...wiele razy instalowałem i zawsze poprawnie wykrywał systemy już zainstalowane i poprawnie instalował grub-a 2. Jeśli efekt będzie taki sam ..czyli ten sam błąd to coś innego :-(
A czy da Ci się wejść do Ubuntu ... i zainstalować gruba ? ..... choćby z płytki live-CD .... może on wykryje systemy i naprawi błędy instalacji gruba z Fedory.....
namok
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Środowisko graficzne: Unity
Kontakt:

Post autor: namok »

Dużo liter mało treści.
Podaj wynik bootinfoscript.
ODPOWIEDZ