Brak połączenia z siecią WIFI

Instalacja i konfiguracja oprogramowania sieciowego.
dirt77
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2008, 21:33
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Brak połączenia z siecią WIFI

Post autor: dirt77 »

Witam, od razu uprzedzę że jestem dość zielony jeśli chodzi o linuxa jednak postanowiłem rozpocząć przygodę z ubuntu, jak każdy nowicjusz napotkałem kilka problemów na początku.
Największy z nich to ten że po zainstalowaniu systemu mam ikonkę połączenia z siecią wifi, znajduje moją sieć lecz po wpisaniu klucza WPA2 po kilkudziesięciu sekundach otrzymuję komunikat że sieć jest rozłączona, prosiłbym o jakieś wskazówki jak uzyskać połączenie z routerem.
Moja karta to Ralink RT73 usb wirless card (producent to pentagram), router to zwyczajny dlink di524.
Awatar użytkownika
ka_o_3991
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 864
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Brak połączenia z siecią WIFI

Post autor: ka_o_3991 »

może masz zablokowanego MACa na tym routerze? Bo to chyba typowy objaw...
ale sprobuj jeszcze tak:

Kod: Zaznacz cały

sudo iwconfig [nazwa karty, np. eth1] [ESSID] key [klucz]
i zobacz co zwróci ;)
NoTo
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2009, 17:20
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: Brak połączenia z siecią WIFI

Post autor: NoTo »

Witam
post ten jest stary troszkę ale jednak odnosi się wprost do miejgo problem a ponieważ moderatorzy proszą aby nie dublować postów więc postanowiłem się pod niego podpiąć.