Strona 1 z 1

Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 23 lip 2017, 10:47
autor: makson
Witam,
Chcę wam przedstawić mój nowy program do gier o nazwie Recultis.
https://makson96.github.io/Recultis/

Służy on do instalowania gier na Linuksie, które mają otwarty silnik, ale płatną stronę artystyczną, którą można pobrać przez Steam (a w przyszłości też inne platformy). Dzięki temu można zagrać natywnie w gry, które nigdy na Linuksa nie zostały wydane, a ponadto cieszyć się nowoczesnymi rozwiązaniami zapewnianymi przez otwarte silniki. Program na starcie obsługuje następujące gry:
- Doom3: BFG
- Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
- The Elder Scrolls III: Morrowind

Jedyne co musisz zrobić, to mieć kupioną tę grę na Steam, następnie pobrać Recultis, rozpakować go i dwa razy kliknąć na plik "Recultis". Instrukca w formie wideo poniżej:
https://youtu.be/9wHCbyPZ6Eo

Bawcie się dobrze i dajcie znać, jakie błędy znajdujecie i czego wam brakuje.

Kod programu jest na licencji GPL3 i dostępny tutaj:
https://github.com/makson96/Recultis

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 24 lip 2017, 08:43
autor: rrico
Może głupie pytanie, ale mam akurat jedną z tych gier na płytce i nie chce jej kupować na steam jeszcze raz. Czy Recultis mi to obsłuży?

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 24 lip 2017, 19:17
autor: makson
Cześć,
Przykro mi, ale niestety na razie nie. Jestem jednak otwarty na to, żeby w przyszłości dodać taką opcję.
Pozdrawiam,

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 16 sie 2017, 04:15
autor: enedil
Pochwaliłem to na Reddicie i zebrało to trochę wyświetleń, może zdobędziesz większe uznanie.

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 21 sie 2017, 10:26
autor: makson
Dzięki bardzo :)

Szykuję się już do wydania Recultis 1.1, oto screen podglądowy:
recultis.PNG
(437.64 KiB) Nie pobierany
Program ma wiele usprawnień oraz dodałem obsługę dwóch dodatkowych gier:
- Aliens vs Predator Classic 2000 (avp engine)
- X-COM: UFO Defense

Pełny wykaz zmian:
https://github.com/makson96/Recultis/mi ... 2?closed=1
zapraszam do testowania gałęzi master z GitHUBa. Jak już wersja 1.1 będzie finalnie wydana to oczywiście też dam tu znać.
Pozdrawiam,

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 25 sie 2017, 18:22
autor: makson
Recultis 1.1.0 zostało już wydane! Ze zmianami możecie się zapoznać w poprzednim poście. Obecni użytkownicy mogą już dokonać autoaktualizacji, a Ci którzy nie mają jeszcze programu mogą go pobrać ze strony:
https://makson96.github.io/Recultis/

Wszystkim poleca przesiadkę na najnowszą wersję i uprzedzam, że za jakiś miesiąc wersja 1.0 przestanie działać ze względu na zmiany, które planuję wdrożyć (wersja 1.1 jest już na nie gotowa).

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 15 paź 2017, 12:02
autor: makson
Recultis 1.2 został wydany. Program wspiera teraz sześć nowych gier: Quake, Quake II, Command & Conquer: Tiberian Dawn, Command & Conquer: Red Alert, Dune 2000, Command & Conquer: Tiberian Sun (pre-alpha); pozwala na uruchamianie gier wprost z menu Recultis; wprowadza ulepszony system auto aktualizacji oraz aktualizacji silnika gier oraz wiele drobniejszych zmian.

Gry z serii Command & Conquer zostały udostępnione jako freeware, więc nie musisz nic kupować, żeby w nie grać. Po prostu w Recultis kliknij "Install", a później "Play".

Mam też do was pytanie. Napiszcie, wsparcie dla jakich gier chcielibyście widzieć w przyszłych wydaniach Recultis. Listę potencjalnych tytułów znajdziecie tu:
https://github.com/makson96/Recultis/is ... ew+game%22

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 25 kwie 2018, 18:35
autor: makson
Cześć,
Wydałem właśnie Recultis w wersji 2.0. Niezmiennie możecie pobrać go ze strony projektu, albo zaktualizować przy pomocy wbudowanej autoaktualizacji.
W tej wersji zaktualizowałem całą bazę bibliotek, dzięki czemu liczę na sprawniejsze działanie gier.
Ponadto dodałem wsparcie dla następujących gier: Heroes III Complete, Jedi Knight II: Jedi Outcast, X-COM: Terror From the Deep.
Wraz ze wsparciem dla Heroes III przychodzi też wstępne wsparcie dla platformy GOG.
Zachęcam wszystkich do zabawy i pozdrawiam.

Możecie też obejrzeć działanie Recultis na tym filmiku:
https://youtu.be/M96WZNIBfeU

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 20 sie 2018, 19:17
autor: makson
Cześć,
Chciałem tylko poinformować, że projekt przeniósł się na GitLab:
https://makson.gitlab.io/Recultis/

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 22 paź 2018, 22:46
autor: makson
Cześć,
Recultis 2.1 właśnie został wydany. Możecie go pobrać z oficjalnej strony projektu. Tym razem dodałem wsparcie dla trzech gier:
- Quake III, Warzone 2100, Price of Persia
Poprawiłem UI (pasek przewijania, szybkie wyszukiwanie)
Poprawiłem wsparcie dla GOG
Wprowadziłem dodatkowe zmiany poprawiające bezpieczeństwo operacji na plikach.

Pozdrawiam,

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 23 paź 2018, 13:52
autor: mario_7
Może warto jakoś podpiąć Twój projekt do https://lutris.net (w sensie - jako jeden z dostępnych tam "uruchamiaczy" (runner)).

Re: Recultis - uruchamianie komercyjnych gier z otwartymi silnikami

: 24 paź 2018, 11:29
autor: makson
Cześć,
Dzięki za sugestię. Zapoznam się z projektem i zobaczę, czy coś można zrobić w tym kierunku.
Pozdrawiam,