[SOLVED]jaki język programowania do tworzenia gier typu club penguin
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 maja 2010, 16:00
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
[SOLVED]jaki język programowania do tworzenia gier typu club penguin
Jak w temacie szukam takiego języka programowania gdzie stworze grę na internecie typu club penguin albo panfu. Nie piszcie że widzieliście moje inne posty i że jestem za młody plis, odpowiedzcie mi tylko na pytanie.
Pozdrawiam tymcio100
Pozdrawiam tymcio100
- warlock24
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 cze 2008, 22:35
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: jaki język programowania do tworzenia gier typu club penguin
Technologia: flash + podstawy HTML i CSS
Język: Action Script
Narzędzia płatne:
* Flash Professional CS5 - koszt 700$ (http://www.adobe.com/products/flash/)
Darmowe alternatywy:
* Kompilator MTASC (stary, wychodzi już z użycia)
* Flex SDK - potrafi tworzyć aplikacje flash ale raczej takie z kontrolkami jak buttony, scrollbary, itp. (http://opensource.adobe.com/wiki/displa ... A1FD6FECC1)
* HAXE - najnowszy, najnowocześniejszy, najciekawszy z darmowych kompilator ActionScriptu. Temu powinieneś przyjrzeć się szczególnie uważnie (http://haxe.org/)
Język: Action Script
Narzędzia płatne:
* Flash Professional CS5 - koszt 700$ (http://www.adobe.com/products/flash/)
Darmowe alternatywy:
* Kompilator MTASC (stary, wychodzi już z użycia)
* Flex SDK - potrafi tworzyć aplikacje flash ale raczej takie z kontrolkami jak buttony, scrollbary, itp. (http://opensource.adobe.com/wiki/displa ... A1FD6FECC1)
* HAXE - najnowszy, najnowocześniejszy, najciekawszy z darmowych kompilator ActionScriptu. Temu powinieneś przyjrzeć się szczególnie uważnie (http://haxe.org/)
- mario_7
- Administrator
- Posty: 8602
- Rejestracja: 30 sie 2006, 13:11
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 20.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: jaki język programowania do tworzenia gier typu club penguin
Należałoby dodać jeszcze, że serwery tych gier są pewnie w C++, Pythonie lub innym tego typu języku.
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 maja 2010, 16:00
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: jaki język programowania do tworzenia gier typu club penguin
warlock24 czy możesz opisać jak zainstalować HAXE na linuxie plis
- warlock24
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 cze 2008, 22:35
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: jaki język programowania do tworzenia gier typu club penguin
1. Uruchom terminal (menu Applications -> Accesories -> Terminal)tymcio100 pisze:warlock24 czy możesz opisać jak zainstalować HAXE na linuxie plis
2. Wpisz w nim
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install haxe
4. Zmień bieżacy katalog na pulpit
Kod: Zaznacz cały
cd ~/Desktop
Kod: Zaznacz cały
gedit ./MojaGra.hx
Kod: Zaznacz cały
class MojaGra {
static function main() {
var mc:flash.display.MovieClip = flash.Lib.current;
mc.graphics.beginFill(0xFF0000);
mc.graphics.moveTo(50,50);
mc.graphics.lineTo(100,50);
mc.graphics.lineTo(100,100);
mc.graphics.lineTo(50,100);
mc.graphics.endFill();
}
}
8. Wróć do terminala i wpisz
Kod: Zaznacz cały
haxe -swf9 -main MojaGra
10. Otwórz przegladarkę internetu i upuść na nią plik MojaGra.swf. Powinieneś zobaczyć czerwony prostokąt, to jest twoja aplikacja
Resztę musisz rozpracować sam. Jak widzisz programowanie to bardzo żmudna robota, popatrz tylko ile się trzeba narobić aby wyświetlić zwykły prostokąt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości