Strona 1 z 1

GAIKAI - granie w chmurze

: 10 mar 2012, 13:53
autor: gitarzystaa
Witam!
Polecam przetestować http://www.gaikai.com
Serwis jest w fazie beta, oferuje nam zagranie w najnowsze tytuły w wersjach demo po przez przeglądarkę.
Co potrzebujemy?
Przeglądarkę, która jest zgodna z javą i najnowszą javę http://www.java.com/pl/download/
Jak to działa?
http://www.gaikai.com/services
Lista dostępnych gier, w które możemy zagrać jest całkiem pokaźna :)
http://www.gaikai.com/games/

Przetestowałem na uczelni wszystko w porządku.
W domu niestety 6mb W Netii, 53ms ping nic nie działa.

Kod: Zaznacz cały

Sorry...
Your bandwidth is not sufficient to stream a high quality experience. Please turn off other Internet-enabled applications or devices and try again.

Event code: 005.0018 8b7b91556.4f5b4e387b890

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 10 mar 2012, 14:24
autor: Shimmy
Na mobilnym internecie 7,2mbit/s nie bangla mi, dopiero w domu na DSL 50mbit/s sie połączyło.

Działa, ale jednocześnie posypałem javę. Na chrome nie wiadomo czemu pisze że mam niewspieraną wersję, a na tym samym pluginie w Firefoksie działa aż miło.

Sam serwis oferuje tylko wersje demo, więc właściwie nie wiem z czego się cieszyć. Żeby zagrać bez zacięć trzeba mieć transfer download z rzędu 2-4Mb/s (taak, megabajtów!) a posiadacze takich łączy (minimum 16mbit/s, wg. zasady 1mbit=1/8 Mb) mogą spokojnie pobrać wersję demonstracyjną na dysk w kilkanaście minut.

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 10 mar 2012, 21:52
autor: gitarzystaa
Niekoniecznie na uczelni testowałem to przy 4mbit/s działało bez zacięcia, z tego co wyczytałem 2mbit/s są wystarczające dla większości tytułów.
Poza tym wersje demo ponieważ tak jak pisałem jest w fazie beta. Przy niskich miesięcznych opłatach za ten wynalazek stanowiłoby to ciekawą alternatywę dla obecnych konsol czy wydajnych pecetów.
Ale to tylko moje zdanie.

Alternatywa ta ma dobrą stronę ze względu, że możemy zagrać w najnowsze tytuły korzystając z kiepskiego komputera.

Pozdrawiam :)

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 15 mar 2012, 20:44
autor: zibiboniek1
hmmm,ale aplikacje internetowe(szczególnie takie)też będą miały raczej nie małe zapotrzebowanie na ram.

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 15 mar 2012, 21:52
autor: gitarzystaa
Kiepski komputer mam na myśli coś pokroju DDR2 1-2GB

Udało mi się zagrać w wszystko co jest dostępne, przez Internet Explorer na win, oraz przez wine.
Na przeglądarce w linuksie chromium czy firefox, oraz identycznie w win nie działało.

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 15 mar 2012, 22:11
autor: Shimmy
gitarzystaa pisze:Kiepski komputer mam na myśli coś pokroju DDR2 1-2GB

Udało mi się zagrać w wszystko co jest dostępne, przez Internet Explorer na win, oraz przez wine.
Na przeglądarce w linuksie chromium czy firefox, oraz identycznie w win nie działało.
Bo wymagana jest SunJava 6.

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 16 mar 2012, 19:10
autor: gitarzystaa
Już działa po prostu java była o parę numerków za stara.

Gaikai - platforma do grania w chmurze

: 19 lip 2012, 22:54
autor: Materid
A słyszeliscie o takiej platformie jak Gaikai? http://www.gaikai.com/ jest to przyszlosc w grach miedzy systemami. Wystarczy zwykla przegladarka gra uruchamia sie na serwerze daleko od Ciebie i mozna kupowac godziny grania lub czas grania a nie koniecznie cała gre na stałe. Odpali na Macu, Windzie, Andku czy jakimkolwiek Linuksie. Podobne rozwiazanie oferuje OnLive od Sony ale nie wiem jak to działa bo cos trzeba sciagac co mnie zniecheca!

Re: Gaikai

: 19 lip 2012, 23:02
autor: makson
To GaiKai jest Sony, a nie OnLive.

GaiKai wymaga SunJava 6, więc na Andku raczej nie odpalisz. U siebie nie mam też zamiaru wymieniać OpenJDK na zamkniętą JAVA, więc nie testowałem. Jak serwis zacznie działać bez JAVA, a w samej przeglądarce to na pewno będzie hitem.

OnLive nie ma jeszcze klienta na Linuksa (chociaż jest w planach), ale ponoć Windowsowa wersja dobrze działa przez wine, a że gry są renderowane na serwerze, to nie ma żadnych spowolnień.

Generalnie myślę, że takie gry przez internet to jest prawdziwy Windows Killer i z ciekawością przyglądam się ich rozwojowi.

Re: Gaikai - platforma do grania w chmurze

: 20 lip 2012, 11:57
autor: Shimmy
Było już ;) Jakość gry jest tragiczna nawet na mocnym łączu, darmowe konto umożliwia tylko grę w wersje demonstracyjne.

@makson - z tego co pamiętam planują to przenieść to na NaCl od Google, więc niedługo obejdzie się bez instalacji archiwalnych wersji Javy.

Re: GAIKAI - granie w chmurze

: 01 sie 2012, 15:12
autor: makson
@Shimmy
Wcale nie wiem czy to dobrze - poza Chromem już sobie wtedy nie pogramy...