Strona 1 z 2

M.A.R.S - ridiculous shooter

: 05 sty 2011, 21:03
autor: command_dos
Fajna gierka się pojawiła: M.A.R.S. - strzelanka a'la dawny asteroids, tylko że:
- jest wypasiona grafika,
- jest możliwość gry we dwóch,
- mamy kilka wersji rozgrywki do wyboru: spaceball, deathmatch, team deathmatch, cannonkeeper,
- dobra sztuczna inteligencja komputera (gra samemu nie nudzi się),
- grawitacja pochodząca od planet, podnosi poziom trudności i rozgrywka staje się ciekawsza.

ObrazekObrazek

Generalnie "miodność" gry jest znakomita. Wspaniała pozycja dla kogoś, kto potrzebuje rozrywki na kilkanaście minut (w przerwie zamiast papierosa?) i powrócić do obowiązków - niestety gra wciąga bardzo i kilkanaście minut potrafi przerodzić się w kilka godzin ;)

Obecnie jest dostępna wersja 0.6.9 alpha na stronie projektu: http://mars-game.sourceforge.net/?page_id=8 - są tam paczuszki .deb, które bezproblemowo zainstalowałem na Ubuntu. Jeśli po zainstalowaniu gra nie wyświetla się poprawnie, należy w opcjach wyłączyć shadery - to powinno pomóc.

Jeśli ktoś preferuje wersję spolszczoną, to zrobiłem tłumaczenie - dostępne tutaj
Oczywiście, jeżeli ktoś ma lepszą wersję tłumaczenia, to możemy ją dopracować - w końcu czego nie robi się dla tak pięknej gry ;) Dodam tylko tyle, że tłumaczenie to zostanie dołączone do kolejnego wydania tej gry. Pobrany pliczek Polish.txt należy wgrać do katalogu /usr/share/marsshooter/locales i w opcjach powinna pojawić się opcja polskiego języka do wyboru.

Jeśli ktoś wyczai błąd w grze, to można go zgłaszać tutaj - co powinno szybciej doprowadzić projekt do pierwszej wersji stabilnej. Ja troszkę polemizowałem na stronie domowej projektu i myślę, że niektóre moje pomysły zostaną zrealizowane, co mogłoby usprawnić kilka rzeczy...

Tymczasem przyjemnej rozgrywki ;)

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 05 sty 2011, 22:44
autor: Admc
Nie działa poprawnie na ATI Radeon Xpress 200M:
Obrazek

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 06 sty 2011, 07:34
autor: command_dos
@Admc - odznaczyłeś w opcjach grafiki shaders i v-sync?

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 06 sty 2011, 13:10
autor: Admc
Tak, dalej nie działa.

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 06 sty 2011, 15:17
autor: command_dos
to chyba nic nie poradzimy, zbyt stara karta i to w dodatku mobile - choć o problemie już wiedzą twórcy - ponoć jest to kwestia tekstur, których ta karta może nie obsłużyć - byćmoże znajdzie się na to rozwiązanie ;)

EDIT:
@Admc - Jestem ciekaw, jak windowsowa wersja gierki pod windowsem, na tym sprzęcie śmiga - czy problem pozostaje. Masz opcję sprawdzić? Może jest to kwestia niedorżniętych sterowników ati pod linuksa...

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 06 sty 2011, 21:12
autor: Admc
Nie mam Windowsa i jakoś nie chce mi się instalować specjalnie po to.
Po za tym ta karta nie jest taka słaba jak ci się wydaje. Z powodzeniem grałem w takie gry jak GTA3 czy Max Payne (oczywiście na linuxie przez wine) więc dlaczego taka gierka ma nie działać?

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 07 sty 2011, 04:13
autor: command_dos
Hmmm, może dlatego, że gta3 i max Payne, to gierki prawie z przed 10 lat, kiedy to można było śnić o takich rzeczach jak pixel shader... Poza tym, wydaje mi się, że kartę znam, bo miałem ją w moim hp compaq n620c i nie jest taka dobra, jak Ci się wydaje ;) Większość nowych programów robiona jest w nowych technologiach, które stare karty, po prostu, nie obsługują. Z pozoru prosta grafika, zwyczajnie nie zostanie obsłużona... Obsługa sterowników własnościowych pod tą kartę od ati, skończyła się (bodajże) wraz z kernelem 2.6.28. Po tym czasie, pozostają jedynie sterowniki otwarte, które (z tego, co ja się orientuję) miały problem z obsługą mobilnych chipsetów grafiki od ati - stąd byćmoże problemiki.

