Strona 1 z 1

Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 13 maja 2010, 13:46
autor: [r4]
Valve ma wypuscic Steam dla Linuksa (razem z portem najwazniejszego silnika, Source)
http://feedproxy.google.com/~r/Phoronix ... 7EM/vr.php

Na dodatek Indie Game Bundle uwienczone olbrzymim sukcesem spolecznosci (ponad milion dolcow zebranych w tak krotkim czasie!), co zaowocuje wydaniem kodow zrodlowych do gier zawartych w pakiecie (miedzy innymi Penumbra Overture).
http://www.wolfire.com/humble

Co sie wyprawia!
*head explodes* ;P

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 13 maja 2010, 14:07
autor: Silmethúlë
Na dodatek Indie Game Bundle uwienczone olbrzymim sukcesem spolecznosci (ponad milion dolcow zebranych w tak krotkim czasie!), co zaowocuje wydaniem kodow zrodlowych do gier zawartych w pakiecie (miedzy innymi Penumbra Overture).
http://www.wolfire.com/humble
s/Indie Game Bundle/Huble Indie Bundle/g ;-)

Należy uściślić, że źródła są wypuszczane czterech z pięciu gier (silnik Lugaru - już jest FLOSS, Penubmra Overture, Gish, Aquaria - w trakcie uwalniania, World of Goo - pozostaje zamknięte), poza tym artworki pozostają własnościowe, więc społecznosć zyskuje parę ciekawych silników gier, ale same gry pozostają komercyjne.

Do tego jeszcze wypada wspomnieć, że Ryzom również przechodzi na FLOSS.

A i jeszcze wspomnieć można, choć to juz nie gra, o GuitarPro 6.

Niektórzy już wieszczą pierwszy prawdziwy Rok Linuksa ;-).

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 13 maja 2010, 14:21
autor: JiHAD^
'[r4 pisze:]Valve ma wypuscic Steam dla Linuksa (razem z portem najwazniejszego silnika, Source)
http://feedproxy.google.com/~r/Phoronix ... 7EM/vr.php
Z tego co pamiętam to już nie pierwsze takie sensacje zawarte na tej stronie z których nic nie wyszło. Póki nie ma oficjalnego potwierdzenia od Valve nie ma co się cieszyć... :-( I dlaczego uważasz Source za najważniejszy silnik? :neutral:




UPDATE:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... inux&num=1
Published on May 07, 2008

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 13 maja 2010, 14:26
autor: Silmethúlë
I dlaczego uważasz Source za najważniejszy silnik?
Zapewne chodziło o "najważniejszy silnik Valve" ;-). A silnik, choć może i nie najważniejszy, to ciągle bardzo dobra wiadomość, jeśli te wszystkie wieści to prawda, to można liczyć na to, że niedługo faktycznie będzie można na Linuksie pograć ;-).

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 13 maja 2010, 15:18
autor: [r4]
Rrrrracja, nie jest najwazniejszy w ogole (tu osobiscie uwazam, ze id Tech duzo bardziej sie zasluzyl), ale w kontekscie gier od Valve -- owszem :)

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 13 maja 2010, 15:52
autor: TanatriX
Pamietajcie ze Carmack zapowiedzial udostepnienie IDTech4 po premierze RAGE.

Jakby nie patrzec IDSoftware bardziej sie zasluzylo dla Linuxa i Valve moze pomarzyc o dogonienu ID na scenie Linuxowej.

Niemniej dobra to wiadomosc, bo bedzie wiecej dobrych gier na Linuxa. Przedewszystkim kiedy Valve udostepni zrodla mozemy zapewne w dalszej przyszlosci spodziewac sie przeportowanych takich gier jak HL czy CS.

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 08:05
autor: JiHAD^
Obecnie najważniejszym silnikiem jest Unreal Engine 3 bo to na niego powstaje najwięcej gier i to właśnie on przydał by się wreszcie w wersji linuksowej... :-(

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 08:51
autor: wupra
UT3 na linuksa jest prawie gotowe. Niestety jakiś niewiarygodny czynnik licencyjny/polityczny blokuje jego wydanie na Linuksa i MacOS. Może ma to jakiś związek ze steamem?

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 08:54
autor: [r4]
TanatriX pisze:Pamietajcie ze Carmack zapowiedzial udostepnienie IDTech4 po premierze RAGE.
Nie jest to takie pewne, odkad wlascicielem id jest ZeniMax Media. Nie wiadomo, jak duza autonomie zachowali Carmack i spolka. Ale byloby fajnie... Dodajmy, ze id Tech 4 to silnik z Dooma 3, nie z RAGE :)
Jakby nie patrzec IDSoftware bardziej sie zasluzylo dla Linuxa i Valve moze pomarzyc o dogonienu ID na scenie Linuxowej.
To nie wyscig -- najwazniejsze, ze bedzie; ze my, gracze, bedziemy mieli wiekszy wybor.
Niemniej dobra to wiadomosc, bo bedzie wiecej dobrych gier na Linuxa. Przedewszystkim kiedy Valve udostepni zrodla mozemy zapewne w dalszej przyszlosci spodziewac sie przeportowanych takich gier jak HL czy CS.
Nie wiem nic o udostepnieniu zrodel -- wystarczy, ze bedzie dzialajacy (zamkniety) port i to juz bedzie olbrzymim sukcesem. Zwlaszcza, ze pokaze, ze da sie. :)
JiHAD^ pisze:Obecnie najważniejszym silnikiem jest Unreal Engine 3 bo to na niego powstaje najwięcej gier i to właśnie on przydał by się wreszcie w wersji linuksowej.
Zgodze sie w kwestii popularnosci. Marzenie scietej glowy, niestety. Szkoda, bo tytuly takie jak seria Splinter Cell (a ostatnio takze Borderlands) to mistrzostwo swiata :)

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 10:36
autor: makson
Już opisałem to na WikiGames.

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 11:09
autor: JiHAD^
makson pisze:Już opisałem to na WikiGames.
Jak można pisać że to oficjalna zapowiedz jeśli nie padło to z ust żadnego z pracowników Valve? Serwisy typu http://www.linuxgames.com podchodzą do tego bardziej sceptycznie.
wupra pisze:UT3 na linuksa jest prawie gotowe. Niestety jakiś niewiarygodny czynnik licencyjny/polityczny blokuje jego wydanie na Linuksa i MacOS. Może ma to jakiś związek ze steamem?
Z tego co pamiętam chodziło o PhysX.

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 11:35
autor: [r4]
No i mamy!

http://frictionalgames.blogspot.com/201 ... ource.html

Aha, w przypadku Steam / Source port dla Linuksa nie jest jednoznaczny z otwarciem jego kodu; nie wymagajmy cudow :)

Odp: Powiew swiezosci w growo-linuksowym swiatku

: 14 maja 2010, 12:44
autor: TanatriX
Nie jest to takie pewne, odkad wlascicielem id jest ZeniMax Media. Nie wiadomo, jak duza autonomie zachowali Carmack i spolka. Ale byloby fajnie... Dodajmy, ze id Tech 4 to silnik z Dooma 3, nie z RAGE
ZMM moze co najwyzej sobie ten tego... Jesli IDS chce udostepnic kod zrodlowy gry robionej na swoim wlasnym engine to to robi (jak narazie Carmack nadal podejmuje najwazniejsze kwestje w IDS). Tak, IDTech4 to silnik Doom3, Quake4 i Enemy Territory: Quake Wars.
To nie wyscig -- najwazniejsze, ze bedzie; ze my, gracze, bedziemy mieli wiekszy wybor.
Zdecydowanie prawda, chociaz pamietaj ze na miodnosc gry oprocz grywalnosci sklada sie szereg czynnikow jak np grafika czy sciezka dzwiekowa(PS. Tylko nie mysl ze mam hopla na punkcie mega wypas gier, wystarcza mi taka seria Doom i Diablo).
Nie wiem nic o udostepnieniu zrodel -- wystarczy, ze bedzie dzialajacy (zamkniety) port i to juz bedzie olbrzymim sukcesem. Zwlaszcza, ze pokaze, ze da sie.
Dac wszystko sie da, tylko niektorzy sa zbyt leniwi zeby to zrobic. Np taki IDS od poczatku portowal na Linuxa, Valve nie, a obie firmy robia swoje engine'y od podstaw.
UT3 na linuksa jest prawie gotowe. Niestety jakiś niewiarygodny czynnik licencyjny/polityczny blokuje jego wydanie na Linuksa i MacOS. Może ma to jakiś związek ze steamem?
Oficjalna zapowiadz niby jest, ale jeszcze troche poczekamy. Pamietajmy ze UT99 mial obsluge OpenGL na dziendobry, UT2k3 nie mial jej wcale, UT2k4 mial, ale dobrze ukryta, a UT3 wcale.
Chodzi o to, ze latwiej zrobic natywna wersje czegos co juz chodzi na OGL (patrz UT99 i UT2k4), a UT3 musza przerabiac prawie od podstaw, bo niektore rzeczy wymagaja innych wywolan (trzeba teraz to znalezc i zmienic). Oczywiscie to nie koniec probleow, ale nie oczekuj, ze szybko zobaczysz UT3 na Linuxie.
Z tego co pamiętam chodziło o PhysX
A czy PhysX nie ma intempletacji w sterownikach nVidii? Przeciez to ich technologia, i pod Winszajse jest w sterownikach do GeForce'a.