Ubuntu na windowsie czy obok?

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
Brzezmic
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2022, 10:57
Płeć: Mężczyzna

Ubuntu na windowsie czy obok?

Post autor: Brzezmic »

Cześć,
jestem nowy na forum, więc witam wszystkich. Jestem też dość zielony w Linuksie.
Jestem w trakcie nauki html, CSS itp. Przy okazji, kolejny raz zobaczyłem info, że większość programistów używa Linuxa. Tych, których znam, też na nim pracują. Stwierdziłem, że może to dobrze uczyć się pisania już na Ubuntu.
Znalazłem info, że jest w nowym Windowsie opcja zainstalowania Linuxa na Windowsie. Jednak Ubuntu jako drugi system, jest dla mnie zrozumiały. Jest cały wizualny system, można otworzyć przeglądarkę, sprawdzić projekt itd. Nie wiem jak to działa gdy na zainstalowanym Linuxie w Windowsie wyświetla się tylko terminal.
Reasumując, pytanie jest takie, czy lepiej pracować na Ubuntu jako na osobnym systemie, czy takim instalowanym w Windows?
Chwilę poszukałem i nie znalazłem podobnego tematu, jak jest, to proszę o odniesienie i przepraszam za bałagan.
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Posty: 8606
Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Ubuntu na windowsie czy obok?

Post autor: mario_7 »

Zgaduję, że przez "Ubuntu na Windows" rozumiesz WSL (Windows Subsystem for Linux)? Zatem tam masz Ubuntu w wersji zintegrowanej z Windows i teoretycznie też da się uruchamiać programy graficzne, ale jest z tym trochę zachodu.
Ogólnie takie Ubuntu w WSL nadaje się do używania jednak głównie jeśli potrzebujesz Linuksowych narzędzi konsolowych w środowisku windowsowym, bo z jakiegoś powodu musisz na nim być.

Inny rodzaj Ubuntu na Windows to Wubi - chyba już porzucona technologia, która umożliwiała zainstalowanie Ubuntu na Windows ale w taki sposób, że dało się go uruchamiać jako drugi system.