Ubuntu czy Deepin dla programisty PHP

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
lunatyk
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2019, 21:05
Wersja Ubuntu: 19.04

Ubuntu czy Deepin dla programisty PHP

Post autor: lunatyk »

Dzień dobry wszystkim, jestem nowym użytkownikiem. Jeśli to zły dział proszę o przeniesienie :)

Za miesiąc robię przesiadkę na Linuxa. Mam małe doświadczenie z Ubuntu, jednak większość czasu korzystałem z Windowsa. Jestem programistą PHP, konkretnie Laravel. Ostatnio moją uwagę przyciągnęła dystrybucja Deepin. Dużo osób ją chwali, jednak pochodzi z Chin, co nie wzbudza mojego zaufania, nie ma tak licznego community jak Ubuntu, no i nieco trudniej wygrzebać jakiś poradnik w Internecie. Jakie jest wasze zdanie na temat tej dystrybucji? Warto się w nią pakować jeśli chodzi o zastosowania "półprofesjonalne"? Zależy mi na dobrym wsparciu, stabilności i estetyce.
Awatar użytkownika
Hwiparam
Zakręcona Traszka
Zakręcona Traszka
Posty: 814
Rejestracja: 14 lip 2009, 19:02
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Openbox
Architektura: x86_64

Re: Ubuntu czy Deepin dla programisty PHP

Post autor: Hwiparam »

https://www.youtube.com/watch?v=wcdquhB6hT8&t=315s
Dystrybucję wybierasz taką, jaka ci najbardziej pasuje, kwestia indywidualna. Chociaż jeśli zależy ci na wsparciu dla początkujących, to chyba jednak lepiej bierz Ubuntu, żebyś potem nie był tym Deepinem rozczarowany. Niezbędne oprogramowanie (IDE czy czego tam używasz do tego programowania) zapewne można zainstalować na KAŻDEJ desktopowej dystrybucji, co wyłożył już koleś na podlinkowanym przeze mnie filmiku. Sama dystrybucja tak naprawdę nie ma jakiegoś kolosalnego znaczenia, możesz na Ubuntu zainstalować środowisko graficzne z Deepina i też powinno działać.
Ubuntu: "Nie możesz używać tej samej wersji OS przez 12 lat i cały czas otrzymywać do niej aktualizacje oraz wsparcie!"