Strona 1 z 1

enigma-dev rozwiązanie małej ilości gier?

: 26 maja 2011, 20:49
autor: pawelpc
Witam. Pewnie część z was słyszała o programie o nazwie Game Maker jeśli nie to zawsze można zobaczyć na Wikipedii :) . Zapewne wiecie że nie ma wersji tego programu na naszego ulubionego Linuksa, szukając alternatywy znalazłem kompilator gier stworzonych w w/w programie. Został on stworzony aby gry z Game Maker były przekonwenterowane do c++. Jest to projekt open source więc każdy może go rozwijać. Połączył się z edytorem plików Game Makera o nazwie LateralGM dzięki czemu w tej chwili już można coś tworzyć. Zostało jeszcze trochę do zrobienia lecz dzięki temu że mamy dodatkową możliwość pisania elementów w c++ można coś tworzyć. Jeśli jesteście zainteresowani enigma-dev.org.
Na ich forum można znaleźć repozytorium dla ubuntu tylko szkoda że na Dropbox.

Co myślicie o powodzeniu tego projektu? Ja myślę że coś z tego wyjdzie i to raczej będzie wysyp gier na naszą platformę.
Jeśli ktoś ma możliwość może pomóc w projekcie. Aż szkoda że sam nie potrafię jeszcze programować.

Myślę że w dobrym temacie napisałem :D .

Re: enigma-dev rozwiązanie małej ilości gier?

: 26 maja 2011, 22:31
autor: karmelek
Narzędzie nie warunkuje rąk do pracy...

Re: enigma-dev rozwiązanie małej ilości gier?

: 26 maja 2011, 23:06
autor: pawelpc
ale jest już sporo małych gierek stworzonych w game maker zobaczcie gmclan.org to jeśli 1/4 z nich skompiluje swoje gry enigmą to po 1. mają mniejszy rozmiar gry (normalnie game maker przetwarza kod gry podczas jej pracy) 2. nie będzie można takiej gry łatwo zdekompilować a po 3. będzie na każdą wspieraną platformę czyli komputery i konsole a poza tym ten język jest łatwy do nauczenia a poprzez konstrukcję programu praca jest jeszcze bardziej ułatwiona

Re: enigma-dev rozwiązanie małej ilości gier?

: 27 maja 2011, 14:44
autor: mat
pawelpc pisze:ale jest już sporo małych gierek stworzonych w game maker zobaczcie gmclan.org to jeśli 1/4 z nich skompiluje swoje gry enigmą to po 1. mają mniejszy rozmiar gry (normalnie game maker przetwarza kod gry podczas jej pracy) 2. nie będzie można takiej gry łatwo zdekompilować a po 3. będzie na każdą wspieraną platformę czyli komputery i konsole a poza tym ten język jest łatwy do nauczenia a poprzez konstrukcję programu praca jest jeszcze bardziej ułatwiona
Tworzenie gier na Linuksa nie jest zależne od dostępnych narzędzi, ale od osiąganych wyników sprzedaży wersji gier dla Linuksa przez poszczególnych producentów. Przykładowo jeśli ludzie korzystający z Linuksa, nie kupują lub kupują niewielką ilość gier z pingwinkiem na pudełku, to nie ma mowy o "wyspie gier" dla tego systemu.

Re: enigma-dev rozwiązanie małej ilości gier?

: 27 maja 2011, 15:28
autor: pawelpc
chodzi tu o gry które są tworzone w Game Maker gdzie większość osób robi gry freeware tam nie ma poziomu Crysis 2 bądź innych tego typu tytułów tylko o gierki tworzone przez amatorów więc tu nie ma raczej mowy o sprzedaży a przynajmniej mieli byśmy w czym wybierać:)