Na jednym z anglojęzycznych forów pisali, że udało im się rozwiązać problem dzięki zainstalowaniu DirectX 9 w odpowiedniej butelce Wine, nie wiem, co zrobiłem źle, ale u mnie to nie pomogło. Oprócz tego mamy takie rozwiązanie ze strony WineHQ:
Mentioned in a comment by zsolty_szasz:
Multiplayer can work, but requires some setup first.
The problem is with the current DirectPlay implementation. Read here how to set it up:
http://wiki.winehq.org/DirectPlayGames
To get multiplayer working for games that use a DirectPlay version prior to 8, place the following DLLs:
dplayx.dll, dpnet.dll, dpnhpast.dll and dpwsockx.dll in this archive in WINE's windows/system32 directory, then add DLL overrides (native,builtin) with WINECFG.
Próbowałem, ale chyba nie do końca radzę sobie ze zrozumieniem angielskiego w niektórych momentach. I znowu lipa. Odświeżam na wypadek, gdyby ktoś miał ten sam problem za kolejne dwa lata
PS Z Baldurem jedynką jest ten sam problem, ale nie znalazłem śladów rozwiązania. Może jest takie samo, jak z BG2 - ciężko powiedzieć.
PS2 Udało mi się rozwiązać problem z BG1. Oto tłumaczenie instrukcji, którą się kierowałem. Link do oryginału zamieściłem już wyżej.
1. Pobierz winetricks za pomocą:
2. Uruchom:
3. Pobierz DirectX mar 2009 redistributable z
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
4. Uruchom pobrany plik exe, rozpakowując pliki do /tmp/directxcabs
5. Za pomocą cabextract wyodrębnij pliki z /tmp/directxcabs/dxnt.cab
6. Skopiuj wyodrębnione
dplayx.dll, dpnet.dll, dpnhpast.dll, dpwsockx.dll, dplaysvr.exe do folderu ~/.wine/windows/system32
7. Dla wszystkich bibliotek dll z wyjątkiem dpwsockx.dll uruchom regsvr32, np.:
8. W winecfg dodaj te cztery dll w zakładce Biblioteki. Pamiętaj, by dodać je globalnie, a nie dla danej aplikacji.
Et voila!
EDIT Działa także dla BG2! Proszę o zmianę tematu na
[SOLVED] Multiplayer w Baldur's Gate: TotSC oraz Baldur's Gate 2: ToB