Regulamin forum

Plotki, ploteczki na temat Ubuntu
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 6878
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Regulamin forum

Post autor: mario_7 » 19 mar 2011, 12:07

Podstawy, znajomość (choćby pobieżna) obowiązkowa:

:arrow: Kodeks postępowania Ubuntu
:arrow: Jak mądrze zadawać pytania


Na forum panuje przyjazna atmosfera, wszelkie kłótnie na temat wyższości jednej dystrybucji nad inną, bądź zniechęcanie początkujących użytkowników swoją postawą - nie są tu mile widziane.
Wszystkie teksty na forum są rozpowszechniane zgodnie z zasadami licencji Creative Commons - Attribution / Share Alike.
§ 1. Profil:
  1. Podpis powinien być możliwie krótki i zgodny z Regulaminem forum. Klikalne linki oraz obrazki w podpisach użytkowników bez odpowiednich uprawnień są wyłączone.
  2. Avatary mogą mieć rozmiar maksymalnie 100x100 pikseli i wagę najwyżej 30 KiB. Dyskretne animacje są dopuszczalne, jednak namawiamy do stosowania statycznych obrazów.
  3. Podaj prawdziwe i aktualne dane w profilu, zwłaszcza te dotyczące numeru wersji systemu i używanego środowiska. Ułatwi to udzielenie pomocy.
§ 2. Zakładanie tematów:
  1. Zanim założysz nowy temat, upewnij się, czy nie był on już poruszany wcześniej. Użyj w tym celu funkcji szukaj.
  2. Nowy temat powinien być umieszczony w najodpowiedniejszym dla niego dziale, zgodnym z zagadnieniem merytorycznym poruszanego problemu.
  3. Nadaj jednoznaczny tytuł nowemu tematowi - poprawna nazwa tematu to gwarancja na szybkie wyszukiwanie i czytelne przeglądanie przez użytkowników.
  4. Używanie w tytułach słowa PROBLEM (oraz wszelkich jego synonimów) jest całkowicie zakazane.
  5. Starannie, z możliwie dużą ilością szczegółów, opisz problem. Pytania w stylu "monitor mi nie działa, jak to naprawić?" będą bezwzględnie usuwane.
  6. W jednym temacie poruszaj tylko jeden problem. Ułatwi to odpowiedź i odszukanie rozwiązania innym.
§ 3. Wypowiedzi na forum:
  1. Osoby odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Forum, tj. administratorzy i moderatorzy mają prawo usuwać/zmieniać treści niezgodne z regulaminem bez powiadomienia, bądź dopisując uwagę do postu.
  2. Zakazane jest umieszczanie na forum jakichkolwiek treści wulgarnych oraz dozwolonych od 18 roku życia.
  3. Pisanie postów typu: "Zgadzam się", "Też tak myślę" i inne przejawy nabijania licznika postów nie są mile widziane. Wypowiedzi nie wnoszące nic do pierwotnego tematu będą usuwane.
  4. Nadużywanie znaków typu !! ?? będzie skutkowało usunięciem postu.
  5. Nie formatuj niepotrzebnie tekstu (nie pisz fontem pogrubionym, powiększonym, nie koloruj). Wyróżniamy tylko pewne słowa, a nie cały tekst.
  6. Nie pisz też WIELKIMI literami. WIELKIE litery krzyczą!
  7. Nie pisz popularnym w internecie slangiem typu: jush, dobshe, ani czYmŚ tAKiM. Takie posty będą usuwane. Użytkownicy, którzy nie szanują języka polskiego muszą liczyć się z usuwaniem swoich postów!
  8. Zabrania się umieszczania w postach obrazków większych niż 256x256 pikseli. Jeśli widzisz konieczność pokazania problemu za pomocą ilustracji o większych rozmiarach - skorzystaj z jednego z serwisów do tego przeznaczonych, a na forum wstaw miniaturę i/lub odnośnik do większego obrazka.
  9. Obrazek może być tylko ilustracją rzetelnie opisanego problemu. Komunikaty ze zrzutów ekranów (bądź ich istotne fragmenty) należy przepisać na forum. Posty gdzie grafika pełni dominującą rolę będą usuwane.
  10. Zabrania się pisania postów reklamowych i o oczywistym komercyjnym charakterze (a także jakiejkolwiek innej działalności reklamowo-komercyjnej na Forum). Nasz serwis oferuje płatne (i nie tylko) usługi w tym zakresie, które serdecznie POLECAMY. :mrgreen:
§ 4. Ostrzeżenia:
  1. Ostrzeżenie grozi użytkownikowi za:
    • ewidentne naruszenie regulaminu;
    • kilkukrotne poruszanie problemów, które były wielokrotnie rozwiązywane tudzież rozwiązania znajdują się w poradnikach/przewodniku;
    • używanie wulgaryzmów;
    • arogancję i obrażanie innych forumowiczów;
    • nabijanie postów;
    • dublowanie tych samych postów w różnych tematach;
    • wszelkie naruszenia dobrych obyczajów oraz zachowania aspołeczne;
    • przeprowadzanie za pomocą PW (prywatnych wiadomości) prób uzyskania ekspresowych porad od moderatorów/administratorów, bez wcześniejszego przyzwolenia/zachęty z ich strony.
  2. Wartość ostrzeżenia leży w gestii moderatora/administratora.
  3. Szczególnie drastyczne zachowania naruszające regulamin i/lub dobre obyczaje zostaną ukarane trwałym zbanowaniem użytkownika.
  4. Posiadanie więcej niż jednego konta na Forum jest zakazane.
§ 5. Usuwanie kont:
  1. Na życzenie użytkownika.
  2. Nieaktywowane, z nieaktywnymi lub nieprawdziwymi danymi.
NIE BĘDĄ usuwane konta zablokowane, zbanowane czy w jakikolwiek inny sposób ograniczone administracyjnie.
Zablokowany

Wróć do „... o Ubuntu”