[TEST] GTA: San Andreas + wine

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
pawdom
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 17
Rejestracja: 18 sie 2009, 00:31
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: pawdom »

wine: could not load L"C:\\windows\\system32\\gta_sa.exe": Module not found
Skopiuj plik uruchamiający grę: gta-sa.exe do folderu: C:\\windows\system32\ a następnie zmień jego nazwę na gta_sa.exe ( znak: - zastępujesz znakiem: _ )
Miałem ten sam problem i po tych czynnościach gra uruchamia się poprawnie
lukaszforum

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: lukaszforum »

Kod: Zaznacz cały

wine 
gta_sa.exe
fixme:d3d_caps:wined3d_guess_vendor Received unrecognized GL_VENDOR "DRI R300 Pr
oject". Returning VENDOR_WINE.
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f61c,0x00000000), stub!
fixme:d3d_caps:wined3d_guess_vendor Received unrecognized GL_VENDOR "DRI R300 Pr
oject". Returning VENDOR_WINE.
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f60c,0x00000000), stub!
fixme:d3d_caps:wined3d_guess_vendor Received unrecognized GL_VENDOR "DRI R300 Pr
oject". Returning VENDOR_WINE.
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f274,0x00000000), stub!
fixme:d3d_caps:wined3d_guess_vendor Received unrecognized GL_VENDOR "DRI R300 Pr
oject". Returning VENDOR_WINE.
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f70c,0x00000000), stub!
fixme:system:SystemParametersInfoW Unimplemented action: 59 (SPI_SETSTICKYKEYS)
wine: Unhandled page fault on read access to 0x00000000 at address 0x4dd5a3 (thr
ead 0009), starting debugger...
Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000000 in 32-bit code (0x0
04dd5a3).
err:dbghelp_msc:codeview_process_info Unknown CODEVIEW signature 088d8601 in mod
ule L"gta_sa"
Register dump:
 CS:0073 SS:007b DS:007b ES:007b FS:0033 GS:003b
 EIP:004dd5a3 ESP:0177fbd0 EBP:7ed3c0c0 EFLAGS:00210293(  R- --  I S -A- -C)
 EAX:00000000 EBX:00000000 ECX:00000000 EDX:00000000
 ESI:00b6bd44 EDI:0000001b
Stack dump:
0x0177fbd0:  0000001b 00ba6748 7ed3c0c0 00000000
0x0177fbe0:  00000000 bf800000 00000000 00000000
0x0177fbf0:  3f800000 00000000 00000000 00000000
0x0177fc00:  3f800000 00000000 00000000 00000000
0x0177fc10:  00000000 00000000 00000000 00000000
0x0177fc20:  00000000 00000000 00000000 00000000
Backtrace:
=>0 0x004dd5a3 in gta_sa (+0xdd5a3) (0x7ed3c0c0)
  1 0x000248ec (0x81e58955)
  2 0x00000000 (0x00000000)
0x004dd5a3: movsbl      0x0(%ecx,%eax,1),%edx
Modules:
Module  Address                 Debug info      Name (96 modules)

