#include <windows.h> i Linux ...
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 27
- Rejestracja: 01 gru 2012, 20:34
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
#include <windows.h> i Linux ...
jaki w Linux jest odpowiednik dla windows.h , bo jest dla Windowsa ....
Ach ten C++
Ach ten C++
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 gru 2011, 12:37
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Re: #include <windows.h> i Linux ...
nie bezpośrednio ale jeśli zmienisz Win 32 API na Qt lub wxWidgets to tak
- ethanak
- Wygnańcy
- Posty: 3054
- Rejestracja: 04 gru 2007, 13:19
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: #include <windows.h> i Linux ...
no ale to zupełnie coś innego.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 gru 2011, 12:37
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Re: #include <windows.h> i Linux ...
Oczywiście masz rację ale z drugiej strony qt_windows.h zawiera :ethanak pisze:no ale to zupełnie coś innego.
#include <windows.h>
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1113
- Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Re: #include <windows.h> i Linux ...
A o dyrektywach preprocesora kolega słyszał? Podczas kompilacji Qt na Linuksie ten nagłówek nie jest w ogóle brany pod uwagę.adammaj1 pisze:Oczywiście masz rację ale z drugiej strony qt_windows.h zawiera :ethanak pisze:no ale to zupełnie coś innego.
#include <windows.h>
Co ma do tego C++?bitex1000x pisze:Ach ten C++
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 gru 2011, 12:37
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Re: #include <windows.h> i Linux ...
Tu:
http://docs.autodesk.com/MUD/2013/ENU/M ... ws_8h_html
znalazłem kod qt_windows.h. Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.
Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
http://docs.autodesk.com/MUD/2013/ENU/M ... ws_8h_html
znalazłem kod qt_windows.h. Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.
Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1113
- Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Re: #include <windows.h> i Linux ...
A przeczytaj może ze zrozumieniem co ja napisałem?Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.
Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
Podczas kompilacji na Linuksie nagłówek windows.h nie jest brany pod uwagę. Na Windowsie jest, ale za to nie są brane pod uwagę inne, specyficzne dla Linuksa nagłówki.
Qt to wielki projekt obsługujący wiele różnych platform i w zależności od tej platformy kompiluje się inaczej, a m. in. dyrektywy preprocesora pozwalają decydować jakie fragmenty kodu (nierzadko też i pliki) mają być w danym przypadku kompilowane, a jakie nie. Poczytaj sobie o systemach budowania programów np. autotools, cmake, qmake (do aplikacji w Qt właśnie) itp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość