Witam. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem Ubuntu 10.04 i nie potrafie poradzic sobie z kompilacja pewnych source silnika gry, na dodatek jest to system 64 bitowy(Nie wiem czy to jest jakas roznica tak jak to jest w przypadku windowsa)
Oczywiscie na windowsie mozna zrobic to przy uzyciu jednego programu , niestety na linuxie nie mam za bardzo pojecia jak sie za to zabrac.
Znalazlem kilka Tutoriali w internecie na ten temat jednak idac ich sladem kompilacja nie nastepuje...
oto jeden z nich(Chyba najbardziej w temacie)
http://otland.net/f479/color-red-com...1/#post1139927
a tutaj na temat innych wersji (czy dystrybucji?) tego samego programu
http://otland.net/f479/linux-ultimat...868/#post41308
C++ Compile source
- ilu2112
- Sędziwy Jeż
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lut 2009, 20:31
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: C++ Compile source
Napisz trochę więcej o swoim problemie, póki co tylko wiem, że nie wiesz jak skompilować źródło c++ pod Ubuntu 
Co do instalacji kompilatora i kompilacji źródeł odsyłam pod adres: viewtopic.php?f=170&t=79245. I rada na przyszłość - przed założeniem wątku sprawdź, czy podobny problem nie był wcześniej poruszany

Co do instalacji kompilatora i kompilacji źródeł odsyłam pod adres: viewtopic.php?f=170&t=79245. I rada na przyszłość - przed założeniem wątku sprawdź, czy podobny problem nie był wcześniej poruszany

-
- Wytworny Kaczor
- Posty: 264
- Rejestracja: 19 lis 2008, 11:42
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Re: C++ Compile source
Dobrze by było jeśli powiedziałbyś co to za silnik, oraz to czy wszystkie biblioteki których używa mają otwarte źródła (bo jeśli nie i masz biblioteki np. tylko w 32bit to 64bit z tego nie zrobisz).szeos pisze:Witam. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem Ubuntu 10.04 i nie potrafie poradzic sobie z kompilacja pewnych source silnika gry, na dodatek jest to system 64 bitowy(Nie wiem czy to jest jakas roznica tak jak to jest w przypadku windowsa)
Jednego programu? Pewnie masz na myśli Microsoft Visual Studio (czyli nie jeden program, a całe środowisko programistyczne z wieloma podprogramami (kompilatorami, debuggerami, profilerami... i graficzne IDE)). Pod linuksem najpopularniejszym i najpotężniejszym IDE jest Eclipse (napisany przez IBM, teraz rozwijany przez IBM i Nokia, Oracle, SAP, Google i innych) - swoją drogą to IDE jest też całkiem popularne pod Windowsem. Do Eclipse musisz sobie doinstalować kompilator i debugger i profiler - najczęściej jest to GCC (popularne buildy pod Windowsa to http://tdm-gcc.tdragon.net/), GDB i Oprofile (link podał Ci ilu2112), ale możesz też użyć np. kompilatora intela (icc), ich debuggera i ich profilera (VTune).szeos pisze:Oczywiscie na windowsie mozna zrobic to przy uzyciu jednego programu , niestety na linuxie nie mam za bardzo pojecia jak sie za to zabrac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości