Strona 1 z 1

Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 03:18
autor: neoziutek
Witam
Kupilem w padzierniku lapka (takiego: http://allegro.pl/asus-k52je-k52-p6100- ... 55045.html ), mialem na nim win7 - 64 bity i ubu 10.04 - 64 bity - wszystko ładnie i szybko chodziło.
W grudniu wieczorem normalnie wyłączyłem laptopa i gdy rano wstałem, to po uruchomieniu otrzymałem komunikat : "Disc boot failure" po całodziennym diagnozowaniu komputera z livecd zadzwoniłem do asusa, na drugi dzen przyjechal kurier i po 3 dniach mialem juz lapka z powrotem - powód usterki : awaria dysku i wymiana na nowy.
A więc przystąpiłem do instalacji win 7 + stery i ubuntu dokładnie tak jak poprzednio.
Po naprawie gwarancyjne komputer chodzi tak, ze mam ochote go rozwalic o sciane, a mianowicie na windowsie potrafi ściąć na jakies 1 - 3 minuty w częstotliwości nawet co jakies 5 - 10 minut.
Na ubuntu, w trybie gotowości jest ok, przy kopiowaniu plików jest masakra - nic nie moge zrobić, top i htop odpadaja by cokolwiek sprawdzić bo ekran co chwile umiera i robi sie czarno biały.
Boje sie odsylac lapka bez pewności czy to jest jakas usterka sprzetowa (ale wydaje mi sie, ze tak, ponieważ w tych samych konfiguracjach laptop działał bez zarzutów), bo moge zostac obciazony kosztami ekspertyzy.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam

Procesor : Intel Pentium P6100 2x 2.00 GHz
Dysk : 320 GB S-ATA II 5400rpm
GPU : Ati Mobility Radeon HD 5470 - 512 mb
Ram : 4096 mb 1066MHz


Na windowsie gdy w ocjach zasileniach ustawilem na maksymalna wydajnosc to przez jakies 3 - 4 godziny dzialal bez zarzutu, po czym znow zaczął świrować.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 03:23
autor: pioruns
Nie zastanawiaj się, tylko natychmiast oddaj do gwarancji. Nic nie zapłacisz, to nie jest twoja wina, że komputer nie działa.

Też mam doświadczenie z laptopami firmy ASUS. Bywało, że jedną usterkę naprawiali po dwa razy. Nie czekaj, bo gwarancja leci, a na pewno się na przyszłość przyda.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 06:53
autor: k2cl
Przede wszystkim - jeśli problemy pojawiają się niezależnie od wykorzystywanego systemu operacyjnego, niemal na pewno jest to kwestia sprzętowa.
Tak jak napisał przedmówca - nie zastanawiać się, tylko oddać do naprawy gwarancyjnej.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 08:13
autor: linuxozaurus
Oddaj na serwis to problem sprzętowy.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 08:47
autor: Krbor
Dwa różne systemy, ta sama wada... Cóż to samo powiem co przedmówcy ;) Komp do serwisu :D

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 09:39
autor: kris55
Sprawdź w warunkach gwarancji, kilka nieskutecznych napraw i masz szanse na wymianę laptopa.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 02 lut 2011, 23:16
autor: Kokosek
I nową gwarancję do nowego laptopa zapewne :)

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 03 lut 2011, 09:47
autor: marcin11
Kokos o ile dobrze pamiętam to po tym jak oddajesz coś do serwisu na gwarancji to wtedy przedłużają ci gwarancje. Przynajmniej tak było z suszarką do włosów mojej mamy :D

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 03 lut 2011, 10:15
autor: linuxozaurus
marcin11 pisze:Kokos o ile dobrze pamiętam to po tym jak oddajesz coś do serwisu na gwarancji to wtedy przedłużają ci gwarancje. Przynajmniej tak było z suszarką do włosów mojej mamy :D
Przedłużają gwarancję w przypadku wymiany podmiotu reklamacji. Tak miałam w przypadku uszkodzonego zasilacza (wadą fabryczna) i wymienili na inny egzemplarz.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 05 lut 2011, 15:16
autor: Kokosek
Jeżeli dostajesz ten sam egzemplarz z powrotem to raczej gwarancja bez przedłużenia.

Odp: Ciągłe zwiechy laptopa po odebraniu z gwarancji.

: 24 lut 2011, 22:37
autor: neoziutek
Niestety wczesniej nie mialem czasu, ale w sobote zglosilem usterke do asusa, w poniedzialek zglosil sie po niego kurier,a dzis mi go przywiózł.

Raport z naprawy:
Informacje klienta: hangs up
Problem/Symptom : ECN, ECR, ARN rework request
Rozwiązanie: do ARN/ECN rework

Wyczytałem w google, że to dość częsty problem w lapkach serii k/x52j ;/