Ubuntu czy Kubuntu - czy to te same sytemy?

Plotki, ploteczki na temat Ubuntu
Mapal
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 17
Rejestracja: 16 wrz 2009, 13:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86

Ubuntu czy Kubuntu - czy to te same sytemy?

Post autor: Mapal »

Witam,
jestem zielonym linuxiarzem, ale wobec perspektywy zaprzestania wsparcia systemu Windows XP postanowiłem nie zasilać więcej swoją kasą pazernego Billa G. Miałem już zainstalowaną OpenMandrivę, SUSE, a teraz próbuję Ubuntu. Generalnie wszystko mi się podoba, mogę w Linuxie robić prawie wszystko, co w Windows. Prawie, ponieważ mam parę programów, które nie mają wersji linuxowej - np. programy do nauki języków. Dlatego muszę rozkminić używanie Wine. Znalazłem sobie parę artykułów i tematów na forach, ale chyba wszystkie dotyczą Ubuntu. Wydaje mi się, że ten właśnie system ma najmocniejsze wsparcie społeczności użytkowników, dlatego będę się uczył na Ubuntu. Mam parę pytań:
1. Nie bardzo mi się podoba Unity, zdecydowanie wolę KDE. To pewnie zboczenie powindowsowe, ale lepiej i łatwiej mi się pracuje w KDE. Dlatego chcę sobie zainstalować Kubuntu, ale wydaje mi się, że jest on jakby trochę niszowym systemem. Nie wiem, czy uda mi się go spolszczyć (ważne) i czy ma on wsparcie Cannonical lub innej poważnej firmy. Czy moje obawy są słuszne?
2. Czy to, czego nauczę się w Ubuntu, można stosować bez zmian w Kubuntu? To jest pytanie w kontekście Wine.
3. A może jest sposób, by zastosować KDE w "typowym" Ubuntu?
4. Może ktoś polecić jakąś książkę o Ubuntu, a może o linuxie w ogóle?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2013, 09:45 przez Mapal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
xxx666xxx
Wygnańcy
Posty: 472
Rejestracja: 24 lut 2013, 16:36
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Jestem nomadem...

Re: Ubuntu a Kubuntu

Post autor: xxx666xxx »