PE        230000-  239000       Deferred        ogg
PE        240000-  348000       Deferred        vorbis
PE        350000-  380000       Deferred        eax
PE        400000- 1577000       Export          gta_sa
PE      10000000-10011000       Deferred        vorbisfile
ELF     7b800000-7b96e000       Deferred        kernel32<elf>
  \-PE  7b820000-7b96e000       \               kernel32
ELF     7bc00000-7bcb1000       Deferred        ntdll<elf>
  \-PE  7bc10000-7bcb1000       \               ntdll
ELF     7bf00000-7bf04000       Deferred        <wine-loader>
ELF     7db73000-7dba6000       Deferred        uxtheme<elf>
  \-PE  7db80000-7dba6000       \               uxtheme
ELF     7dba6000-7dc02000       Deferred        shlwapi<elf>
  \-PE  7dbb0000-7dc02000       \               shlwapi
ELF     7dc02000-7dce7000       Deferred        oleaut32<elf>
  \-PE  7dc20000-7dce7000       \               oleaut32
ELF     7dce7000-7ddb0000       Deferred        comctl32<elf>
  \-PE  7dcf0000-7ddb0000       \               comctl32
ELF     7ddb0000-7ddd6000       Deferred        msvfw32<elf>
  \-PE  7ddc0000-7ddd6000       \               msvfw32
ELF     7ddd6000-7de48000       Deferred        quartz<elf>
  \-PE  7dde0000-7de48000       \               quartz
ELF     7de48000-7de78000       Deferred        d3d9<elf>
  \-PE  7de50000-7de78000       \               d3d9
ELF     7de78000-7deb1000       Deferred        dinput<elf>
  \-PE  7de80000-7deb1000       \               dinput
ELF     7deb1000-7decb000       Deferred        dinput8<elf>
  \-PE  7dec0000-7decb000       \               dinput8
ELF     7decb000-7deda000       Deferred        libgcc_s.so.1
ELF     7def3000-7df40000       Deferred        dsound<elf>
  \-PE  7df00000-7df40000       \               dsound
ELF     7e140000-7e145000       Deferred        libdrm_radeon.so.1
ELF     7e145000-7e3bc000       Deferred        r300_dri.so
ELF     7e3bc000-7e3c5000       Deferred        librt.so.1
ELF     7e3c5000-7e42a000       Deferred        libgl.so.1
ELF     7e465000-7e5a4000       Deferred        wined3d<elf>
  \-PE  7e480000-7e5a4000       \               wined3d
ELF     7e5a4000-7e5fc000       Deferred        ddraw<elf>
  \-PE  7e5b0000-7e5fc000       \               ddraw
ELF     7e5fc000-7e611000       Deferred        midimap<elf>
  \-PE  7e600000-7e611000       \               midimap
ELF     7e611000-7e637000       Deferred        msacm32<elf>
  \-PE  7e620000-7e637000       \               msacm32
ELF     7e637000-7e64f000       Deferred        msacm32<elf>
  \-PE  7e640000-7e64f000       \               msacm32
ELF     7e64f000-7e68d000       Deferred        wineoss<elf>
  \-PE  7e660000-7e68d000       \               wineoss
ELF     7e68d000-7e696000       Deferred        libxcursor.so.1
ELF     7e696000-7e69b000       Deferred        libxfixes.so.3
ELF     7e69b000-7e69f000       Deferred        libxcomposite.so.1
ELF     7e69f000-7e6a7000       Deferred        libxrandr.so.2
ELF     7e6a7000-7e6b1000       Deferred        libxrender.so.1
ELF     7e6b1000-7e6b7000       Deferred        libxxf86vm.so.1
ELF     7e6b7000-7e6ba000       Deferred        libxinerama.so.1
ELF     7e6ba000-7e6db000       Deferred        imm32<elf>
  \-PE  7e6c0000-7e6db000       \               imm32
ELF     7e6db000-7e6e0000       Deferred        libxdmcp.so.6
ELF     7e6e0000-7e6fa000       Deferred        libxcb.so.1
ELF     7e6fa000-7e6fe000       Deferred        libxau.so.6
ELF     7e6fe000-7e703000       Deferred        libuuid.so.1
ELF     7e9f6000-7ea64000       Deferred        rpcrt4<elf>
  \-PE  7ea00000-7ea64000       \               rpcrt4
ELF     7ea64000-7eb60000       Deferred        ole32<elf>
  \-PE  7ea80000-7eb60000       \               ole32
ELF     7eb60000-7eb8e000       Deferred        ws2_32<elf>
  \-PE  7eb70000-7eb8e000       \               ws2_32
ELF     7eb8e000-7ebe5000       Deferred        advapi32<elf>
  \-PE  7eba0000-7ebe5000       \               advapi32
ELF     7ebe5000-7ec87000       Deferred        gdi32<elf>
  \-PE  7ec00000-7ec87000       \               gdi32
ELF     7ec87000-7edd3000       Deferred        user32<elf>
  \-PE  7eca0000-7edd3000       \               user32
ELF     7edd3000-7ee6f000       Deferred        winmm<elf>
  \-PE  7ede0000-7ee6f000       \               winmm
ELF     7ef99000-7efa5000       Deferred        libnss_files.so.2
ELF     7efa5000-7efb0000       Deferred        libnss_nis.so.2
ELF     7efb0000-7efc9000       Deferred        libnsl.so.1
ELF     7efc9000-7efef000       Deferred        libm.so.6
ELF     7eff7000-7f000000       Deferred        libnss_compat.so.2
ELF     b7db2000-b7db6000       Deferred        libdl.so.2
ELF     b7db6000-b7f19000       Deferred        libc.so.6
ELF     b7f19000-b7f32000       Deferred        libpthread.so.0
ELF     b7f43000-b807f000       Deferred        libwine.so.1
ELF     b8081000-b809f000       Deferred        ld-linux.so.2
Threads:
process  tid      prio (all id:s are in hex)
00000008 (D) C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\gta_sa.exe
        0000001e    0
        0000001d   15
        00000018    0
        00000009    0 <==
0000000e 
        00000015    0
        00000014    0
        00000010    0
        0000000f    0
00000011 
        00000017    0
        00000016    0
        00000013    0
        00000012    0
00000019 
        0000001a    0
Backtrace:
=>0 0x004dd5a3 in gta_sa (+0xdd5a3) (0x7ed3c0c0)
  1 0x000248ec (0x81e58955)
  2 0x00000000 (0x00000000)
Karta ATI 9550. Akceleracja jest. Po włączeniu jest biały ekran, naciskam jakiś lawisz, pijawia się jeszcze biały ekran ze dwa razy i koniec. (dopisek winedebug-all nie działa)
NSLW
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 35
Rejestracja: 21 cze 2009, 11:04
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: NSLW »

