Owncloud i zmienne IP

Instalacja i konfiguracja oprogramowania sieciowego.
MKoniuszko
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2014, 09:25
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 15.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Owncloud i zmienne IP

Post autor: MKoniuszko »

Witam,
jako że nie jestem informatykiem to proszę o wyrozumiałość. Zainstalowałem w biurze na swoim laptopie z Xubuntu 14.04 owncloud i wszystko wczoraj było super. Serwer działał na wszystkich kompach lecz dziś nie chce się załączyć. Po wpisaniu w terminalu ifconfig odkryłem, że IP mam inne niż wczoraj. Czy można coś z tym zrobić czy trzeba jakiś komp postawić jako samodzielny serwer który jest cały czas włączony? Dodam, że korzystamy z ogólnej sieci wifi jak jest w budynku dostępna dla wszystkich tu urzędujących firm.
namok
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1701
Rejestracja: 01 mar 2008, 12:21
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Owncloud i zmienne IP

Post autor: namok »

Musisz dogadać się z administratorem abyś dostawał ten sam adres IP.
Awatar użytkownika
Jarni
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 380
Rejestracja: 06 maja 2008, 17:26
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64
Lokalizacja: 3 City
Kontakt:

Re: Owncloud i zmienne IP

Post autor: Jarni »

Żebym ja Cię dobrze zrozumiał...
Owncloud nie ma być dostępny z zewnątrz, swoje zasoby chmura udostępnia tylko użytkownikom zalogowanym do sieci lokalnej, do tego jednego WiFi?
Jeśli jest tak jak myślę, nie ma potrzeby instalacji osobnego serwera czynnego 24/7. Należy jedynie zadbać o to żeby ten Twój laptop zawsze po uruchomieniu uzyskiwał ten sam adres IP. I albo na sztywno wpiszesz adres IP w konfiguracji laptopa (taka sobie metoda), albo ktoś kto administruje tym WiFi przydzieli Ci stały adres IP w DHCP routera/serwera.
- Tylko nadal nie wiemy, co tu robił ten gość z siekierą?