[solved][c++] openGL + soil. Błąd przy otwarciu tekstury
: 17 wrz 2010, 15:05
Od razu do rzeczy. Od niedawna uczę się openGL z nehe. przeszedłem do lekcji 6.. tam jest o teksturach blablabla... wszystko pod window$. Tak więc postanowiłem że wczytywanie zrobię za pomocą soila. Mam małą klasę (tekstura i siatka). W niej funkcja wczytująca teksturę:
Wszystko kompiluje się jak powinno. Uruchamia się ... tekstur nie ma, a w terminalu napis:
Plik texture.png istnieje na 100%(w katalogu dist/Release/GNU-Linux-x86 i dist/Debug/GNU-Linux-x86). Ide z którego korzystam to NetBeans.
Kod: Zaznacz cały
void triangle_mesh::loadSdlTexture(const char *name)
{
Texture=SOIL_load_OGL_texture(
name,
SOIL_LOAD_AUTO,
SOIL_CREATE_NEW_ID,
SOIL_FLAG_MIPMAPS |
SOIL_FLAG_INVERT_Y |
SOIL_FLAG_NTSC_SAFE_RGB |
SOIL_FLAG_COMPRESS_TO_DXT
);
if(Texture == 0){
std::cout<<"nie można odczytać tekstury: "<<name<<".\n";
}
}
Tekstura jest zadeklarowana taknie można odczytać tekstury: texture.png.
Kod: Zaznacz cały
GLuint Texture;