Strona 1 z 1
Aplikacja client - server
: 23 sty 2011, 20:23
autor: Mnemonicc
Cześć, próbuje sobie napisać zwykły chat posługując się funkcją select, ale w którymś momencie mam problem z zapętlaniem się programu klienta, może mi ktoś w ogólnej postaci powiedzieć jak ma wyglądać struktura programu dla klienta i serwera? Chodzi mi tylko o to w którym miejscu mam robić pętle nieskończoną, a w których miejscach sprawdzać za pomocą FD_ISSET czy czytać i wysyłać z stdin, czy czytać i wypisać z gniazda dane, bo tu się chyba pogubiłem.
Odp: Aplikacja client - server
: 24 sty 2011, 17:16
autor: leon1313
http://pcfoster.pl/porady/kurs-c-uzywan ... o-169.html
Czytajcie.
Tylko przy serwerze
sin_size jest typu
socklen_t a nie
int.
Odp: Aplikacja client - server
: 26 sty 2011, 20:32
autor: Mnemonicc
Nie potrzebna mi taka teoria, bo już ją mam z książki Stevensa. Potrzebny mi jedynie wzór do programu typu klient serwer, w sensie w którym momencie sprawdzać czy czytać lub pisać do gniazda, bo teraz mam błędy w postaci np. czytania z stdin w pętli nieskończonej.
Odp: Aplikacja client - server
: 26 sty 2011, 22:53
autor: leon1313
A co ci w tym tutorialu nie pasuje? Kompletny przykład serwera chat z rozdziału 6? I co to za błąd czytania w pętli nieskończonej ze stdin? Wklej kawałek swojego kodu, jednego gotowca dostałeś praktycznie na talerzu.
viewtopic.php?t=139267 , jeszcze jeden krótki przykład.
Odp: Aplikacja client - server
: 28 sty 2011, 14:43
autor: Mnemonicc
Ok, moja wersja jest bardzo podobna do tej przedstawionej w pierwszym linku, chciałbym tylko móc wysyłać dane z wejścia stdio serwera do klienta, czyli dodać do kodu coś w stylu:
Kod: Zaznacz cały
if(FD_ISSET(fileno(stdin), &rset)
fgets(line,4096,stdin);
send(sockfd,line,strlen(line),0);