Gdy połączenie internetowe zamiera po pewnym czasie może to oznaczać, że program do obsługi połączeń sieciowych "gubi" DNS-y danego operatora. Można temu zaradzić, gdy łączymy się poprzez Network Manager, w następujący sposób (u mnie w Ubuntu 9.10 z moją tośką g450 jest to na razie jedyny sposób):
Network Manager -> Ustawienia IPv4 -> Metoda -> tu zmieniamy z "Automatycznie (PPP)" na "Automatycznie (PPP), tylko adresy" -> w polu Servery DNS: wpisujemy (dla Orange)->
194.9.223.79, 194.204.159.1
źródło o DNS-ach Orange:
http://www.orange.pl
U mnie jako, że korzystam z Playa wpisuję DNS-y Playowe :
89.108.195.20, 89.108.195.21
Te zabiegi są niejako zastępstwem poprzednich metod, które musiałem stosować z użyciem polecenia:
sudo chattr +i resolv.conf
Ponadto ja mam dodatkowe problemy, gdyż Network Manager wprawdzie wreszcie rozpoznaje Toshibe G450 i w Ubuntu 9.10 można ręcznie załadować moduł usbserial (czego nie było w Ubuntu 9.04), to nie zawsze prawidłowo wybiera port do połączenia internetowego, tu nieudana próba:
Kod: Zaznacz cały
Nov 14 19:26:49 user1-desktop pppd[1687]: Using interface ppp0
Nov 14 19:26:49 user1-desktop pppd[1687]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyUSB2
Nov 14 19:27:10 user1-desktop pppd[1687]: Terminating on signal 15
a prawidłowo powinno być tak:
Kod: Zaznacz cały
Nov 14 19:34:39 user1-desktop pppd[1645]: Using interface ppp0
Nov 14 19:34:39 user1-desktop pppd[1645]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyUSB0
Nov 14 19:34:42 user1-desktop pppd[1645]: CHAP authentication succeeded
Nov 14 19:34:42 user1-desktop pppd[1645]: CHAP authentication succeeded
Nov 14 19:34:42 user1-desktop kernel: [ 123.380113] PPP BSD Compression module registered
Nov 14 19:34:42 user1-desktop kernel: [ 123.400698] PPP Deflate Compression module registered
Nov 14 19:34:50 user1-desktop pppd[1645]: Could not determine remote IP address: defaulting to 10.64.64.64
Nov 14 19:34:50 user1-desktop pppd[1645]: local IP address 188.33.241.135
Nov 14 19:34:50 user1-desktop pppd[1645]: remote IP address 10.64.64.64
czasami prawidłowo ustawi za pierwszym razem a nieraz jest to druga lub trzecia próba.
A prędkości pobierania cały czas dochodzą max. do 0.5 Mb/s a powinny w Playu być do 1 Mb/s - tego ograniczenia do tej pory nie udało mi się rozwiązać.