nid3 pisze:Być może masz rację co do QtCreatora. Ja nie programuje w C++ więc nie bardzo go czaje. Ale mam bardzo dobrych znajomycj co potrafią naprawdę swietne aplikacje napisać w QtCreator np z openGl, a pozatym ma bardzo dużo przykladowych programów, dokumentacja jest razem dostarczana. No i ma bardzo łatwo budowalne GUI. Jeśli ktoś sie pyta jak zainstalować eclipsa to na pewno jest początkujący a QtCreator jest jak najbardziej odpowiednim narzędziem dla początkującego. Ale to moje zdanie.
Ja znam osoby, które piszą bardzo rozwinięte silniki do gier w Kate czy Vim (chociaż te wcale nie są takie słabe jak się wydaje i mają duże zalety których nie ma np. QtCreator jak obsługa języków shaderów GLSL/Cg, języków skryptowych wykorzystywanych w grach jak Lua, UnrealScript, czy generowanie dokumentacji na podstawie kodu źródłowego (doxygen)...).
Jednak najpełniejszym IDE jest Eclipse, i to w nim najwygodniej się pisze coś większego - w nim poza tym co ma QtCreator (obsługa systemu kontroli wersji, debuggera GDB, kolorowania składni i integracji QT Designer - i koniec możliwośći) masz kolorowanie składni GLSL/Cg, obsługa baz danych SQL (ja przechowuje np. konfigurację w SQLite, którą trzymam we własnym wirtualnym systemie plików, więc bardzo przydatna sprawa nawet w grach), automatyczne generowanie dokumentacji doxygen (nie do przecenienia), obsługa wielu języków (skryptowe, kompilowalne, shadery, sql...), obsługa wieloplatformowych systemów budowania (np. Cmake, Scons), projektowanie UML, obsługa robienia zadań lokalnych i zdalnych (integracja z Bugzilla - czyli coś co przy wieloosobowych projektach jest wręcz niezbędne), lokalna historia każdego pliku (chcesz powrócić plik lub porównać plik z plikiem z dnia xy, i godziny H:mm to klikasz i masz - do tego dochodzi Ci historia ofc zdalna na serwerze Git/SVN/CVS, która jednak nie pokazuje każdej zmiany, a tylko zmiany w poszczególnych commitach), na koniec listy zostawiłem sprawy najważniejsze, bez których nie da się pisać poważniejszych aplikacji czyli integracja z profilerami pomagającymi przyspieszyć kod (pozwalają wykryć co ile procent czasu zajmuje i gdzie jest wąskie gardło które można zlikwidować), jak Oprofile stosowane np. przy tworzeniu jądra linuksa, czy Intel VTune (intel dostarcza swoje rozwiązania jak ICC/Vtune... tylko do Visual Studio i Eclipse (inni jak Google, Nokia... dostarczają tylko dla eclipse)), oraz najlepszy profiler pamięci jaki znam czyli Valgrind (jedną z jego wielu funkcji, jest automatyczne szukanie i wskazywanie wycieków i możliwych wycieków pamięci). Bez tego (i wielu setek innych rzeczy o których nie napisałem) da się pisać... ba nawet w notatniku można... pytanie tylko po co?
kabanek pisze:Ja teraz piszę komercyjną aplikację z użyciem QtCreatora i nie mogę na niego narzekać.
Wiele osób na też nie narzeka, na devC++ (oferujący to co QtCreator), IE6, autobusy... jednak wystarczy poznać alternatywy (Eclipse/MSVS, Firefox/Opera, własny samochód), żeby nie potrafić wrócić do starych... jak się nie wie co się traci (nie zna się narzędzi) to nie boli (czego oczy nie widzą tego sercu nie żal).
kabanek pisze:
Co prawda do Visual Studio mu daleko, który jest liderem i wzorem do naśladowania jeśli chodzi o IDE, ale taki do końca zły nie jest i wg mnie szybko i w dobrym kierunku się rozwija.
No nie do końca, bo VS stoi w miejscu i wiele osób na Windowsie przesiada się na potężniejszy Eclipse - ostatnim powodem dla którego zostawali przy VS to GDB poniżej 7.0 ale teraz, i jak wyjdzie CDT 7.0 z debuggerem nokii, już przewagi VS nie ma nad Eclipse (tzn ma kilka małych, ale ma też wiele słabszych rozwiązań niż Eclipse).
kabanek pisze:A co do tematu to poleciłbym netbeansa niż eclipse. Eclipse jest dobry, ale gdy już się coś umie a instalacja dodatków jest bardziej problematyczna niż w netbeans co może odstraszyć początkującego.
Np ja w eclipse miałem problemy, żeby zainstalować plugin do c++ oraz php a w netbeans zajęło mi to kilka kliknięć.
Instalacja pluginów do C++ i PHP w Eclipse odbywa się za pomocą tych kilku kliknięć które napisałem w sprawie Javy (tylko wybiera się pluginy do C++ i PHP).