Nie zadziała bo masz otwarte sterowniki.
lukaszforum

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: lukaszforum »

NSLW trudno mieć na 9.04 sterownik zamknięty dla radeona 9550, chyba że coś się zmieniło?
NSLW
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 35
Rejestracja: 21 cze 2009, 11:04
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: NSLW »

Nic się nie zmieniło. Mogę tylko powiedzieć że sterownik do tej karty jest lepszy w Fedorze 11, bo obsługa OpenGL jest do wersji 1.4 a nie do 1.3 jak w Ubuntu 9.04 To chyba nie jest maksymalna wersja obsługiwana przez tą kartę, ale może wystarczyłoby do ruszenia GTA.
slodki
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 8
Rejestracja: 17 kwie 2009, 16:04
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: slodki »

Gdy uruchamiam GTA:SA wyskakuje czarny ekran, po chwili znika i wine się wyłącza. Nie ważne czy uruchamiam "winedebug" czy nie, i tak jest to samo w terminalu:
slodki@slodki-ubuntu-desktop:~/.wine/drive_c/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas$ winedebug=-all wine gta_sa.exe
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f648,0x00000000), stub!
fixme:d3d:test_pbo_functionality >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading the PBO test texture
@ directx.c / 3823
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x12a2d0,0x12e4c8): stub
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f184,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x177f184,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177f184,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x177f184,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x177ef98,0x00000000), stub!
wine: Call from 0x22242ad to unimplemented function GDI32.dll.GdiEntry1, aborting
wine: Unimplemented function GDI32.dll.GdiEntry1 called at address 0x22242ad (thread 0009), starting debugger...
To prawdopodobnie proglem z GDI32.dll. Szukałem w Internecie, pobrałem ten plik, wgrałem go do "/home/slodki/.wine/drive_c/windows/system32", ale to nic nie dało.
Szukałem w internecie i stosowałem się do rad: instalowałem DX, stery mam (ATI radeon 9550), emulacja pulpitu, WINE 1.1.14, wpisy do rejestru wprowadziłem (te z gry.ubuntu.pl), sprawdzałem nawet na appdb wine... Nie wiem co robić, pomocy!

