Strona 2 z 3

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 15 lip 2011, 14:21
autor: makson
Jedna kwestia to ciągle problematyczne wsparcie dla grafiki Sandy Bridge pod Ubuntu 11.04 oraz niską wydajnością działania Unity, a inna sprawa to to, że po instalacji sterowników AMD w twoim przypadku nie masz żadnej akceleracji 3D i nie uruchomisz też żadnej aplikacji 3D.

Nie stoi to w sprzeczności z tym, że GNOME2 bez akceleracji działa lepiej niż Unity z akceleracją.

Pozdrawiam

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 15 lip 2011, 22:52
autor: Rubic
Acha.. no widzisz... i to wiele wyjaśnia.. :)

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 17 lis 2011, 13:17
autor: Elfi77
Przesiadłem się na Debiana i po kompilacji nowego jajka z serii 3 i włączeniu w nim obsługi switcheroo - daje sie bezproblemowo zainstalować sterowniki ATI. Co prawda ilość opcji w CCCC jest mocno ograniczona, ale można bezproblemowo przełączać się między intel3000 a Ati. pozatym Lapek zrobił się dużo chłodniejszy. Compiz śmiga bez problemu. jednak nadal czekam na pełną obsługę HD6630 bo przy zewnętrznym monitorze bardziej zaawansowana konfiguracja jest niemożliwa.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 18 lis 2011, 08:28
autor: marcinleb
Komuś to działa co napisał Elfi77 bo mi nie działa?

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 18 lis 2011, 10:52
autor: Rubic
Elfi77...
Możesz napisać krok po kroku? U mnie też coś cienko to wygląda.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 21 lut 2012, 22:44
autor: dr0binho
Siemka. Przepraszam, że tak odkopuję temat sprzed trzech miechów, ale jestem posiadaczem Della Vostro 3550. Kiedy kupowałem go w 2011 to po instalacji ubuntu występował bardzo uciążliwy problem, a mianowicie miganie ekranu i przez to dziwne skakanie kursora i jego "skakanie". Na windzie problemu nie ma, więc raczej to nie problem sprzętowy, może powiedzieć ktoś jak to teraz wygląda z tą grafą na wersji 11.10 i czy ktoś miał podobny problem ? Bo na Ubuntu 11.04, z którego piszę wciąż się tak dzieje :/

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 15:48
autor: Shimmy
dr0binho pisze:Siemka. Przepraszam, że tak odkopuję temat sprzed trzech miechów, ale jestem posiadaczem Della Vostro 3550. Kiedy kupowałem go w 2011 to po instalacji ubuntu występował bardzo uciążliwy problem, a mianowicie miganie ekranu i przez to dziwne skakanie kursora i jego "skakanie". Na windzie problemu nie ma, więc raczej to nie problem sprzętowy, może powiedzieć ktoś jak to teraz wygląda z tą grafą na wersji 11.10 i czy ktoś miał podobny problem ? Bo na Ubuntu 11.04, z którego piszę wciąż się tak dzieje :/
a sterowniki zainstalowane?

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 18:00
autor: dr0binho
Te własnościowe ATI ? Tak. Teraz aktualizuję Ubu do 11.10 zobaczymy co dalej będzie.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 18:59
autor: Rubic
Ja na Ubuntu 11.10 nie mam żadnych problemów choć mam bardzo podobny sprzęt i cały czas jade na własnościowych.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 20:09
autor: brezniew
@Rubic:
Przeczytałeś, ze zrozumieniem, to co napisał w ostatnim poście makson?
Brak akceleracji nazywasz brakiem problemów? :twisted:

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 21:39
autor: dr0binho
@brezniew

Lepsze to niż miganie i wyskakiwanie z pola tekstowego podczas pisania :-x


Edit:

Po aktualizacji do 11.10 wszystko ładnie śmiga :) Oczywiście mówię o tym, że przestało migać :D

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 21:55
autor: brezniew
dr0binho pisze:@brezniew

Lepsze to niż miganie i wyskakiwanie z pola tekstowego podczas pisania :-x


Edit:

Po aktualizacji do 11.10 wszystko ładnie śmiga :) Oczywiście mówię o tym, że przestało migać :D
Aktualizacja zazwyczaj jest wskazana, zwłaszcza przy nowszym sprzęcie.
Natomiast instalacja niedziałających sterowników to średnio rozsądny pomysł.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 22 lut 2012, 22:48
autor: dr0binho
Chociaż jak tak patrzę to dalej troszkę szaleje ;/
Edit:

Kurczę, no to jest tak irytujące że nie mogę wytrzymać. Spróbuję dokładnie opisać, w necie znalazłem 1 gościa z takim samym problemem i nie dostał żadnej odpowiedzi. Dajmy na to, piszę sobie w polu tekstowym, na forum, w kadu i gdziekolwiek indziej, podczas pisania kursor czasem niesynchronicznie miga, raz na jakiś czas. Nagle pisząc spostrzegam się, że przeskakuję w miejsce w którym był kursor i niespodziewanie zaczynam pisać od tego miejsca co często sprawia, że kasuję to co było napisane. Po prostu co jakiś czas tak jest. Myślałem, że może przy pisaniu dotykam touchpada, którego wyłączenie jest też niestety niemożliwe, ale to raczej nie to. Nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania. Jeśli by ktoś miał jakiś pomysł, to proszę, pomóżcie :)

-- 24 lut 2012, o 20:19 --

Nikt ? :cry:

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 25 lut 2012, 00:11
autor: makson
Poproszę tradycyjnie wynik komendy:

Kod: Zaznacz cały

glxinfo

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 25 lut 2012, 00:29
autor: dr0binho
Z tym, że to jest 11.04, bo musiałem na nowo zainstalować, a akurat takiego miałem Live CD. Praktycznie czysta, bez włączonych sterowników własnościowych. Miałem już w planie zrobić tak jak na 1 stronie tematu, czyli całkiem wyłączyć Radeona.

