Tworzenie aktywatora w Launcherze

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
Ubuncik Accordion
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2016, 18:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86

Tworzenie aktywatora w Launcherze

Post autor: Ubuncik Accordion »

Witam serdecznie,
problem polega na tym, że tworząc na przykład aktywator Gimpa, z dodatkowymi programami, to te "terminalowe" się nie uruchamiają, a jeżeli już to w tle, jak można temu zapobiec:

Kod: Zaznacz cały

[Desktop Entry]
Name=Gimp
Exec=gimp
Icon=/usr/share/gnome-software/featured-gimp.png
Type=Application
StartupNotify=true
Categories=Application

X-Ayatana-Desktop-Shortcuts=MCRoot;

[Firefox Shortcut Group]
Name=MCRoot
Exec=sudo mc
TargetEnvironment=Unity
Był również dodawany wers : Terminal=true, w MCRoot, dalej nic... Będę wdzięczny za pomoc ;)

EDIT: Mam wersję Ubuntu 16.04 od wczoraj, i tutaj również w youtube-dl mam pewną nieścisłość, otóż pobierając filmy w 14.04 było wszystko dobrze, chodzi mi o polecenie:

Kod: Zaznacz cały

youtube-dl -o "%(title)s.%(ext)s" URL
Film pobierał się z nazwą bez ID i z rozszerzeniem, a w 16.04 pobiera się z jakąś informacją, np. f137, jak to usunąć? Z góry dzięki ;)
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 8606
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Tworzenie aktywatora w Launcherze

Post autor: mario_7 »

Jeśli chodzi o pierwszą sprawę - co chcesz osiągnąć?

Jeśli chodzi o drugie, to:
Na Forum panuje zasada:
jeden temat = jeden problem
Zastosuj się do tej zasady i opisz w osobnych tematach niezwiązane ze sobą wątki z Twojej wiadomości
W razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.
Ubuncik Accordion
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2016, 18:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86

Re: Tworzenie aktywatora w Launcherze

Post autor: Ubuncik Accordion »

W pierwszym, chciałbym, aby terminalowe aplikacje, np mc, oraz skrypty, stworzone np. do odtwarzania muzyki , mogły się otworzyć w terminalu, (chodzi mi o to podmenu w launcherze, jeżeli ustawię jako główny program to działa prawidłowo), u mnie jest tak, że zazwyczaj się odtwarzają w tle...
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 8606
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Tworzenie aktywatora w Launcherze

Post autor: mario_7 »

Nie wiem czy dobrze rozumiem o co chodzi... ale może spróbuj wywołać te polecenia tak: gnome-terminal -e "polecenie"
Ubuncik Accordion
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2016, 18:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86

Re: Tworzenie aktywatora w Launcherze

Post autor: Ubuncik Accordion »

Dzięki, działa, jesteś wielki :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Programowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości