Strona 4 z 6
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 30 lis 2008, 01:32
autor: mysz_
Arvenil pisze:Co do problemów to na tą chwilę jeden znalazłem. Tworząc postać nie mogę wybrać koloru skóry/włosów/czegoś tam jeszcze. Postać po kliknięciu któregoś koloru zaczyna wyglądać jak terminator z drugiej części w stanie płynnym;) Może coś jest nie dograne? Nie wiem... narazie nie mam siły sprawdzać o co chodzi.
Witam,
mam dokładnie ten sam problem. Druga sprawa, przy modyfikacji postaci wybranie jednego konkretnego ubioru (jeden w prawo od takiego szarego ubioru rogue'a) powoduje crasha gry.
Co więcej, crashe takie napotykałem w samej grze, w Akademii oraz ostatnio w Neverwinter, w dzielnicy Półwysep.
Instalowana była wersja natywna za pomocą wspominanego tutaj instalatora jak i przez wine'a. W obu przypadkach gra wykrzacza się w tym samym miejscu.
Czyżby jakieś uszkodzone pliki? Może ktoś spotkał się może z takim problemem i ewentualnie wie jak temu zaradzić?
---
znalazłem obejście:
http://nwn.bioware.com/forums/myviewtop ... 5&forum=72 problem z driverami Intela.
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 01 gru 2008, 13:16
autor: lolko7
Witam
A patchowaliście do najnowszej wersji 1.69 ? Miałem ten sam problem i po spatchowaniu ale patchem nie tym oficjalnym tylko tym zrobionym przez zapaleńców (różni się tłumaczeniem podobno lepsze) ten problem u mnie nie występuje. Mówię tak o kolorze skóry jak i ubiorach. (chyba ze coś jeszcze dogrywałem

). A ogólnie wracając do tematu to robiłem wszystko co zalecają na stronie Krain Cienia - w tej chwili najlepszy serwer.
P.S. A tutaj takie pytanko do skoruppa bo wspominał o zrobieniu instalatora dla wersji 1.69 jak to będzie działało bo Diamentowa Edycja jest wydana w wersji 1.68 (płytki są tak tłoczone) więc jak będzie instalował wersję 1.69 ? Będzie prosił np o podanie ścieżki do patcha ? Jeśli tak to proszę uwzględnij tego patcha nieoficjalnego.
Pozdrawiam
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 01 gru 2008, 15:15
autor: skoruppa
Mogę zrobić patcha, bo sobie już spatchowałem do polskiego 1.69 (oficjalnego

). Aczkolwiek ten patch zajmuje baardzo dużo

więc samo wysyłanie trochę potrwa.
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 16 lut 2009, 05:12
autor: Althorion
Można więc prosić o przygotowanie odpowiedniej łatki?
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 19 lut 2009, 13:47
autor: sarevok
u mnie NWN bardzo dobrze działa, tylko mam problem z dźwiękiem i ustawieniem odpowiedniej rodzielki, mianowicie powinienem mieć 1280x1024, i w XP tak działa, natomiast tu mam 800x600, grzebałem w konfiguracji wina ale nic się konkretnego nie doszukałem. ma ktoś na to rade ?
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 19 lut 2009, 14:21
autor: Jusko
grzebałem w konfiguracji wina ale nic się konkretnego nie doszukałem. ma ktoś na to rade ?
sarevok - Tak - mam radę. Nie baw się przez Wine, kiedy masz dostępną wersję natywną dla Linuksa

Odsyłam do szczegółów -
http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.p ... ter_Nights
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 19 lut 2009, 20:48
autor: sarevok
Dziękuję

to jest rozwiązanie

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 20 lut 2009, 15:43
autor: lolko7
Tak tylko na marginesie wspomnę że po przejściu na 64 bit pozostaje korzystanie tylko z wersji przez wine natywna nie działa. I tu ktoś może mieć problem. Czy próbowałeś ustawić w pliku nwn.ini ?
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 20 lut 2009, 19:10
autor: Arvenil
lolko7 pisze:Tak tylko na marginesie wspomnę że po przejściu na 64 bit pozostaje korzystanie tylko z wersji przez wine natywna nie działa. I tu ktoś może mieć problem. Czy próbowałeś ustawić w pliku nwn.ini ?
Proszę Cię nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś uwierzy. Mam 64 bity, mam 64 bitowy system i u mnie śmigało jak ta lala... śmigało bo "odinstalowałem"... jakoś nie mogłem się wgryźć a nowo w grę ale wkrótce spróbuję kolejnego podejścia;) Dlatego przydałby się instalator 1.69:D
p.s. Zresztą już w Twojej wypowiedzi jest paradoks... nwn natywne nie działa ale wine działa... choć i jedno i drugie jest 32 bitowe;)
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 20 lut 2009, 22:36
autor: lolko7
Paradoksu żadnego tu nie ma co najwyżej brak bibliotek. System openSUSE 10.3, 11.1 wersje 64 bit. U mnie nie działa. Tak wiem że na Ubuntu działa ale powiem ci w skrytości że na tym forum nie tylko "ubuntowcy" siedzą więc się tak nie ekscytuj. U mnie jedynie przez wine działa natomiast po reinstalce na 32 bit odpala się bez problemu.
nwn
./nwmain: error while loading shared libraries: libartsc.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
pomimo zainstalowanych bibliotek arts dla architektury 64bit
Fakt nie instalowałem 32 bit być może zmieniło by to postać rzeczy. Przy najbliższej okazji zainstaluję i sprawdzę.
Może właśnie dla tego nwn nie odpala mi się na 64 bit natywnie. Więc jak to mawiali starzy indianie chill out.
P.S. Masterem nie jestem ale czy wine nie jest specjalnie kompilowane pod systemy 64 bit ? Przecież wersji skompilownej dla 32 bit nie odpalę dla 64 bit (mogę się mylić).
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 21 lut 2009, 00:55
autor: Arvenil
A gdzie ja napisałem, że jestem ubuntowcem?;)
Mylisz się. Wine jest 32 bitowe... tak można teoretycznie skompilować jako 64 bitowa wersję... tzn. na ile jest to możliwe to nie wiem bo nigdy się nie interesowałem tym tematem ponieważ jest to wersja cholernie testowa i nie uruchomisz na takiej wersji 32 bitowych aplikacji... czy jakoś tak... nie pamiętam jak to jest dokładnie... w każdym bądź razie to co używasz na 99,(9)% jest wersja 32 bitowa.
Owszem może i jest oprócz Ubuntu tutaj na forum grono użytkowników OpenSuse... ale to jest mało ważne czy wypowiadają się tu w tym temacie tylko użytkownicy ubuntu ponieważ prawda jest taka, że linux to linux... jedyna róznica jest taka, że w jednej dystrybucji trzeba się mniej namęczyć niż w innej.
Czyli nie zmienia to faktu, że twierdzenie iż nwn nie zadziała na systemie 64 bitowym jest straszliwą pomyłką ponieważ procesory 64 bitowe potrafią uruchomić aplikacje 32 bitowe. Co za tym idzie też biblioteki. Tak więc to czy w OpenSuse wystarczy że zainstalujesz odpowiednie biblioteki z repo czy będziesz zmuszony do instalacji ze źródeł to zupełnie inna bajka. Po prostu drażni mnie twierdzenie, że mając 64 bitowy sytem jesteś zmuszony na wine... co nie nie jest prawdą. Nie jesteś zmuszony i to na żadniej dystrybucji linuxa.
Jeżeli masz możliwość doinstalowania 32 bitowych bibliotek arts w OpenSuse to zainstaluj te 32 bitowe biblioteki i zobacz co dalej.
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 21 lut 2009, 13:29
autor: lolko7
Tak jak napisałem wcześniej masterem nie jestem.Nawet nie wiesz jak mnie rozczarowało że nie mogę odpalić nwn gdy wcześniej na 32bit chodził bez problemu. Pośpieszyłem się z opinią ale i dokładnie nie sprawdziłem co i jak. Tym bardziej moim celem nie było wprowadzenie kogoś w błąd. Z tego wszystkiego jest jednak i plus bo dowiedziałem się że jednak jest możliwość odpalenia nwn na 64 bit systemie nie przez wine. Dzięki za informację będę próbował odpalić natywną wersję. Jeszcze tylko pytanie jeśli mam biblioteki arts-32bit a wcześniej już są zainstalowane arts 64bit to czy będą się gryzły czy tylko będą wykorzystywane przez aplikację która konkretnie tych 32 bit będzie wymagała bo w repo pokazuje mi że jeszcze musi doinstalować vorbis-32 bit, ogg-32 bit i kilka innych 32 bitowych ?
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 21 lut 2009, 14:00
autor: skoruppa
Nie będą się gryzły.

Możesz spokojnie doinstalować.
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 22 lut 2009, 12:10
autor: sarevok
lolko7 pisze: Czy próbowałeś ustawić w pliku nwn.ini ?
jeżeli już to powiedziałeś to daje moje nwn.ini może coś tu nie pasuje ?
[Alias]
HD0=.\
OVERRIDE=.\override
TEMP=.\temp
MODULES=.\modules
LOGS=.\logs
LOCALVAULT=.\localvault
DMVAULT=.\dmvault
SERVERVAULT=.\servervault
TEMPCLIENT=.\tempclient
SAVES=.\saves
CURRENTGAME=.\currentgame
HAK=.\hak
PATCH=.\patch
NWMFiles=.\nwm
AMBIENT=.\ambient
MOVIES=.\movies
MUSIC=.\music
[Sound Options]
Music Volume=0.75
Voice Volume=0.75
SoundFX Volume=0.75
DisableSound=0
3D Provider=
[Config]
NWLoaderDisplayTime=3
FirstRun=0
Connection=1
[Display Options]
Width=800
Height=600
BitsPerPixels=32
RefreshRate=63
TexturePack=3
SafeMovie=0
FullScreen=1
UseLargeFont=0
[Video Options]
VideoQualitySetting=2
Enable HardwareMouse=1
EnableEnvironmentShadows=1
CreatureShadowDetail=1
EnableGrass=1
EnableFastGrass=1
NumDynamicLights=8
NumShadowCastingLights=1
ShinyWater=0
CreatureWindSetting=1
EnableVisualEffectsHigh=1
EnableSkyboxes=0
AntiAliasing Mode=0
Enable VSync=0
Enable Truform=0
Enable AnisotropicFiltering=0
Gamma=0.800000
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 22 lut 2009, 18:18
autor: lolko7
[Display Options]
Width=800
Height=600
BitsPerPixels=32
RefreshRate=63
TexturePack=3
SafeMovie=0
FullScreen=1
UseLargeFont=0
Masz przecież ustawione na 800x600, o ile dobrze pamiętam to też nie mogłem z poziomu gry zmienić. Dopiero zmiana w pliku nwn.ini pomogła
[Display Options]
UseLargeFont=1
RefreshRate=0
BitsPerPixels=32
Height=768
Width=1024
TexturePack=3
FullScreen=0
AllowWindowedMode=1
Zwróć uwagę. Ja u siebie ustawiłem na 1024x768 w oknie bo tak mi wygodnie. Dlatego FullScreen jest na 0 i dodana linijka AllowWindowMode ustawione na 1. Jeśli tak jak wyżej wspomniałeś chcesz grać w rozdzielczości 1280x1024 zmień u siebie parametry
Width=1280
Height=1024
Zakładając że twój monitor obsługuje te rozdzielczości (obowiązkowo sprawdź w dokumentacji) bo możesz uszkodzić no i zmian dokonujesz na własną odpowiedzialność.
Również zwróć uwagę na odświerzanie dla rozdzielczości 1280x1024 bo dla 800x600 masz ustawione 63 opcja RefreshRate=63. Musi być zgodna z tą podaną w dokumentacji monitora. Uważam że najlepiej byłoby włączyć synchronizację pionową w bloku [Video Options] Enable VSync mam ustawione na 1. Ja u siebie tak mam to nie żąda ode mnie podania RefreshRate i mam na 0. Te opcje robiłem już z poziomu gry. Czyli najpierw w rozdziałce 800x600 ustawiłem Vsync na włączony potem zapisałem wyszedłem z gry następnie edytowałem nwn.ini i zmieniłem rozdzielczość. O ile dobrze pamiętam bo to było jakiś czas temu.
P.S. Niestety nie udało mi się odpalić NWN na systemie 64 bit nie posiadam bibliotek libaudio w wersji 32 bit w repo. Nadal podtrzymuję że nie da się na niektórych distro 64 bit odpalić NWN inaczej jak przez wine. Ale zastrzegam sobie możliwość zmiany opinii. Nieomylny nie jestem.
Pozdrawiam
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 05 kwie 2009, 13:32
autor: Fagno
Witam państwa
Pierwsza sprawa - jest PL patch 1.69 pod linux, wcześniej zwyczajnie go przegapiłem.
http://nwvault.ign.com/View.php?view=ot ... il&id=1329 3 link licząc od góry
edit : z innego serwera, pozwoliłem sobie wrzucić
http://www.sendspace.pl/file/kRFtspqB/ (chyba szybszy)
Druga sprawa, mam zainstalowaną natywnie NWN Diamentową Edycję. Wszystko działa cacy, patch, polonizacja itd, jednak nie mogę rozgryźć jednej rzeczy. Mianowicie, nie mogę pisać żadnych polskich znaków będąc w grze poza "ó", za to widzę wszystko poprawnie.
Jakieś pomysły ?
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 05 kwie 2009, 14:16
autor: skoruppa
Może to mieć coś spólnego z tym patchem 1.69. Nie jest to oficjalne tłumaczenie a fanowskie dlatego np. brakuje jakiegoś pliku albo coś.
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 05 kwie 2009, 14:21
autor: Fagno
skoruppa pisze:Może to mieć coś spólnego z tym patchem 1.69. Nie jest to oficjalne tłumaczenie a fanowskie dlatego np. brakuje jakiegoś pliku albo coś.
Gdy podmieniłem tylko tlk i override na oryginalne na angielskim kliencie było dokładnie to samo.
Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 05 kwie 2009, 14:33
autor: skoruppa
właśnie a to znaczy, że poza tymi 2 plikami trzeba coś jeszcze zmienić aby było wszystko w porządku

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja
: 05 kwie 2009, 14:58
autor: Fagno
skoruppa pisze:właśnie a to znaczy, że poza tymi 2 plikami trzeba coś jeszcze zmienić aby było wszystko w porządku

Jak już wspomniałem, najpierw podmieniałem pliki, a później i tak zainstalowałem pl klienta 1.69 z linków które podałem wcześniej, a więc i tak te oryginalne pliki zostały zastąpione. Wniosek - zarówno przed, jak i po polskie znaki nie chcą działać. Sądzę że community builderów, które składa się w dużej mierze z adminów serwerów NWN nie przeoczyłoby tak banalnej rzeczy jak polskie znaki w grze.. ;-]
Jakiś pomysł co ewentualnie mogłoby być przyczyną ?