Strona 1 z 1

Komunikat Out of Range na monitorze.

: 17 lis 2009, 17:58
autor: jury
Przy próbie uruchomienia gry ( Anno 1503 ) w trybie pełnoekranowym dostaję na monitorze
"Out of range". Gdy uruchamiam grę w okienku wszystko działa prawidłowo.
Przeczesałem forum i widać że ten problem jest dość powszechny :) Piszę jednak z tego powodu
iż rozwiązania zaproponowane na forum nie pomogły mi rozwiązać tej przypadłości.
Między innymi próbowałem:
1. sudo dexconf
sudo nvidia-xconfig
2. sudo /etc/init.d/gdm stop
sudo X -configure
sudo cp ~/xorg.conf.new /etc/X11/xorg.conf
Po tych operacjach wygląda jakby wpisy w xorg.conf'ie były prawidłowe, natomiast problem pozostaje.
Zastanawia mnie że kiedy uruchamiam Preferencje--> Ekran, to tam nie ma wykrytego monitora więc
wygląda to tak jakby system korzystał bardziej z tych ustawień a nie tych z xorg.conf.
Karta grafiki to GF 7300 GT, a sterownik ze strony nvidia ( choć na sterowniku tym oryginalnym po zainstalowaniu ubuntu ten sam problem )
a po uruchomieniu:

Kod: Zaznacz cały

glxinfo | grep render
dostaję

Kod: Zaznacz cały

direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce 7600 GT
Proszę o jakieś propozycje :)

mój xorg.conf:

Kod: Zaznacz cały

# nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig
# nvidia-xconfig:  version 1.0  (buildmeister@builder63)  Fri Aug 14 17:54:58 PDT 2009
# nvidia-settings: X configuration file generated by nvidia-settings
# nvidia-settings:  version 1.0  (buildmeister@builder63)  Fri Aug 14 17:55:55 PDT 2009

Section "Monitor"
	Identifier     "Monitor0"
	VendorName     "Unknown"
	ModelName      "Maxdata (RogenTech) 101906"
	HorizSync       31.0 - 80.0
	VertRefresh     56.0 - 75.0
	Option         "DPMS"
EndSection

Section "Screen"
	Identifier     "Screen0"
	Device         "Device0"
	Monitor        "Monitor0"
	Option         "TwinView" "0"
	Option         "TwinViewXineramaInfoOrder" "CRT-0"
	Option         "metamodes" "nvidia-auto-select +0+0"
	DefaultDepth	24
	SubSection "Display"
		Depth       24
	EndSubSection
EndSection

Section "Module"
	Load	"glx"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier     "Mouse0"
	Driver         "mouse"
	Option         "Protocol" "auto"
	Option         "Device" "/dev/psaux"
	Option         "Emulate3Buttons" "no"
	Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier     "Keyboard0"
	Driver         "kbd"
	# generated from default
EndSection

Section "ServerLayout"
	Identifier     "Layout0"
	Screen      0  "Screen0" 0 0
	InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
	InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
EndSection

Section "Device"
	Identifier     "Device0"
	VendorName     "NVIDIA Corporation"
	BoardName      "GeForce 7600 GS"
	Driver	"nvidia"
	Option	"NoLogo"	"True"
EndSection

Section "ServerFlags"
	Option         "Xinerama" "0"
EndSection

Odp: Komunikat Out of Range na monitorze.

: 17 lis 2009, 18:20
autor: RA1D3N
Uruchom grę w oknie, następnie zmień rozdzielczość w grze, uruchom pomownie grę tym razem w trybie pełno ekranowym. Też miałem taki problem (z inną grą) i u mnie się sprawdziło.

Odp: Komunikat Out of Range na monitorze.

: 18 lis 2009, 10:14
autor: jury
Probowałem zmieniać rozdzielczość podczas kiedy uruchamiałem grę w oknie, lecz niestestety gdy
uruchamiam potem w trybie pełnoekranowym to nadal mam ten nieszczęsny komunikat Out of Range :(



EDIT:
powalczyłem trochę i mam nowe dane :)
na jednym monitorze przy komunikacie Out of Range wyświetla mi się dodatkowa informacja
Horizontal 75.0 i Vertical 60.0. Domniemam że to są wartości odświeżania dla trybu w którym ta gra się uruchamia.
Zakładając ( jestem pewien tak na 99,99% ) że początkowe animacje i pierwsze menu uruchamia się
w rozdzielczości 640x480, wygląda to na problem uruchomienia w tej właśnie rozdzielczości z odświeżaniem 60Hz.
Zrobiłem

Kod: Zaznacz cały

xrandr
i faktycznie nie pokazał mi trybu 640x480 w 60Hz.
Probowałem więc dodać ten tryb do xorg.conf do sekcji monitor, dane pobrałem z

Kod: Zaznacz cały

gtf 640 480 60 
lecz niestety nadal dostaje Out of Range :(


--
jury
"how far can they control my mind"

Odp: Komunikat Out of Range na monitorze.

: 19 lis 2009, 09:00
autor: Hirager
Gmeranie w plikach nic nie pomoże. System wysyła obraz poprawnie, to sam monitor nie jest w stanie przetworzyć sygnału. Jeśli po tych wspomnianych animacjach gra przełącza się do innej rozdzielczości to pogoń/przeczekaj te animacje, monitor sam odbierze i wyświetli sygnał. Jeśli przed edycją utworzyłeś kopię xorg.conf, przywróć ją - unikniesz w przyszłości ewentualnych błędów. Jeśli nawet w tej innej rozdzielczości monitor nie przetwarza sygnału, to pozostaje ci gra w oknie.
PS: Jeśli masz insrukcję obsługi monitora, możesz w niej znaleźć tryby wyświetlania, w jakich monitor działa. Porównaj je z trybami które obsługuje gra i znajdź wspólne - te na pewno będą działać.

Odp: Komunikat Out of Range na monitorze.

: 19 lis 2009, 20:15
autor: jury
No właśnie te animacje początkowe i menu główne są w tej samej rozdzielczości
Ale ogólnie mam już jakotakie :) obejście tego problemu, te animacje i menu główne
okazały się być w trybie 800x600 w 60 Hz i po dodaniu w xorg.conf'ie do sekcji Screen opcji:

Kod: Zaznacz cały

Option         "metamodes" "nvidia-auto-select +0+0; 800x600_60.00"
gra zaczęła prawidłowo wyświetlać animacje i menu główne. A to już pozwala ją
uruchomić. Nie działa to jeszcze idealnie ale już można pograć :)