EDIT:
Dodałem GDI32.dll do bibliotek WINE i teraz jest coś takiego:
slodki@slodki-ubuntu-desktop:~/.wine/drive_c/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas$ winedebug=-all wine gta_sa.exe
err:module:attach_process_dlls "user32.dll" failed to initialize, aborting
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\Rockstar Games\\GTA San Andreas\\gta_sa.exe" failed, status c0000005

EDIT:
Już rozwiązałem swój problem. Usunąłem katalog .wine w folderze domowym i zainstalowałem "na sucho" Andreasa. Wszystko działa "jak ta lala". Już nigdy nie wrócę do Windowsa.
Jaros
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:49
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Jaros »

Hm, u mnie gry się nawet nie daje zainstalować. Kiedy uruchamiam z obrazu plik setup.exe dostaję błąd: http://iv.pl/images/961r0layynp2cbyjfh1s.jpg

EDIT: Jakoś zainstalowałem uruchamiając z plików na dysku, ale gdy chcę odpalić to po logach mam czarny ekran i nie pomaga klikanie myszą/spacja/enter.

Mam ubuntu 9.10
AMD Sempron 2,0 GHz
GeForce 5500 FX
1,5 GB RAM
paul_pl
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2008, 17:31
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: paul_pl »

a wine masz?
Jaros
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:49
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Jaros »

Oczywiście że mam. W końcu rozwiązałem problem - pomogła instalacja starszej wersji (1.1.18 ).
przesadaboy
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: przesadaboy »

Hej all ;p wrocilem znów i ponownie chcialem sobie zagrac na san andreas ale na najnowszysym systemie nie da sie uruchomic , nie bede szukal przyczyny bo nieznajde , wiec kto by mi wyslal caly katalog wine z juz zainstalowanym san andreas (ja mam orginal;na plytke) najlepiej jest wyslac ;p prostota w przyrodzie .
"nie umiesz wejsc na duza góre wejdz na mniejsza"
Awatar użytkownika
Bangeusz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 12
Rejestracja: 14 mar 2010, 00:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Bangeusz »

Cóż, powiedzcie jeszcze proszę, jak to wygląda od strony aplikacji SAMP? Działa na ubuntu?
lukaszforum

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: lukaszforum »

Trochę odgrzewany temat, ale może się komuś przydać.

Znalazłem rozwiązanie problemu związany z teksturami w gtasa a raczej ich brakiem w filmikach, menu i czasami w grze.

Na otwartych sterownikach mesa, nie ma biblioteki ktorą ta gra wykorzystuje, trzeba zainstalować ręcznie http://debian-multimedia.org/dists/unst ... -dxtn0.php

Po tym, wszystko powinno być ok, pod warunkiem że mamy mocniejszego kompa ;) u mnie niestety gta sa działa dość wolno (choć na xp było płynnie) i to jedyny problem.
huberthx
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 71
Rejestracja: 25 lip 2010, 22:26
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: huberthx »

Ja posiadam geforce 9800gt 512mb ddr3, ram 2gb ddr3 i athlon 2 x2 2,8gh i gra jak się ją włącza zawsze tnie nie ważne jaka rozdzielczość była by ustawiona dopiero po zmianie rozdzielczości na inną (może być na najwyższą) gra chodzi płynnie
Awatar użytkownika
Diseant
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 127
Rejestracja: 22 cze 2010, 15:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: LXDE
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Diseant »

@Bangeusz - SAMP działa prawidłowo bez żadnych problemów. Niestety gorzej jest z MTA, ale to już inna historia.

Czasem zdarzą się crashe, jeżeli autor skryptu mapy "nawali" obiektów na mapie...

@huberthx - Żeby gra działała płynnie, należy wyłączyć Pixel Shaders oraz Vertex Shaders i wyłączyć w grze FPS Limit. Powinno pomóc.

Pozdr.
Zablokowany

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość