#include <windows.h> i Linux ...

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
bitex1000x
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 27
Rejestracja: 01 gru 2012, 20:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Kontakt:

#include <windows.h> i Linux ...

Post autor: bitex1000x »

jaki w Linux jest odpowiednik dla windows.h , bo jest dla Windowsa ....
Ach ten C++ :???:
Awatar użytkownika
ethanak
Wygnańcy
Posty: 3054
Rejestracja: 04 gru 2007, 13:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: ethanak »

Nie ma.
adammaj1
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 29
Rejestracja: 25 gru 2011, 12:37
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: adammaj1 »

nie bezpośrednio ale jeśli zmienisz Win 32 API na Qt lub wxWidgets to tak
Awatar użytkownika
ethanak
Wygnańcy
Posty: 3054
Rejestracja: 04 gru 2007, 13:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: ethanak »

no ale to zupełnie coś innego.
adammaj1
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 29
Rejestracja: 25 gru 2011, 12:37
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: adammaj1 »

ethanak pisze:no ale to zupełnie coś innego.
Oczywiście masz rację ale z drugiej strony qt_windows.h zawiera :
#include <windows.h>
norvoles
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1113
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: norvoles »

adammaj1 pisze:
ethanak pisze:no ale to zupełnie coś innego.
Oczywiście masz rację ale z drugiej strony qt_windows.h zawiera :
#include <windows.h>
A o dyrektywach preprocesora kolega słyszał? Podczas kompilacji Qt na Linuksie ten nagłówek nie jest w ogóle brany pod uwagę.
bitex1000x pisze:Ach ten C++ :???:
Co ma do tego C++?
adammaj1
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 29
Rejestracja: 25 gru 2011, 12:37
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: adammaj1 »

Tu:
http://docs.autodesk.com/MUD/2013/ENU/M ... ws_8h_html

znalazłem kod qt_windows.h. Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.

Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
norvoles
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1113
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: #include <windows.h> i Linux ...

Post autor: norvoles »

Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.
Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
A przeczytaj może ze zrozumieniem co ja napisałem?
Podczas kompilacji na Linuksie nagłówek windows.h nie jest brany pod uwagę. Na Windowsie jest, ale za to nie są brane pod uwagę inne, specyficzne dla Linuksa nagłówki.

Qt to wielki projekt obsługujący wiele różnych platform i w zależności od tej platformy kompiluje się inaczej, a m. in. dyrektywy preprocesora pozwalają decydować jakie fragmenty kodu (nierzadko też i pliki) mają być w danym przypadku kompilowane, a jakie nie. Poczytaj sobie o systemach budowania programów np. autotools, cmake, qmake (do aplikacji w Qt właśnie) itp.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Programowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość