Udostępniona drukarka HP 1050 J410 nie drukuje

Karty graficzne, dźwiękowe, tv, monitory etc.
WojciechSz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 02 cze 2021, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Udostępniona drukarka HP 1050 J410 nie drukuje

Post autor: WojciechSz »

Drukarka HP 1050 jest podłączona przez USB do PC z Windows 10 i udostępniona innym użytkownikom w sieci windows. Drukarka pracuje bez żadnych problemów. Na starszym laptopie zainstalowałem Ubuntu ver. 21.04. Zainstalowałem również CUPS oraz hp-lip, hp-gui. Udało mi się zainstalować drukarkę prze CUPS ale drukarka nie chce drukować. Dostaje komunikat że drukarka jest nie podłączona lub że nie odpowiada. Tak na wszelki wypadek odłączyłem firewall'a w win 10 ale to nie pomogło. Proszę o radę jak sobie z tym poradzić. Na koniec chciałem zaznaczyć że jestem nowicjuszem Linuxa. Z góry dziękuję.
WojciechSz
WojciechSz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 02 cze 2021, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Udostępniona drukarka HP 1050 J410 nie drukuje

Post autor: WojciechSz »

Dzięki za radę. Korzystałem już z tych stron ale się nie udało. Cały czas nie wiem dlaczego? Tak wygląda jakby coś było nie tak z portami, tylko gdzie i z jakimi?
Może popełniłem błąd w adresie URI teraz jest: ipp://192.168.0.80/HPDeskjet1050j410/usb001 i stąd problemy?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2021, 10:10 przez WojciechSz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kobrawerde
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 2041
Rejestracja: 10 wrz 2006, 16:00
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 22.04
Środowisko graficzne: Cinnamon
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Udostępniona drukarka HP 1050 J410 nie drukuje

Post autor: kobrawerde »

Możesz poczytać może coś pomoże ...ale po EN
https://wiki.ubuntu.com/DebuggingPrintingProblems
Najlepiej instalować drukarkę przez applet w ustawieniach systemowych: