EEE PC+Ubuntu+WI fi jak zainstalować?

Najmniejsze, najsłabsze, ale coraz bardziej popularne...
Matush
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 59
Rejestracja: 27 sie 2008, 12:02
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

EEE PC+Ubuntu+WI fi jak zainstalować?

Post autor: Matush »

Witam serdecznie wszystkich na tym forum.Jestem początkujący linuxowiczem(znam się z tym systemem dopiero niecały jeden dzień)-jestem dosłownie zielony;)Może zacznę od początku.Parę dni temu kupiłem Asusa EEE 900.Postanowiłem,że zainstaluję UBUNTU(8.04-korzystam chyba z gnoma tzn to środowisko graficzne co jest instalowane domyślnie).Po jego instalacji wszystko ok,system się uruchamia itp.Ale jak ustawić sieć Wi Fi?Po przeglądaniu forum natrafiłem na różne tematy i oto informacje które uzyskałem:
po wpisaniu na konsoli (jako root)- lspci nie ma karty sieciowej wi fi jest jedynie lan(kabel).W menadzerze sterowników?(bo nie wiem jak to nazwać)(ikona z symbolem karty komp na pasku przy zegarze) widnieje karta wi fi artheos 802.11 b/g.Sciągnełem sterowniki- madwifi po googlowaniu:) usiłowałem je zaistalować wg:tar xvzf nazwa_pliku.tar.bgz(czy jakieś podobne rozszerzenie)
potem make i make install-w trakcie sie pojawiły błędy - error 1 oraz error 2.Czy to oznacza ze sterowniki nie zostały zainstalowane?po przez lspci się ich nie doszukałem....Karta sieciowa jest włączona-pali się lampka.Próbowałem zainstalować program wicd korzystając z menagera instalacji pakietów.Był błąd-że wicd koliduje z network menagerem,więc wywaliłem pakiety należące do network managera.Program się uruchamia ale nie widzi żadnych sieci mimo,że sieć wi fi jest włączona.Dla sprecyzowania łączę się przez router z zabezpieczniami wpa z kluczem wpa256.Będę wdzięczny za wyrozumiałość i pomoc od zera do bohatera by zaczęła działać sieć.Pozdrawiam serdecznie:),Matush
Awatar użytkownika
ka_o_3991
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 864
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna