Strona 1 z 1

C++ Compile source

: 13 cze 2011, 16:13
autor: szeos
Witam. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem Ubuntu 10.04 i nie potrafie poradzic sobie z kompilacja pewnych source silnika gry, na dodatek jest to system 64 bitowy(Nie wiem czy to jest jakas roznica tak jak to jest w przypadku windowsa)
Oczywiscie na windowsie mozna zrobic to przy uzyciu jednego programu , niestety na linuxie nie mam za bardzo pojecia jak sie za to zabrac.
Znalazlem kilka Tutoriali w internecie na ten temat jednak idac ich sladem kompilacja nie nastepuje...

oto jeden z nich(Chyba najbardziej w temacie)

http://otland.net/f479/color-red-com...1/#post1139927

a tutaj na temat innych wersji (czy dystrybucji?) tego samego programu


http://otland.net/f479/linux-ultimat...868/#post41308

Re: C++ Compile source

: 13 cze 2011, 17:25
autor: ilu2112
Napisz trochę więcej o swoim problemie, póki co tylko wiem, że nie wiesz jak skompilować źródło c++ pod Ubuntu ;)

Co do instalacji kompilatora i kompilacji źródeł odsyłam pod adres: viewtopic.php?f=170&t=79245. I rada na przyszłość - przed założeniem wątku sprawdź, czy podobny problem nie był wcześniej poruszany :)

Re: C++ Compile source

: 15 cze 2011, 01:46
autor: luzakwielki
szeos pisze:Witam. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem Ubuntu 10.04 i nie potrafie poradzic sobie z kompilacja pewnych source silnika gry, na dodatek jest to system 64 bitowy(Nie wiem czy to jest jakas roznica tak jak to jest w przypadku windowsa)
Dobrze by było jeśli powiedziałbyś co to za silnik, oraz to czy wszystkie biblioteki których używa mają otwarte źródła (bo jeśli nie i masz biblioteki np. tylko w 32bit to 64bit z tego nie zrobisz).
szeos pisze:Oczywiscie na windowsie mozna zrobic to przy uzyciu jednego programu , niestety na linuxie nie mam za bardzo pojecia jak sie za to zabrac.
Jednego programu? Pewnie masz na myśli Microsoft Visual Studio (czyli nie jeden program, a całe środowisko programistyczne z wieloma podprogramami (kompilatorami, debuggerami, profilerami... i graficzne IDE)). Pod linuksem najpopularniejszym i najpotężniejszym IDE jest Eclipse (napisany przez IBM, teraz rozwijany przez IBM i Nokia, Oracle, SAP, Google i innych) - swoją drogą to IDE jest też całkiem popularne pod Windowsem. Do Eclipse musisz sobie doinstalować kompilator i debugger i profiler - najczęściej jest to GCC (popularne buildy pod Windowsa to http://tdm-gcc.tdragon.net/), GDB i Oprofile (link podał Ci ilu2112), ale możesz też użyć np. kompilatora intela (icc), ich debuggera i ich profilera (VTune).