Strona 1 z 1
#include <windows.h> i Linux ...
: 20 maja 2013, 00:16
autor: bitex1000x
jaki w Linux jest odpowiednik dla windows.h , bo jest dla Windowsa ....
Ach ten C++

Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 20 maja 2013, 06:04
autor: ethanak
Nie ma.
Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 21 maja 2013, 16:08
autor: adammaj1
nie bezpośrednio ale jeśli zmienisz Win 32 API na Qt lub wxWidgets to tak
Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 21 maja 2013, 16:15
autor: ethanak
no ale to zupełnie coś innego.
Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 21 maja 2013, 17:31
autor: adammaj1
ethanak pisze:no ale to zupełnie coś innego.
Oczywiście masz rację ale z drugiej strony qt_windows.h zawiera :
#include <windows.h>
Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 21 maja 2013, 17:40
autor: norvoles
adammaj1 pisze:ethanak pisze:no ale to zupełnie coś innego.
Oczywiście masz rację ale z drugiej strony qt_windows.h zawiera :
#include <windows.h>
A o dyrektywach preprocesora kolega słyszał? Podczas kompilacji Qt na Linuksie ten nagłówek nie jest w ogóle brany pod uwagę.
bitex1000x pisze:Ach ten C++

Co ma do tego C++?
Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 21 maja 2013, 18:07
autor: adammaj1
Tu:
http://docs.autodesk.com/MUD/2013/ENU/M ... ws_8h_html
znalazłem kod qt_windows.h. Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.
Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
Re: #include <windows.h> i Linux ...
: 22 maja 2013, 21:24
autor: norvoles
Z niego IMHO nie wynika że windows.h jest pomijany ( jeśli kompilujemy program dla windows oczywiście ) . Masz rację jeśli dla linuksa.
Jeśli dobrze pamiętam qt odwołuje się do API właściwego dla platformy, czyli dla windows może korzystać z API win32.
A przeczytaj może ze zrozumieniem co ja napisałem?
Podczas kompilacji na Linuksie nagłówek windows.h nie jest brany pod uwagę. Na Windowsie jest, ale za to nie są brane pod uwagę inne, specyficzne dla Linuksa nagłówki.
Qt to wielki projekt obsługujący wiele różnych platform i w zależności od tej platformy kompiluje się inaczej, a m. in. dyrektywy preprocesora pozwalają decydować jakie fragmenty kodu (nierzadko też i pliki) mają być w danym przypadku kompilowane, a jakie nie. Poczytaj sobie o systemach budowania programów np. autotools, cmake, qmake (do aplikacji w Qt właśnie) itp.