wydajność gier w wine w porównaniu do windowsa
: 08 lip 2012, 17:14
Skacząc po losowych, angielskich forach w necie, przeczytałem losowe wypowiedzi kilku użytkowników. Ludzie ogólnie twierdzili, że:
- niektóre gry pod WINE na linuxie chodzą płynniej niż pod windowsem (więcej FPSów). Np. pod WINE ktoś miał w grze 1, 2 FPSY więcej, inny 10 FPSów więcej, a inni jeszcze więcej (oczywiście w zależności od gry)
- a przy niektórych grach jest spadek wydajności i na windzie gra ma powiedzmy 70 FPSów, to pod WINE miała np. 45, 50 FPSów
W skrócie, te kilka osób w necie twierdziło, że część gier pod WINE chodzi płynniej, a część wolniej.
A jakie są wasze doświadczenia z grami? I czy zgadzacie się z tymi random ludźmi z netu, że zależnie od gry pod wine może chodzić: tak samo, wolniej lub płynniej?
Po prostu chcę się upewnić
i może zapytać dlaczego tak jest, że niektóre gry chodzą o np. 10, 20% płynniej pod WINE, czy może wtedy np. tłumaczenie wine z directx na open GL powoduje, że niektóre efekty w grach pod Open GL wyglądają gorzej (lub identycznie), ale są wydajniej "napisane" w opengl i dlatego jest wzrost wydajności?
- niektóre gry pod WINE na linuxie chodzą płynniej niż pod windowsem (więcej FPSów). Np. pod WINE ktoś miał w grze 1, 2 FPSY więcej, inny 10 FPSów więcej, a inni jeszcze więcej (oczywiście w zależności od gry)
- a przy niektórych grach jest spadek wydajności i na windzie gra ma powiedzmy 70 FPSów, to pod WINE miała np. 45, 50 FPSów
W skrócie, te kilka osób w necie twierdziło, że część gier pod WINE chodzi płynniej, a część wolniej.
A jakie są wasze doświadczenia z grami? I czy zgadzacie się z tymi random ludźmi z netu, że zależnie od gry pod wine może chodzić: tak samo, wolniej lub płynniej?
Po prostu chcę się upewnić
