Brak dźwięku w cutscenkach w grach uruchamianych przez wine

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
Maki55
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2020, 13:03
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Brak dźwięku w cutscenkach w grach uruchamianych przez wine

Post autor: Maki55 »

Witam.
Niedawno przesiadłem się z windowsa 10 na ubuntu 20.04. Pobrałem wszelkie niezbędne sterowniki i wszystko śmiga jak należy z wyjątkiem dźwięku, którego nie ma w cutscenkach i przerywnikach filmowych z gier (na przykład w chaos on deponia). Dźwięk w grze normalnie jest, w filmikach z internetu i streamingów jak netflix też jest, w plikach video i audio odpalanych z dysku też jest. Problem tkwi wyłącznie w cutscenkach, dodam, że zmiana w wineconfig w zakładce dźwięk wyjścia z domyślnego na pulseaudio nic nie zmienia. Do instalowałem vulcana i paczki directx z winetricks, lecz też nie pomogło. Może ktoś z was byłby w stanie mi powiedzieć o co może chodzić? A i jeszcze jedno odpalam gry z aplikacji lutris i launcher jest ustawiony na wine.

PS. Jestem zielony w linuxach :P.
Awatar użytkownika
Arkosake
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 175
Rejestracja: 07 lut 2009, 16:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Brak dźwięku w cutscenkach w grach uruchamianych przez wine

Post autor: Arkosake »

Chaos on Deponia - ma natywną wersje na system Linux, więc nie ma absolutnie żadnej potrzeby wżywania Wine. Inne gry instaluj z pomocą aplikacji Lutris https://lutris.net/, bądź Steam Proton https://www.protondb.com/, wówczas raczej nie napotkasz na problemy o ile dana gra została uznana za grywalną.
Manjaro KDE na : GA-78LMT-USB3 R2, AMD FX8350, Radeon RX5600 6GB, 16 GB ram DDR3 1600 MHz.
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 8606
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Brak dźwięku w cutscenkach w grach uruchamianych przez wine

Post autor: mario_7 »

Jeśli brak jest dźwięku w filmikach w grach uruchamianych przez Wine, to najczęściej albo jakiś bug w Wine, albo brak jakiegoś kodeka w Wine. Zazwyczaj rozwiązania takich problemów można znaleźć w bazie aplikacji Wine, w bazie ProtonDB, w bazie gier Lutris, albo po prostu gdzieś w internecie (o ile tytuł jest na tyle popularny wśród użytkowników Wine.
Maki55
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2020, 13:03
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Brak dźwięku w cutscenkach w grach uruchamianych przez wine

Post autor: Maki55 »

Ok dziękuję bardzo za odpowiedzi poszperam w kodekach albo poszukam natywnej wersji na Linuxa. Może żeby nie otwierać nowego tematu to jeszcze zapytam o inną grę. Mianowicie chodzi o Rayman origins z gog. Gra chodzi jakby w slow motion zero crashy żadnych lagow i przycięć (instalacja przez lutris). Macie może na to jakieś pomysły? Dodam, że specyfikacja sprzętu jest wystarczająca do grania (na windzie śmigało)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości