Strona 1 z 1
Ubuntu w firmie call center
: 01 lip 2012, 20:27
autor: Skaterin
Witam,
chciałabym dowiedzieć się, czy jest sens instalacji ubuntu w firmie typu call center, z własnym systemem wewnętrznym [niezaleznym od windowsa] oraz korzystającej z telefonii internetowej typu freeconet/zoiper?
Jesli tak, to jak przygotować ubuntu pod telefonię internetową?
Pozdrawiam,
S.
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 12:17
autor: sun-netra
Osobiście uważam że pod takie zastosowanie jak i pod wszelkie CRM Suse jest lepszą opcją. Oczywiście zrobisz to na Ubuntu
także, jednak Suse daje w tym wygodę, graficzne konfiguratory itp...
Nie żebym któryś z systemów jakoś dyskryminował. Poprostu Ubuntu jest obliczony na zasadzie "ma działać zawsze dla każdego i być w
jego języku" natomiast pod zastosowanie serwerowe Suse sprawdza się lepiej. Jeśli już chcesz serwer na ubuntupodobnym systemie to
polecam debiana w czystej postaci.
Oczywiście to moje subiektywne doswiadczenia i zdanie, zrobisz jak uwazasz, a mze i inni cos dodadza:)
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 12:25
autor: Skaterin
Dzięki wielkie za odpowiedź, pomyślałam o Ubuntu, ponieważ to jak na razie jedyny linux w jakim mam jakiekolwiek doświadczenie, nie miałam styczności z Susami i debianem w czystej postaci

Więc wszelkie wskazówki - mile widziane

Pozdrawiam
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 12:37
autor: sun-netra
Susia straszą że trudniejsza od Ubuntu, owszem, może w konfiguracji pod gry czy inne zabawy, natomiast serwerowa część tego systemu
jest zrobiona do perfekcji, i wszystko z poziomu graficznego Yasta sobie ustawisz, malo tego powiem ci ze telefonia ip i tego typu rzeczy są
w tym systemie praktycznie wbudowane na dzieńdobry.
Debiana więc zaś ci odradzam, jest zbyt trudny dla kogoś po samym ubuntu, lepszym wyborem będzie Susia.
Jeśli masz ochotę na PW służę ew podręcznikiem do Susi w .pdf
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 12:41
autor: Skaterin
Dzięki za odpowiedź

Już ślę pw
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 12:43
autor: mrmarkos
CentOS też będzie dobrym wyborem, no i ma 10 lat wsparcia

Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 13:03
autor: sun-netra
Rownież sie dołączam, CentOS-a można polecić jako system oparty na świetnym silniku RedHata, i lest to system sprecyzowany właśnie pod
kątem zastosowań biznesowych. Mnie od stajni RedHata odrzuca jedynie jego zarządzanie dyskami nie lubiące się z moją platformą
serwerową HP oparte o LVM, wolę jednak standardowe partycje reiser szyfrowane rzecz jasna:)
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 13:05
autor: Skaterin
Ja naprawdę tylko z ubuntu miałam styczność, więc wolalabym coś zbliżonego orientacyjnie.
A o CentOS poczytałam teraz trochę - faktycznie, wygląda świetnie, ale obawiam się, że za wysokie, jak na razie dla mnie, progi

Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 13:40
autor: sun-netra
Stawiaj na Susie, wszystko zrobisz graficznie prawie jak w Ubuntu, a masz pełny pakiet usług serwerowych:)
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 13:42
autor: Skaterin
Ołkej, dzięki

Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie
-- 04 lip 2012 14:12 --
Jednak szala przeważyła na ubuntu, z powodu kosztów

Dalej drążąc temat:
ma ktoś jakieś sprawdzone sposoby na przystosowanie Ubuntu do telefonii internetowej opartej na systemie freeconet?
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 20:29
autor: Prakson
W systemie powinno być coś takiego jak Ekiga - klient VOIP, zobacz na niego.
Re: Ubuntu w firmie call center
: 04 lip 2012, 20:56
autor: brezniew
Są jeszcze QuteCom, Jitsi, Linphone i kilka innych.