Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Miejsce, w którym użytkownicy forum mogą zaprezentować swoje własne projekty programistyczne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Witam,
Chcę wam przedstawić mój nowy program do gier o nazwie Recultis.
https://makson96.github.io/Recultis/

Służy on do instalowania gier na Linuksie, które mają otwarty silnik, ale płatną stronę artystyczną, którą można pobrać przez Steam (a w przyszłości też inne platformy). Dzięki temu można zagrać natywnie w gry, które nigdy na Linuksa nie zostały wydane, a ponadto cieszyć się nowoczesnymi rozwiązaniami zapewnianymi przez otwarte silniki. Program na starcie obsługuje następujące gry:
- Doom3: BFG
- Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
- The Elder Scrolls III: Morrowind

Jedyne co musisz zrobić, to mieć kupioną tę grę na Steam, następnie pobrać Recultis, rozpakować go i dwa razy kliknąć na plik "Recultis". Instrukca w formie wideo poniżej:
https://youtu.be/9wHCbyPZ6Eo

Bawcie się dobrze i dajcie znać, jakie błędy znajdujecie i czego wam brakuje.

Kod programu jest na licencji GPL3 i dostępny tutaj:
https://github.com/makson96/Recultis
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
rrico
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 147
Rejestracja: 22 kwie 2017, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: MATE
Architektura: x86_64
Lokalizacja: óć-pl

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: rrico »

Może głupie pytanie, ale mam akurat jedną z tych gier na płytce i nie chce jej kupować na steam jeszcze raz. Czy Recultis mi to obsłuży?
----------------------------------------------------
Ubuntu MATE 16.04.2 LTS x64 (tymczasowo offline) | Składak
Limux Mint 18.2 Mate/Cinnamon x64 (bieżący) | Toshiba Satellite A350
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Cześć,
Przykro mi, ale niestety na razie nie. Jestem jednak otwarty na to, żeby w przyszłości dodać taką opcję.
Pozdrawiam,
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
enedil
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1352
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:54
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: i3
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: enedil »

Pochwaliłem to na Reddicie i zebrało to trochę wyświetleń, może zdobędziesz większe uznanie.
Dobrze jest, psiakrew, a kto powie, że nie, to go w mordę!

~moderatorzy
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Dzięki bardzo :)

Szykuję się już do wydania Recultis 1.1, oto screen podglądowy:
recultis.PNG
(437.64 KiB) Nie pobierany
Program ma wiele usprawnień oraz dodałem obsługę dwóch dodatkowych gier:
- Aliens vs Predator Classic 2000 (avp engine)
- X-COM: UFO Defense

Pełny wykaz zmian:
https://github.com/makson96/Recultis/mi ... 2?closed=1
zapraszam do testowania gałęzi master z GitHUBa. Jak już wersja 1.1 będzie finalnie wydana to oczywiście też dam tu znać.
Pozdrawiam,
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Recultis 1.1.0 zostało już wydane! Ze zmianami możecie się zapoznać w poprzednim poście. Obecni użytkownicy mogą już dokonać autoaktualizacji, a Ci którzy nie mają jeszcze programu mogą go pobrać ze strony:
https://makson96.github.io/Recultis/

Wszystkim poleca przesiadkę na najnowszą wersję i uprzedzam, że za jakiś miesiąc wersja 1.0 przestanie działać ze względu na zmiany, które planuję wdrożyć (wersja 1.1 jest już na nie gotowa).
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Recultis 1.2 został wydany. Program wspiera teraz sześć nowych gier: Quake, Quake II, Command & Conquer: Tiberian Dawn, Command & Conquer: Red Alert, Dune 2000, Command & Conquer: Tiberian Sun (pre-alpha); pozwala na uruchamianie gier wprost z menu Recultis; wprowadza ulepszony system auto aktualizacji oraz aktualizacji silnika gier oraz wiele drobniejszych zmian.

Gry z serii Command & Conquer zostały udostępnione jako freeware, więc nie musisz nic kupować, żeby w nie grać. Po prostu w Recultis kliknij "Install", a później "Play".

Mam też do was pytanie. Napiszcie, wsparcie dla jakich gier chcielibyście widzieć w przyszłych wydaniach Recultis. Listę potencjalnych tytułów znajdziecie tu:
https://github.com/makson96/Recultis/is ... ew+game%22
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Cześć,
Wydałem właśnie Recultis w wersji 2.0. Niezmiennie możecie pobrać go ze strony projektu, albo zaktualizować przy pomocy wbudowanej autoaktualizacji.
W tej wersji zaktualizowałem całą bazę bibliotek, dzięki czemu liczę na sprawniejsze działanie gier.
Ponadto dodałem wsparcie dla następujących gier: Heroes III Complete, Jedi Knight II: Jedi Outcast, X-COM: Terror From the Deep.
Wraz ze wsparciem dla Heroes III przychodzi też wstępne wsparcie dla platformy GOG.
Zachęcam wszystkich do zabawy i pozdrawiam.

Możecie też obejrzeć działanie Recultis na tym filmiku:
https://youtu.be/M96WZNIBfeU
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Cześć,
Chciałem tylko poinformować, że projekt przeniósł się na GitLab:
https://makson.gitlab.io/Recultis/
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Cześć,
Recultis 2.1 właśnie został wydany. Możecie go pobrać z oficjalnej strony projektu. Tym razem dodałem wsparcie dla trzech gier:
- Quake III, Warzone 2100, Price of Persia
Poprawiłem UI (pasek przewijania, szybkie wyszukiwanie)
Poprawiłem wsparcie dla GOG
Wprowadziłem dodatkowe zmiany poprawiające bezpieczeństwo operacji na plikach.

Pozdrawiam,
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 8594
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: mario_7 »

Może warto jakoś podpiąć Twój projekt do https://lutris.net (w sensie - jako jeden z dostępnych tam "uruchamiaczy" (runner)).
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

Post autor: makson »

Cześć,
Dzięki za sugestię. Zapoznam się z projektem i zobaczę, czy coś można zrobić w tym kierunku.
Pozdrawiam,
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasza twórczość”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości