Nie zrozumcie mnie żle, pulseaudio nie jest złe i ma wiele ciekawych możliwości.
1. Kompatybilność z aplikacjami
a) aplikacje używające alsy
Istnieje plugin do alsy, który umożliwia przekierowanie dźwięku z wszystkich programów korzystających z Niej do serwera pulseaudio.
Aby je zainstalować, wpisz:
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install libasound2-plugins
Kod: Zaznacz cały
gedit ~/.asoundrc
Kod: Zaznacz cały
pcm.pulse {
type pulse
}
ctl.pulse {
type pulse
}
Teraz można ustawić je w aplikacjach potrafiących korzystać z alsy, a nie obsługujące pulseaudio.
b) aplikacje używające gstreamer
Aby aplikacje korzystające z gstreamera (większość programów w gnome) mogły korzystać z pulseaudio należy mieć zainstalowane odpowiednie wtyczki gstreamer.
Zwykle są zainstalowane domyślnie, ale dla pewości:
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-pulseaudio
Kod: Zaznacz cały
gconftool -t string --set /system/gstreamer/0.10/default/audiosink pulsesink
gconftool -t string --set /system/gstreamer/0.10/default/audiosrc pulsesrc
Instalujemy wtyczkę libao-pulse:
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install libao-pulse
W tym celu edytujemy plik:
Kod: Zaznacz cały
sudo gedit /etc/libao.conf
Kod: Zaznacz cały
default_driver=pulse
d) aplikacje używające sdl
Instalujemy wtyczkę:
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install libsdl1.2debian
Kod: Zaznacz cały
gedit ~/.bashrc
Kod: Zaznacz cały
export SDL_AUDIODRIVER=pulse
Wcześniej należy ustawić bibliotekę sdl (powyżej)Tą bibliotekę wykorzystuje np gra openarena.
Edytujemy plik konfiguracyjny:
Kod: Zaznacz cały
gedit ~/.openalrc
Kod: Zaznacz cały
(define devices '(sdl))
Edytujemy plik:
Kod: Zaznacz cały
gedit ~/.xine/config
Kod: Zaznacz cały
audio.driver:pulse