Kod: Zaznacz cały

name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_INTEL_swap_event
client glx vendor string: Mesa Project and SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_MESA_swap_control, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_INTEL_swap_event
GLX version: 1.4
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_MESA_swap_control, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_INTEL_swap_event
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile GEM 20100330 DEVELOPMENT 
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.10.2
OpenGL shading language version string: 1.20
OpenGL extensions:
    GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_depth_clamp, GL_ARB_depth_texture, 
    GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_draw_elements_base_vertex, 
    GL_ARB_explicit_attrib_location, GL_ARB_fragment_coord_conventions, 
    GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow, 
    GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_framebuffer_object, 
    GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_half_float_vertex, 
    GL_ARB_map_buffer_range, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, 
    GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object, 
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_provoking_vertex, 
    GL_ARB_seamless_cube_map, GL_ARB_shader_objects, 
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shadow, GL_ARB_sync, 
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, 
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, 
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, 
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, 
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, 
    GL_ARB_texture_rg, GL_ARB_texture_swizzle, GL_ARB_transpose_matrix, 
    GL_ARB_vertex_array_bgra, GL_ARB_vertex_array_object, 
    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, 
    GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, 
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, 
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, 
    GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_buffers2, 
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_blit, 
    GL_EXT_framebuffer_multisample, GL_EXT_framebuffer_object, 
    GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_multi_draw_arrays, 
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels, 
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters, 
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_provoking_vertex, GL_EXT_rescale_normal, 
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_shader_objects, 
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, 
    GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, 
    GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, 
    GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, 
    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, 
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture, 
    GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_texture_swizzle, 
    GL_EXT_timer_query, GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_EXT_vertex_array, 
    GL_OES_EGL_image, GL_OES_read_format, GL_3DFX_texture_compression_FXT1, 
    GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_object_purgeable, 
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_APPLE_vertex_array_object, 
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_envmap_bumpmap, 
    GL_ATI_separate_stencil, GL_ATI_texture_env_combine3, 
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip, 
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, 
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_window_pos, 
    GL_MESA_ycbcr_texture, GL_NV_blend_square, GL_NV_depth_clamp, 
    GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_packed_depth_stencil, 
    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_env_combine4, 
    GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program, 
    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, 
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
Edit:

Dziś rano w ogóle nie idzie włączyć, całkiem się wysypał, nie mam pojęcia czemu, w trybie ratunkowym też staje na czarnym ekranie przy wczytywaniu eth0 bodajże.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 25 lut 2012, 11:11
autor: makson
Jak widać po twoim wyniku używasz sterowników do grafiki Intela SandyBridge. W Ubuntu 111.04, były one jeszcze bardzo kłopotliwe. Zainstaluj Ubuntu 11.10, a wszystko powinno sprawnie działać na sterownikach Intela.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 25 lut 2012, 11:24
autor: dr0binho
Ok, jutro zainstaluję czyste 11.10 z Live CD, wyłączać wtedy kartę ATI tak jak to było pokazane na 1 stronie czy go zostawić ?
Knopper90 pisze:może po prostu uciszyć radeona? prosty sposób edytujesz

Kod: Zaznacz cały

 sudo gedit /etc/rc.local
a w nim wpisujesz

Kod: Zaznacz cały

modprobe radeon;
sleep 1;

chown "user" /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch # change "username" with your user name
echo OFF > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch

secho DIGD > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch

exit 0

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 26 lut 2012, 13:44
autor: makson
Możesz spróbować.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 26 lut 2012, 17:21
autor: Knopper90
testowałem to na Ubuntu 10.10 ale nie wiem jak to się zachowa pod Ubuntu 11.10. W tej chwili wróciłem na Windowsa 7 bo lapek w którym uciszyłem doznał pewnych uszkodzeń( gwarancja się skończyła) i mam nowego bez Ati a z Intelem tylko czekam na Ubuntu 12.04 LTS. Na Debianie 6, Lubuntu 10.10 i 11.10, Xubuntu 11.10 nie działało. Ubuntu 10.10 działało i pod Kubuntu 11.10 również.

Re: Mobility Radeon HD 6630M na Dellu Vostro

: 27 lut 2012, 22:24
autor: dr0binho
Zainstalowałem czystą wersję 11.10, kursor niestety czasem znów sam "klika i miga", ale cóż jakoś to będzie. Jeszcze nie aktualizowałem, a jest aż tego 240mb. Sterowników własnościowych nie ruszałem.