Ubuntu 20.04 - instalacja sterownika grafiki Amd shappire hd 6570

Karty graficzne, dźwiękowe, tv, monitory etc.
Mateo3009
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 02 kwie 2022, 11:27
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: Brak
Architektura: x86_64

Ubuntu 20.04 - instalacja sterownika grafiki Amd shappire hd 6570

Post autor: Mateo3009 »

Witam wszystkich jestem tu nowy.
A wiec od początku, na Ubuntu jestem nowy i raczej zielony, od nie wiem ilu godzin próbuje zainstalowac sterownik grafiki, wydaje mi się ze nie ma go zainstalowanego bo przy włączeniu starej gry stalker mam 10 FPS, a na gorszym sprzęcie miałem więcej.

Sprzęt to
Ubuntu 20.04.4 LTS
intel core i3 540 3.07 GHz 2 cores 4 threads
4 gb ram
Plyta xxx0204GRxxxxxxxx0/ 2a9c Msi
grafika Amd shappire hd 6570 gddr3

Próbowałem instalować sterowniki do grafiki według rożnych poradników i w każdym w końcu napotkałem błąd w terminalu i na tym się kończyło, zazwyczaj jednak wchodziłem na stronę AMD pobierałem najnowsze sterowniki do tej karty na Ubuntu i dalej w terminalu zabawa. Problem pojawia się na samum początku kiedy to podczas pobierania sterowników ostatnia możliwa wersja na Ubuntu była pod oprogramowanie bodajże Ubuntu 14 . Dalej już tylko totalna sieczka z mózgu.

Na ten moment zainstalowałem świeża wersje systemu żeby nic nie było namieszane i zrobiłem system upgrade i restart.

Mam nadzieje ze ktoś zdoła mi pomoc, wiem ze mógłbym zainstalować Windows i mieć te stery od razu ale po prostu nie lubię tego systemu i wole się pomęczyć i mieć coś co mi się podoba.
Przepraszam jeżeli taki temat już istnieje i go nie zauważyłem, z góry dziękuje za każdą pomoc.
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 8606
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Ubuntu 20.04 - instalacja sterownika grafiki Amd shappire hd 6570

Post autor: mario_7 »