ejabberd - jako usługa, brak dostępu do webadmina
: 11 maja 2013, 15:03
Po kilku zachęcających radach zdecydowałem się przysiąść trochę do ejabberd. Wczoraj udało mi sie go uruchomić i uzyskać dostęp do webadmina niestety dzisiaj gdy ponownie uruchomiłem system i dodałem nowego użytkownika z prawami administratora poprzez:
nie mogę uzyskać dostępu do administracji webowej, oczywiście wcześniej edytowałem w odpowiedni sposób plik konfiguracyjny.
Druga sprawa: ejabberd uruchamia się po wpisaniu 'ejabberd' lub 'sudo ejabberd' na koncie nieuprzywilejowanym ale po zamknięciu putty wyłącza się. Jak zrobić żeby można było wywołać ejabberd za pomocą
Web admin ejabberd nie posiada opcji logout i teraz gdy uda mi się jakimś cudem zalogować widzę tylko tyle:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/249 ... abberd.png
//bear7: Niedopuszczalny rozmiar grafiki - szczegóły w regulaminie forum.
@edit
Udało mi się zmusić serwer do przyjmowania rejestracji niestety po zarejestrowaniu pierwszego konta i próbie rejestracji kolejnego otrzymałem komunikat z klienta o treści: 'Rejestracja się nie powiodła: 500: Przeciążony serwer'
@edit
Problem z rejestracją rozwiązany, defaultowo ejabberd ustawiony jest tak aby użytkownik mógł zarejestrować konto raz na 10 minut, aby to zmienić wystarczy edytować ejabberd.cfg
na
-- 11 maja 2013, o 17:30 --
Nie wiem czy mogę zadać nieco inne pytanie ale związane jest ono z aktualną konfiguracją dlatego może nikt mnie nie wyrzuci
Tak jak napisałem wcześniej serwer działa i przyjmuje rejestracje moje pytanie spowodowane jest brakiem wiedzy na temat protokołu XMPP/Jabber. Chodzi o to że nie mogę sobie poradzić z dostępem do serwera z urządzeń mobilnych. W kliencie podaję wiele konfiguracji nazwy użytkownika, hosta, adresu IP serwera (danych które ogólnie działają jeśli wklepuje je do komunikatorów na PC (Pidgin, WTW) a mimo to za każdym razem otrzymuję błąd połączenia z serwerem.
-- 11 maja 2013, o 18:30 --
No i niestety serwer odmówił posługi.
Po uruchomieniu zarejestrowałem poprzez klienta i podłączyłem do serwera 5 klientów, kilkukrotnie wysłałem komunikaty masowe aby upewnić się że wszystko działa - i działało. Po około godzinie pracy nagle na wszystkich kontach klienckich otrzymałem komunikat że nastąpiło rozłączenie z serwerem. Zalogowałem się przez ssh, odpaliłem 'htop' i okazało się że proces serwera znikną. Nie mam pojęcia dlaczego. Jakaś podpowiedź?
Kod: Zaznacz cały
ejabberdctl register admin-name servername.com password
Druga sprawa: ejabberd uruchamia się po wpisaniu 'ejabberd' lub 'sudo ejabberd' na koncie nieuprzywilejowanym ale po zamknięciu putty wyłącza się. Jak zrobić żeby można było wywołać ejabberd za pomocą
Kod: Zaznacz cały
service ejabberd start
https://dl.dropboxusercontent.com/u/249 ... abberd.png
//bear7: Niedopuszczalny rozmiar grafiki - szczegóły w regulaminie forum.
@edit
Udało mi się zmusić serwer do przyjmowania rejestracji niestety po zarejestrowaniu pierwszego konta i próbie rejestracji kolejnego otrzymałem komunikat z klienta o treści: 'Rejestracja się nie powiodła: 500: Przeciążony serwer'
@edit
Problem z rejestracją rozwiązany, defaultowo ejabberd ustawiony jest tak aby użytkownik mógł zarejestrować konto raz na 10 minut, aby to zmienić wystarczy edytować ejabberd.cfg
Kod: Zaznacz cały
{registration_timeout, 600}.
Kod: Zaznacz cały
{registration_timeout, infinity}.
Nie wiem czy mogę zadać nieco inne pytanie ale związane jest ono z aktualną konfiguracją dlatego może nikt mnie nie wyrzuci

Tak jak napisałem wcześniej serwer działa i przyjmuje rejestracje moje pytanie spowodowane jest brakiem wiedzy na temat protokołu XMPP/Jabber. Chodzi o to że nie mogę sobie poradzić z dostępem do serwera z urządzeń mobilnych. W kliencie podaję wiele konfiguracji nazwy użytkownika, hosta, adresu IP serwera (danych które ogólnie działają jeśli wklepuje je do komunikatorów na PC (Pidgin, WTW) a mimo to za każdym razem otrzymuję błąd połączenia z serwerem.
-- 11 maja 2013, o 18:30 --
No i niestety serwer odmówił posługi.
Po uruchomieniu zarejestrowałem poprzez klienta i podłączyłem do serwera 5 klientów, kilkukrotnie wysłałem komunikaty masowe aby upewnić się że wszystko działa - i działało. Po około godzinie pracy nagle na wszystkich kontach klienckich otrzymałem komunikat że nastąpiło rozłączenie z serwerem. Zalogowałem się przez ssh, odpaliłem 'htop' i okazało się że proces serwera znikną. Nie mam pojęcia dlaczego. Jakaś podpowiedź?