Kubuntu 9.04 + ZTE XDSL 852

Neostrada, DialNet, Net24
Awatar użytkownika
Bisiek
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2009, 13:51
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86

Kubuntu 9.04 + ZTE XDSL 852

Post autor: Bisiek »

Witam.
Mam owy modem z internetem Orange FreeDom. Modem działa raczej, bo siedze na Viście i to pisze. Na Linuxie nawet nie zapali sie lampeczka, choć zostaje wykryty. Próbowałem dwa warianty: Linnet i UbuDSL. Oba nie chodzą. Może być to moja wina, jestem laikiem w ubuntu (trzeci dzień go mam).
Problem z linnetem jest następujący: wszystko przebiega jak trzeba, instalacja i konfiguracja. Ale po próbie połączenia mam takie coś:
pppd: In file /etc/ppp/peers/linnet: unrecognized option 'nic-nas0'
UbuDSL:
Wszystko sie uruchamia ale najpierw pisze (po zalogowaniu sie) że "modem został podłączony" potem że synchronizuje, potem że wystąpił błąd przy kompilacji sterownika, że odłączony, podłączony i tak wkółko.

Kubuntu 9.04 ściągane (wydaje mi sie że ENG, bo pobierałem spolszczenie później)
Nie wiem czy to coś ma do tego ale instalowane przez Wubi.

PS: Pewnie zapytacie jak pobrałem spolszczenie jak nie mam neta. Otóż ubu wykrył sieć bezprzewodową i sie do niej przyłączył (ja mu pozwoliłem) :P

EDIT:Jednak instalacja modemu w Linnecie była z błędami (wcześniej jakoś nie zauważyłem).
Twoj modem to: ZXDSL wersja 2
tar: zxdsl.tar.gz: Nie można open: No such file or directory
tar: Błąd nie do naprawienia: koniec
tar: Child returned status 2
tar: Zakończenie z błędem z powodu uprzednich błędów
mv: nie można wykonać stat na `cxacru-fw.bin': No such file or directory
^[[B^[[B^[[BWARNING: could not find /home/bis/linnet322/src/.interruptmonitor.o.cmd for /home/bis/linnet322/src/interruptmonitor.o
Bardzo proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Admc
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 2149
Rejestracja: 23 lip 2009, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma