[Tibia] - brak połączenia z serwerem

Gry, które działają natywnie na Linuksie.
radosław
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 08 sie 2016, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

[Tibia] - brak połączenia z serwerem

Post autor: radosław » 06 lis 2017, 23:03

Cześć,
przychodzę po pomoc w sprawie gry-dinozaura. 4 listopada odbyło się parę aktualizacji i z miejsca pojawiły się problemy. Kontaktowałem się już w tej sprawie ze Wsparciem Technicznym firmy Cipsoft, jednak nie są szczególnie skorzy do pomocy (przepisują FAQ techniczne - gdybym umiał na jego podstawie rozwiązać problem, to nie zawracał bym nikomu głowy). Problem jest następujący: podczas łączenia się z serwerem otrzymuję informację, że serwer jest offline (a w rzeczywistości jest online i dostarcza radość wielu osobom).

Jestem użytkownikiem Ubuntu 16.04 LTS w Unity. Pracuję na laptopie Lenovo G510 z oryginalnym sprzętem.

Cipsoft napisał mi, bym umożliwił łączenie się do portu (wybaczcie, jeśli nie tak tłumaczy się angielskie wyrażenie "port" z nr) 7171 jako TCP (nie wiem, co te liczby oznaczają) poprzez odblokowanie go w zaporze. Zostało to wykonane (dodanie reguły za pomocą graficznej nakładki do zapory systemowej). Napisali również, bym umożliwił łączenie się programowi z portem https 443 jako secure.tibia.com. Spróbowałem zrobić to samo co z tcp poprzez dodanie reguły do zapory (umożliwienie wszelkich połączeń z tym portem). Oczywiście, to nie pomogło. To, co drukuje się w konsoli, gdy uruchamiam program wrzucam na dole. Ta informacja powtarza się tak długo aż nie wyłączę programu.

Ze strony Tibii:
"In order to play Tibia, you need a fully functional direct TCP/IP-connection to the game servers. If you cannot log into the game, please check your router and any active security software such as firewalls or virus scanners to make sure that:
- TCP connections to port 7171 are allowed
- Tibia.exe has access to https port 443 at the address secure.tibia.com
"

Dodam, że przed updatedem ze strony CipSoftu wszystko działało bez zarzutu. Na 8h przed ich zmianami grałem normalnie, po server save już nie. Ponieważ dział techniczny nie tłumaczy mi, co mam robić, proszę Was o pomoc. Mianowicie:
1) najpierw proszę o wytłumaczenie, co właściwie oznacza drugi podpunkt z wymogów cipsoftu,
2) jeśli ktoś chciałby wytłumaczyć powyższe, to również proszę o radę jak mogę to wykonać, lub odesłać mnie do źródła, które wytłumaczy to w sposób dość klarowny.
3) Proszę o ocenienie, czy problem leży po mojej stronie, czy raczej cipsoftu. Tak z grubsza. Nie proszę tu o ekspertyzy dla prokuratury oczywiście. Po prostu chcę wiedzieć, czy muszę coś ogarnąć, czy nie.


rodia@sakura:~/Gry/tibia/tibia-11$ ./start-tibia.sh
[ 22:49:51,797 ] Asset loading complete
[ 22:49:51,812 ] QSslSocket: cannot resolve SSLv2_client_method
[ 22:49:51,812 ] QSslSocket: cannot resolve SSLv2_server_method
[ 22:49:51,819 ] QObject::connect: Cannot connect (null)::stateChanged(QNetworkSession::State) to QNetworkReplyHttpImpl::_q_networkSessionStateChanged(QNetworkSession::State)
[ 22:49:53,068 ] QObject::connect: Cannot connect (null)::stateChanged(QNetworkSession::State) to QNetworkReplyHttpImpl::_q_networkSessionStateChanged(QNetworkSession::State)
[ 22:50:06,269 ] QObject::connect: Cannot connect (null)::stateChanged(QNetworkSession::State) to QNetworkReplyHttpImpl::_q_networkSessionStateChanged(QNetworkSession::State)
[ 22:50:07,377 ] BattlEye: "Initialized (v1.243)"
[ 22:50:07,458 ] Connection to gameserver QUrl("tcp://:0") requested (Charakter "Chumchumcabra" )
[ 22:50:07,464 ] Socket state changed QAbstractSocket::HostLookupState
[ 22:50:07,464 ] Socket state changed QAbstractSocket::UnconnectedState
[ 22:50:08,395 ] QObject::connect: Cannot connect (null)::stateChanged(QNetworkSession::State) to QNetworkReplyHttpImpl::_q_networkSessionStateChanged(QNetworkSession::State)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Linuksowe”