Strona 1 z 1

[SOLVED] QUAKE 3 - Przerywający dźwięk i spadki FPS

: 05 wrz 2012, 18:04
autor: BASEone
Witam!
Mam problem z moją ulubioną grą Quakiem 3 :)
Gdy uruchomię grę, mam problem z dźwiękiem, polega on na tym, że z częstotliwością do ok 1sekundy ciągłość dźwięku się przerywa. Odbija się to na ilości FPS a to na komforcie grania.
Do uruchomienia Quake 3 z dźwiękiem używam zmodyfikowanego pliku od Enemy Territory który używa bibliotek SDL. Przypuszczam, że problem leży po stronie PulseAudio. Gdy przez ostatnie kilka lat używałem ARCH linuxa i alsy, problemu nie miałem. Czy ktoś słyszał może o problemie przerywanego dźwięku i wie jak go rozwiązać? Jeśli potrzeba jakiś większych szczegółów to krzyczcie!

Dodam może, że na bliźniaczej grze QuakeLive, problemu z dźwiękiem nie ma, a co za czym idzie i FPS jest stałe 125 (QuakeLive jest chyba nieco bardziej wymagający, więc z Quake3 nie powinno być problemów)

Re: QUAKE 3 - Przerywający dźwięk i spadki FPS

: 05 wrz 2012, 21:35
autor: skandyn
Spróbuj odpalić grę Quake 3 wpisując w konsoli:

Kod: Zaznacz cały

quake3 +set s_alsa_pcm plughw:0 +Set s_numberOfSpeakers 2 +set s_driver alsa
Pozdrawiam.

Re: QUAKE 3 - Przerywający dźwięk i spadki FPS

: 05 wrz 2012, 23:17
autor: BASEone
niestety nie pomogło w żaden sposób

edit:

Jak miło :ligt: rozwiązało się samo. Po zainstalowaniu wszystkich pakietów zawierających na starcie libsdl (nie licząc pakietów z dbg src itp :P) problem znikł. Jak widać standardowo nie miałem pełnego zestawu pakietów do SDL

teraz tylko problem z myszką -> evdev, ale to już w innym wątku

Dziękuję i dobranoc :)