https://raw.github.com/Mati365/Rect-Adv ... nshot4.png
Jest to gra platformowo-zręcznościowa, której głównym założeniem jest renderowanie całej grafiki przy pomocy tylko i wyłącznie wektorów. Celem tej gry jest 'uzbieranie' określonej ilości śmieci z planszy przez robota pamiętając o omijaniu przeszkód.
Technologie jakie użyłem:
System operacyjny: Ubuntu 13.04 64 bit
Eclipse Kepler z pluginami CDT i Javy
g++ wersja 4.7.3
valgrind
github
Biblioteki jakie zastosowałem:
OpenGL 2.0 - użycie shaderów, optymalizacje gry poprzez użycie list renderowania(glCallList) oraz transformacji kamer.
SDL - odbieranie eventów i tworzenie okna, zbyt mizerna prędkość renderowania
glut - dla funkcji glutBitmapCharacter()
GLEW
Języki programowania to: C++0x oraz Java, zaimplementowane technologie:
składnia c++0x: wykorzystanie auto, domyślnych parametrów szablonów, initializer_list
AllocKiller - implementacja shared_ptr z biblioteki boost
Parallax Scrolling - poprzez użycie niezależnych kamer dla każdej warstwy
VFS(Virtual FileSystem) - wczytywanie/usuwanie/modyfikowanie plików(struktura: [ nagłówek ] [ dane ] [ pointery ])
wrapper na funkcje OpenGL umożliwiający wyświetlanie prymitywów
QuadTree na potrzeby silnika fizycznego i renderującego
Menedżer zasobów automatycznie usuwający obiekty po ich zniszczeniu.
Prosty język skryptowy umożliwiający interakcje z platformami
Wymagania: RAM: 64mb / Procesor: min.1GHZ / GPU z Obsługą GL 2+ Na gpu intel brak obslugi stencil buffer.
Uruchomienie: chmod +x ./Rect\ Adventures && ./Rect\ Adventures
Licencja źródeł: GNU GPL
Dźwięki generowałem, a muzyka w tle to darmowe demo sample ze stron dla twórców gier
Link do github z binarkami i źródłami na Linux x64 i Windows 32bit:
https://github.com/Mati365/Rect-Adventures
W razie błędów i niedoróbek pisać na email: cziken58@gmail.com
Gra powstawała na WSOC 2013 i zawiera 7 poziomów
Rectangle Adventures - gra platformowo-zręcznościowa
- KURCZAK
- Piegowaty Guziec
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2013, 13:43
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Rectangle Adventures - gra platformowo-zręcznościowa
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 21:47 przez bear7, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Grafika "troszkę" za duża.
Powód: Grafika "troszkę" za duża.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości