Strona 1 z 1

Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 08 lis 2009, 17:19
autor: Mały Wróblek
Tak jak w temacie. Włączam sobi np. Wormux, po około 5 minutach grania dźwięk przestaje działać. I nie mogę wyjść z gry. Tzn klikam wyjście i się gra wiesza. Jedyny sposób żeby ją wyłączyć jest usunięcie procesu w monitorze systemu. Tak samo sytuacja ma się z Wesnoth i podejrzewam, że resztą gier natywnych. Jak temu zaradzić?

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 08 lis 2009, 20:18
autor: Preyas
Sprawdź stery do karty dźwiękowej!

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 08 lis 2009, 20:18
autor: [r4]
Preyas: mógłbyś uściślić?

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 08 lis 2009, 22:38
autor: Mały Wróblek
Ale że tak się zapytam o co chodzi z tym sprawdzeniem sterowników do karty dźwiękowej? Bo nie wiem co mam sprawdzić. Bo dźwięk generalnie w systemie jest cały czas. więc stery powinny być ok. Pozatym problemem jest później to że nie mogę później kulturalnie gry wyłączyć :/

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 09 lis 2009, 16:38
autor: gramfan
po pierwsze uruchom wesnoth w terminalu i pokaż co wysypie kiedy gra się zawiesi...

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 10 lis 2009, 01:40
autor: Mały Wróblek
Proszę bardzo, tylko pokaże może na przykładzie wormuxa, wesnotha usunąłem.
To co było w konsoli:

Kod: Zaznacz cały

o Reading the default config file
o Reading the personal config file
o Bind text domain to: /usr/share/locale
o Codeset: UTF-8
o Text domain: wormux
=== Wormux - wersja programu0.8.5
=== Autorzy: Lawrence AZZOUG, Frédéric BERTOLUS, Anthony CARRÉ, Laurent DEFERT SIMONNEAU, Jean-Christophe DUBERGA, Matthieu FERTRÉ, Christophe GISQUET, Sebastien GONZALVE, Reiner HERRMANN, Renaud LOTTIAUX, Yannig PERRÉ, Olivie SERRES, Victor STINNER
=== Strona domowa: http://www.wormux.org

Wormux version 0.8.5, Copyright (C) 2001-2009 Wormux Team
Wormux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software and you are welcome to redistribute it
under certain conditions.

Read the file COPYING for details.

o Otworzono plik audio - 44100 Hz 16 bit
o Wczytywanie profilu dźwięków: default
o Wczytywanie muzyki
[ Uruchom grę ]

Nie można otworzyć katalogu własnych drużyn (/home/waldek/.config/wormux/custom_team/)!
o Wczytywanie drużyn: suse, thunderbird, beastie, konqi, spip, tux, workrave, wilber, ooo, pidgin, snort, firefox, nupik, php, gnu
o Wczytywanie map: pumpkins, bankiz, island, space2, construction, greehills, cowland, wildwestdv, cheese, monkeybubble, pillars, country, lonely_island, prehistorik, champignon, pirates, banquise, oktopus, grenouilles, randomamoebas, catacombes, tic-tac-toe, vulcano, funkyIsland, icebergs, electronik, hive, randomisland, paradis, halloween, towers, moon-4m, leafs, battlenight, farm, paint, arbre, qingqong, aquarium, goodandevil, easterisland, hell, montagnes, desert, christmas, cyclades, frog, crystal

Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Current rules: classic
o Inicjalizacja
o Inicjalizacja mapy
o Inicjalizacja powierzchni... gotowe
o Inicjalizacja drużyn
(0xbfd71974) /usr/share/games/wormux//body/firefox/config.xml: 4 substitutions
(0xbfd71974) /usr/share/games/wormux//body/gnu/config.xml: 4 substitutions
o Inicjalizacja dźwięków

[ Uruchamianie nowej gry ]
[Music] Unable to find  profile
o Artificial Intelligence engine initialization

Playing character : 1 Phoenix
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 1 Connochaetes gnu
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 2 Firebird
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 2 Not UNIX
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 3 Deer Park
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 3 Linux
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 4 Burning Edge
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6

[Music] Error : Unable to load music /usr/share/games/wormux/music/ingame/

Playing character : 4 Hurd
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6

o MSG: Hurd jest blisko miny!

Playing character : 5 Firemonger
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 5 Emacs
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6


[ Wyjście z programu Wormux ]
Killed
Parę slow komentarzu. Dźwięk w sumie zniknął w momencie gdy pojawił się komunikat:

Kod: Zaznacz cały

[Music] Error : Unable to load music /usr/share/games/wormux/music/ingame/
Ale później jeszcze raz było słychać jak jakiś stworek w grze skoczył :]
Wiadomo, gdy pojawiło się [ Wyjście z programu Wormux ] Klikałem w oknie gry wyjście no i się gra zawiesiła. Gdy zabiłem okno przyciskiem który dodałem do panelu (Force Quit Button) to okno zniknęło. Ale w menadżerze procesów nadal proces wormux był i zabierał około 50% zużycia procka :/ Dopiero tam go usunąłem ostatecznie.

Nadmieniam, że gdy włączam grę kolejne razy to raz jest dźwięk a trzy razy go nie ma w ogóle od początku. Oczywiście za każdym razem można było wyjść tylko za pomocą menaadżera procesów bo np.

Kod: Zaznacz cały

sudo killall wormux
nie pomagało w ogóle.

Dodatkowo załączę kolejny wykaz z konsoli, gdy wlączyłem grę drugi raz:

Kod: Zaznacz cały

o Reading the default config file
o Reading the personal config file
o Bind text domain to: /usr/share/locale
o Codeset: UTF-8
o Text domain: wormux
=== Wormux - wersja programu0.8.5
=== Autorzy: Lawrence AZZOUG, Frédéric BERTOLUS, Anthony CARRÉ, Laurent DEFERT SIMONNEAU, Jean-Christophe DUBERGA, Matthieu FERTRÉ, Christophe GISQUET, Sebastien GONZALVE, Reiner HERRMANN, Renaud LOTTIAUX, Yannig PERRÉ, Olivie SERRES, Victor STINNER
=== Strona domowa: http://www.wormux.org

Wormux version 0.8.5, Copyright (C) 2001-2009 Wormux Team
Wormux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software and you are welcome to redistribute it
under certain conditions.

Read the file COPYING for details.

o Otworzono plik audio - 44100 Hz 16 bit
o Wczytywanie profilu dźwięków: default
o Wczytywanie muzyki
[ Uruchom grę ]

Nie można otworzyć katalogu własnych drużyn (/home/waldek/.config/wormux/custom_team/)!
o Wczytywanie drużyn: suse, thunderbird, beastie, konqi, spip, tux, workrave, wilber, ooo, pidgin, snort, firefox, nupik, php, gnu
o Wczytywanie map: pumpkins, bankiz, island, space2, construction, greehills, cowland, wildwestdv, cheese, monkeybubble, pillars, country, lonely_island, prehistorik, champignon, pirates, banquise, oktopus, grenouilles, randomamoebas, catacombes, tic-tac-toe, vulcano, funkyIsland, icebergs, electronik, hive, randomisland, paradis, halloween, towers, moon-4m, leafs, battlenight, farm, paint, arbre, qingqong, aquarium, goodandevil, easterisland, hell, montagnes, desert, christmas, cyclades, frog, crystal

Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Current rules: classic
o Inicjalizacja
o Inicjalizacja mapy
o Inicjalizacja powierzchni... gotowe
o Inicjalizacja drużyn
(0xbfed9054) /usr/share/games/wormux//body/firefox/config.xml: 4 substitutions
(0xbfed9054) /usr/share/games/wormux//body/gnu/config.xml: 4 substitutions
o Inicjalizacja dźwięków

[ Uruchamianie nowej gry ]
[Music] Unable to find  profile
o Artificial Intelligence engine initialization

Playing character : 1 Connochaetes gnu
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6

o MSG: Mozilla browser z drużyny Firefox zginął.

Playing character : 2 Firebird
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 5 / 6


Playing character : 2 Not UNIX
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6


Playing character : 3 Deer Park
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 5 / 6


Playing character : 3 Linux
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6


[ Wyjście z programu Wormux ]
Killed
Tym razem nie ma tego błędu co za pierwszym razem się pokazał, ale dźwięk też w ewnym momencie zniknął iprzy próbie wyjścia zawiecha.

Jeżeli jeszcze coś mogę pokazać to mówcie, postaram się wszystko zrobić bo chcę dociec prawdy, dlaczego to się sypie :)

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 17 lis 2009, 18:35
autor: zaytzev
To jest znany błąd w Ubuntu 9.10. Nawet sam go zgłaszałem dla Openarena/Urban Terror.
Skorzystaj z:

Kod: Zaznacz cały

ubuntu-bug wesnoth
albo sprawdź na launchpadzie czy już ktoś go nie zgłaszał dla wymienionych przez ciebie pakietów. Nam niestety pozostaje czekać, dopóki sie tym nie zajmą...

EDIT:
Mnie pomogło to (trochę pisania, poza tym kompilacja źródełek chwilę trwa):

http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... unty-9-04/

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 19 lis 2009, 20:46
autor: Mały Wróblek
Dziękuję bardzo za pomoc :D Wszystko ładnie działa. Moje problemy znikły z tym że ja w związku z moją wersją ubuntu zastosowałem się do tej instrukcji: http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... oala-9-10/
Problem uważam za rozwiązany więc [SOLVED]

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 18 gru 2009, 09:12
autor: makson
Dla tych co ciągle mają ten problem (mi po kompilacji nowej alsa pozostał). Zalecam kompilacje najnowszego PulseAudio. Po tym przedsięwzięciu problem ze znikającym i charczącym dźwiękiem w grach jak i zawieszaniem X'ów po wyjściu z gry zniknął.

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 26 gru 2009, 22:58
autor: borys.jr
makson: jak zainstalować Pulsa? możesz podać instrukcję "dla zielonych"? z góry dzięki.

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 26 gru 2009, 23:36
autor: makson
borys.jr pisze:makson: jak zainstalować Pulsa? możesz podać instrukcję "dla zielonych"? z góry dzięki.
Jednak odradzam - 2 dni po kompilacji PulseAudio cały dźwięk w systemie mi padł.
Jednak po tym jak pozbyłem się PulseAudio i cały dźwięk stoi na ALSA to wszystko działa prawie perfekcyjnie (poza graficznym kontrolerem dźwięku). Tutaj opisałem jak po padnięciu dźwięku pozbyłem się PulseAudio i wszystko przestawiłem na ALSA. Od tego momentu problemu z dźwiękiem w grach (i zawieszaniu się ich przy próbie wyjścia z gry) nie mam.

Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.

: 27 gru 2009, 11:38
autor: borys.jr
Chyba skorzystam z tego http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... oala-9-10/, wygląda czysto i przejrzyście. Tylko którą wersję zainstalować? 1.0.21, czy najnowszą 1.0.22? Gdzieś wyczytałem, że 1.0.22 sprawia trochę problemów. Pozdrawiam. (faktycznie o PulseAudio znalazłem dużo krytycznych opinii)