Strona 1 z 1

Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 21:32
autor: noplej
Otóż na Linuksie siedzę już jakiś czas, ale od zawsze mam problem z zainstalowaniem sterowników, aby gry działały porównywalnie jak na Windowsie. Chodzi mi o jakość 'chodzenia' obrazu - bez ścin, płynnie jak na Windowsie. Wine odpada, sterowniki próbowałem już chyba wszystkimi sposobami instalować (poszedł mi już 5 razy system moimi eksperymentami). Mam Radeona HD5670, Redwood.

Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach. Robiłem wszystko według tego postu (1 odpowiedź):
http://askubuntu.com/questions/205112/h ... rs-to-work
wszystko się instaluje, ale jak już pisałem każda gra ścina. Minecraft, The Binding of the Isaac też.

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 21:59
autor: norvoles
Wine odpada, sterowniki próbowałem już chyba wszystkimi sposobami instalować (poszedł mi już 5 razy system moimi eksperymentami). Mam Radeona HD5670, Redwood.
Jak chcesz grac w gry z Windowsa to nie ma innej opcji jak Wine. Niewiele jest jeszcze gier przeportowanych natywnie.

Do co sterowników, to po prostu zainstaluj te dostępne z repo za pomocą managera pakietów. One serio działają, a nawet jak serwer grafiki nie wstał po ich instalacji, to jeszcze nie znaczy, że system gdzieś poszedł :P
Otóż na Linuksie siedzę już jakiś czas, ale od zawsze mam problem z zainstalowaniem sterowników, aby gry działały porównywalnie jak na Windowsie.
Mocno zależy od gry, mocno zależy od wersji Wine, zależy od sterownika... Poza tym, zdefiniuj porównywalnie.
Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach.
Sterowniki fglrx to nie są sterowniki takie jak na Windowsie. Jakościowo są niestety gorsze, ale nie jest jeszcze tak źle. Poza tym, jest jeszcze kwestia Wine i jego bibliotek...

Generalnie jak nie ogarniasz konfiguracji Wine, to spróbuj zainstalować gry przez PlayOnLinux. To konfigurator do Wine z gotowymi sprawdzonymi konfiguracjami.

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 22:13
autor: noplej
To jest Minecraft i jest na Linuksa... I jest zdecydowana różnica. Mam teraz sterowniki z repo i działa to fatalnie. Lepiej było z tymi ze strony ATI i z tego co robiłem z linka, ale nadal było słabo.
Nie da się zrobić tak, aby działało jak na Windowsie?
Wine'a próbowałem i działało jeszcze gorzej niż bez niego...

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 22:25
autor: norvoles
Masz PC, czy jakiś hybrydowy laptop? Dobrze kojarzę, że Minecraft działa na Javie? Jeśli tak, to jaką Javę masz zainstalowaną?

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 22:36
autor: noplej
PC - 6 rdzeni 8GB pamięci, płyta GIGABYTE TURBO 3D.
Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 22:59
autor: norvoles
Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.
Pytałem, czy otwarta (OpenJDK) czy własnościowa (od Oracle), bo to przypadkiem może mieć znaczenie. Jak zainstalowałeś otwartą, to usuń ją i zainstaluj własnościową.
http://linuxg.net/how-to-install-oracle ... -10-12-04/

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 23:09
autor: noplej
Mam od Oracle :)

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 23:20
autor: norvoles
Popróbuj coś z tego: http://www.minecraftforum.net/topic/158 ... for-linux/ punkt 5 i 6 zwłaszcza.

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 23:33
autor: infort
Musisz po prostu zaakceptować fakt, że jakość sterowników pod linuksa odbiega ciągle od tego co mamy w Windows. Jest to świadoma polityka producentów kart graficznych i to do nich należy mieć pretensje a nie do twórców wolnego oprogramowania. Dodatkowo część gier posiada wsparcie/optymalizację wyłącznie dla DirectX, które w linuksie wogóle nie są obsługiwane.

A jeśli chodzi o minecrafta to na linuksie chodzi całkiem przyzwoicie, nawet na gorszych kartach niż Twoja, więcej uzyskasz odpowiednio konfigurując jave i opcje graficzne + optifine niż zmieniając sterowniki. Pytanie, co chcesz osiągnąć. Zacięcia minecrafta wynikać mogą z intensywnej pracy wolnego dysku twardego, jesli źle ustawisz dostępną pamięć dla javy lub masz wyjątkowo źle dobrane parametry swapowania w systemie. Problemy ze sterownikami to zwykle błędy obrazu i drastycznie mała ilość fps-ów a nie zacinanie się gry.

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 21 sie 2013, 23:43
autor: igotit4free
Wątek perlisto-pienisty, tak ogólny że pasuje akurat tutaj.

Re: Wydajność gier na Linuksie

: 22 sie 2013, 00:40
autor: rom
Trochę OT, ale może kogoś naprowadzi kiedyś na jakiś trop.
Wprawdzie mam nvidię i nie wiem jak wyglądają ustawienia w przypadku innych kart, ale u mnie pomogło w ustawieniach karty w opcjach OpenGL zaznaczenie Sync to VBlank, Allow Flipping i ustawienie na high performance.
Oraz wyłączenie wszystkich efektów pulpitu (mam XFCE). Java Oracle.
Na 2 rdzeniach, z 2GB przydzielonej pamięci i zmniejszonych detalach ale wodoczności Normal działa całkiem znośnie z kilkoma modami (bez optifine, bo brak komatybilności). Swap nie używany. W forgeChunkLoading.cfg (jeśli używasz forge) zwiększyłem domyślne wartości na takie:

Kod: Zaznacz cały

    I:dormantChunkCacheSize=100
    I:maximumChunksPerTicket=100
    I:maximumTicketCount=400
    I:playerTicketCount=500
Z optifine trzeba uważać, bo niektóre ustawienia zwiększają użycie zasobów. Generalnie bardzo poprawia płynność.
edycja: To wszystko na lapku.