Moja rada, to zainstalować driconf i coś tam spróbować pogrzebać - jak wiesz co przestawić, to możesz podrasować swoją kartę, ale uwaga, łatwo też zepsuć, więc proponuję, zanim cokolwiek, zapamiętać ustawienia na wejściu ;) Mi się tym programikiem udało podrasować wyświetlanie na karcie z chipem ati rv280, ale nie pamiętam, co zmieniałem.

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 07 sty 2011, 15:11
autor: Admc
Zainstalowałem driconf ale nie mam pojęcia co tam przestawiać, wszystkie ustawienia wydają mi się dobre. Chyba sobie odpuszczę z tą gierką, chyba że twórcy dadzą mi dofinansowanie w wysokości 2000 zł na kupno laptopa z katą obsługującą Pixel Sharder.

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 07 sty 2011, 16:37
autor: command_dos
@Admc - heheh, dobre ;) z tego co wiem, to twórcą zależy na tym, aby gra poprawnie uruchamiała się na starszych sprzętach także. Jest to wersja alpha, więc możesz spodziewać się, że zostanie to naprawione, tymbardziej, że informowałem o problemie z tą kartą, widzieli Twojego screenshoot'a i prawdopodobnie wiedzą w czym tkwi problem. Jeśli coś ulegnie zmianie, to dam tutaj znać, tymczasem - cierpliwości ;)

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 09 sty 2011, 11:07
autor: wujtruj
dobra gierka. Jednak brakuje jest MP aby pokazała swój potencjał. Drużynowa piłka kosmiczna może przerodzić się w turnieje drużyn :)

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 09 sty 2011, 11:33
autor: command_dos
Już prace wrą ;) chłopaki rozpracowują połączenia sieciowe. Na stronie projektu jest Pong++, który działa przez sieć - taki przedsionek do pracy MARS'a w sieci...

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 09 sty 2011, 12:00
autor: vampiur
gierka chodzi fajnie wszystkie suwaki dalem w prawo co jak mniemam to ustawienia na maks i włączyłem licznik tych cząsteczek(?) dopiero powyżej 65 tys zaczyna zwalniac tak do ok 20 klatek bo tak zwykle to 60 leci. Gra przyjemna chociaż ta grawitacja tych planet to denerwuje momentami. Na Windowsie (7 x64) w ogóle mi to nie wystartowało - tylko czarne okienko i na tym koniec.

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 01 mar 2011, 23:18
autor: Kokosek
A ja mam dziwny problem. Po uruchomieniu tracę kontrolę, nad kompem. Wycinek z kern.log

Kod: Zaznacz cały

Mar  1 23:03:27 Kokos kernel: [ 1008.478946] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:27 Kokos kernel: [ 1008.522745] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:27 Kokos kernel: [ 1008.635219] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:27 Kokos kernel: [ 1008.664312] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:27 Kokos kernel: [ 1008.692194] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:28 Kokos kernel: [ 1008.850055] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:28 Kokos kernel: [ 1008.882457] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:28 Kokos kernel: [ 1008.959042] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:28 Kokos kernel: [ 1009.055260] Skipping EDID probe due to cached edid
Mar  1 23:03:29 Kokos kernel: [ 1009.888041] [drm:i915_gem_object_pin_and_relocate] *ERROR* No GTT space found for object 5
Mar  1 23:03:29 Kokos kernel: [ 1009.888055] [drm:i915_gem_do_execbuffer] *ERROR* Failed to pin buffer 1 of 1, total 16384 bytes, 0 fences: -22
Mar  1 23:03:29 Kokos kernel: [ 1009.888067] [drm:i915_gem_do_execbuffer] *ERROR* 1374 objects [8 pinned], 179474432 object bytes [9760768 pinned], 104706048/234881024 gtt bytes
Mar  1 23:03:32 Kokos kernel: [ 1013.121600] intel ips 0000:00:1f.6: CPU power or thermal limit exceeded
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1014.814819] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1014.814949] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40340 at 40335)
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1015.166196] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1015.166228] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40347 at 40335)
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1015.497668] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1015.497704] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40352 at 40335)
Mar  1 23:03:35 Kokos kernel: [ 1015.829141] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:35 Kokos kernel: [ 1015.829179] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40358 at 40335)
Mar  1 23:03:35 Kokos kernel: [ 1016.384163] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:35 Kokos kernel: [ 1016.384199] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40364 at 40335)
Mar  1 23:03:35 Kokos kernel: [ 1016.715594] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:35 Kokos kernel: [ 1016.715622] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40369 at 40335)
Mar  1 23:03:36 Kokos kernel: [ 1017.047066] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:36 Kokos kernel: [ 1017.047093] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40371 at 40335)
Mar  1 23:03:36 Kokos kernel: [ 1017.378529] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:36 Kokos kernel: [ 1017.378556] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40374 at 40335)
Mar  1 23:03:37 Kokos kernel: [ 1017.993550] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:37 Kokos kernel: [ 1017.993581] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40383 at 40335)
Co oczywiście powtarza się aż do reboota.

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 02 mar 2011, 21:07
autor: oscarr
Może by tak zrobili opcję gry w bardziej klasycznego asteroida ?
W takiej oprawie byłoby to całkiem fajne
W tej dziedzinie (klasycznego asteroida) pod względem grywalności jak dla mnie wciąż króluje WBsteroids dla amigi :)

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 02 mar 2011, 21:18
autor: pioruns
@Kokosek:

Kod: Zaznacz cały

Mar  1 23:03:32 Kokos kernel: [ 1013.121600] intel ips 0000:00:1f.6: CPU power or thermal limit exceeded
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1014.814819] [drm:i915_hangcheck_elapsed] *ERROR* Hangcheck timer elapsed... GPU hung
Mar  1 23:03:34 Kokos kernel: [ 1014.814949] [drm:i915_do_wait_request] *ERROR* i915_do_wait_request returns -5 (awaiting 40340 at 40335)
Pierwszy komunikat to prawdopodobnie błąd w kernelu, poszukaj na Launchpadzie nawet pisali: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/628163
Następnie resetuje się GPU i totalnie zawiesza, a Ty tracisz kontrolę nad systemem. Zapewne to kwestia błędów w sterownikach, no chyba, że naprawdę masz problem z temperaturą komputera.
Zgaduję, że to netbok z grafiką Intela?;)

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 03 mar 2011, 00:30
autor: B.A.D.
ani na Radeon x550 ani na GF 5200 nie chodzi poprawnie. czy chłopaki nie przekombinowali czasem z tą grą? aseroid z wymaganiami gier tworzonych pod win po roku 2008? nie można było zrobić tego jakoś prościej i tak potworne wymagania zostawić dla gier full 3D?

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 10 mar 2011, 20:49
autor: command_dos
Panowie, nie przesadzajcie ;) gierkę odpalałem z ubuntu 10.10 na:
- celeron 1.8, Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03) 2GB RAM (laptop acer),
- celeron 2.4, gf66000gt, 1.7GB RAM - stery od nvidii (pudło u dzieci),
- pentium 4 2.4GHz, ati radeon 9250 (rv280), 512MB RAM (pudło w robocie).
Z tym ostatnim miewam problemy: czasami zalicza zwiechy, gdy gram w oknie i chcę zrobić coś innego (przechodzę do innego okna). Związane jest to (najprawdopodobniej) z SFML, którego używają twórcy tej gry. SFML jednak rozwija się i należy liczyć tylko na lepsze.
Najlepiej użyć wersji MARS z svn - jak to zrobić na ubuntu, jest opisane tutaj: http://mars-game.sourceforge.net/?page_ ... pic&t=18.0 - wersja pobrana z svn

Kod: Zaznacz cały

svn co https://mars-game.svn.sourceforge.net/svnroot/mars-game mars-game
nie zawsze działa poprawnie - cały czas coś się dzieje, jeśli chodzi o rozwój i należy ją traktować jak wersję testową. W większości przypadków jednak działa wyśmienicie i często, gęsto jest coś nowego - można śledzić, testować i zgłaszać uwagi na forum gry. Od wersji w 0.6.9 w paczce deb dostępnej na stronie, poprawiono znacznie współpracę z kartami ATI, przez co (dzięki temu) mogę się teraz odstresowywać w robocie ;)
Gierka z pozoru prosta, ale mnóstwo tam cząstek (particles), na które również działa grawitacja planet, więc sporo obliczeń. Do tego dochodzi sztuczna inteligencja botów, które radzą sobie wyśmienicie. Próbowałem stworzyć AI do gry reversi i wiem co to za wyzwanie - osobiście jestem pełen podziwu i chętnie będę obserwował i wspierał rozwój tej gierki.
BTW - z włączoną funkcją shaders, aż miło popatrzeć :)

EDIT:
Pojawiła się kolejna wersja M.A.R.S.! Lista wprowadzonych zmian, trailer, oraz linkę do pobrania znajdziecie pod tym adresem: http://mars-game.sourceforge.net/?p=849#comment-446
Teraz posiadacze starszych kart graficznych (i nie tylko) powinni być zadowoleni :)

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 10 mar 2011, 21:17
autor: Admc
Zaraz przetestuję :3

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 10 mar 2011, 21:58
autor: newubuntuuser
dzis wyszla wersja 0.7, sporo nowosci, w tym polskie tlumaczenie i nowe bronie. ^^

Odp: M.A.R.S - ridiculous shooter

: 10 mar 2011, 21:58
autor: Admc
Dalej nie działa, tym razem menu miga. Pojawia się na ułamek sekundy co kilka sekund.