Strona 1 z 1

gamepad jako klawiatura - jak?

: 20 sie 2008, 11:50
autor: ka_o_3991
witam. Ostatnio nabyłem taniego gamepada na allegro - http://allegro.pl/item416509973_najleps ... bialy.html - takie coś. czy jest możliwość żeby wykorzystywać to jako klawiaturę? mam tu na myśli np. zmapowanie przycisku nr 1 jako spacja, nr 2 jako enter itd. Chciałbym wykorzystać to do dwóch rzeczy:
1. Do gier, które gamepada nie obsługują, a chciałbym nim grać
2. Jako pilot do MPlayera
Czy ktoś próbował/wie jak zrobić coś takiego?

Odp: gamepad jako klawiatura - jak?

: 20 sie 2008, 13:19
autor: wytrzeszcz
Możesz znaleść opis jego wyjścia , odpowiedniego portu w pc i za pomocą przerwań napisać stera . czyli poprostu tłumaczyć p1>spacje p2>enter itp (sama teoria)

Odp: gamepad jako klawiatura - jak?

: 20 sie 2008, 14:40
autor: ka_o_3991
Próbowałem nauczyć się programować, ale nic z tego nie wyszło :( Ale nie wierzę, że nikt tego jeszcze nie stworzył ;)

Odp: gamepad jako klawiatura - jak?

: 21 sie 2008, 09:43
autor: Knur
Ja do tego używam programu joymouse. Jest w repozytorium Ubuntu i służy do emulacji zarówno ruchu kursora myszy oraz naciśnięcia dowolnego klawisza. Z pełną składnią można się zapoznać wpisując:

Kod: Zaznacz cały

man joymouse
Żeby emulować mysz trzeba utworzyć wirtulane urządzenie wskazujące - kolejkę:

Kod: Zaznacz cały

sudo mkfifo /dev/joymouse
i nadać mu prawa do odczytu/zapisu dla zwykłego usera oraz dodać w /etc/X11/xorg.conf wpis odnośnie tego urządzenia

Kod: Zaznacz cały

Section "InputDevice"
        Identifier      "Joystick"
        Driver          "mouse"
        Option          "Device"                "/dev/joymouse"
        Option          "Protocol"              "ExplorerPS/2"
        Option          "SendCoreEvents"        "true"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5 6 7"
EndSection
Jeśli chodzi o składnię samego programu joymouse to u mnie wygląda to następująco:

Kod: Zaznacz cały

joymouse -i /dev/input/js0 -o /dev/joymouse -t joypad -M x -t joypad -M y -t joypad -M zx -t joypad -M zy -B key=a -B key=s -B key=d -B key=w -B key=e -B key=q -B 0 -B 1 -B key=g -B key=m -d
Trzeba podać wejściowe (kontroler gier) i wyjściowe (wirtualna mysz) urządzenie a następnie przypisać osiom kontrolera (-M) oraz przyciskom (-B) kolejne akcje. Kolejność osi i przycisków jest taka jak jest w narzędziu do kalibracji. "x" i "y" to przesuwanie kursora myszy a "zx" i "zy" to ruch kółka myszy. "0" i "1" to kolejne klawisze myszy a "key=" to przypisanie klawisza na klawiaturze.

Odp: gamepad jako klawiatura - jak?

: 21 sie 2008, 16:46
autor: ka_o_3991
Mam repozytoria z forum, i nie ma w nich tego pakietu, ale pobrałem z sourceforge DEBa i uczę się używać :) Dzięki wielkie :)

Odp: gamepad jako klawiatura - jak?

: 13 sty 2009, 13:28
autor: mgrQkiZ
Jest jeszcze program Qjoypad.

Odp: gamepad jako klawiatura - jak?

: 11 lip 2009, 15:01
autor: Jakob
Witam
Ja do tego celu zacząłem używać sixaxis-a od PS3, bardzo dobrze działa na ubuntu 9.4, po
zainstalowaniu programów Sixa_0.3.0-falktx16_all.zip.deb i Bluez-sixa_1.2-falktx2_amd64.deb. Programy można pobrać na stronie http://falktx.xtreemhost.com/repo/ubuntu/pool/ ,Można dodać repo
do źródeł oprogramowania " http://falktx.xtreemhost.com/repo/ubuntu jaunty main "
i zainstalować z synaptika. Oczywiście joy działa bezprzewodowo i trzeba mieć blutufa.