Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajność

Najmniejsze, najsłabsze, ale coraz bardziej popularne...
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

Zbudowałem nową wersje Mesy 7.7.1. Niestety na chwile obecną nie zbuduje wersji 7.8.1 ... ingerencja ze środowiskiem Ubuntu 9.10 byłaby zbyt pracochłonna zarówno dla mnie, jak i użytkowników (wiele elementów wymagałoby modyfikacji). Dlatego mocne zmiany (nowe sterowniki intela, w/w mesa) pojawią się dopiero z nadejściem Ubuntu 10.04. Wersje 7.7.1 postaram sie udostepnić jutro.

Pozdrawiam

EDIT:
###################### Mesa 7.7.1 ######################
instalator-mesa-7.7.1

mesa_7.7.1-1.0
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Matys
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2007, 16:56
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: Matys »

dzięki ogromne mój aspireone dostał nowego oddechu po załadowaniu Twojego xorg'a na teście zębatek wyszedł dosłownie dwa razy lepiej 8) dobrze ,że istnieją tacy ludzie którzy dzielą się swoją wiedzą :smile:
Awatar użytkownika
lord
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 8
Rejestracja: 20 lis 2006, 18:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: lord »

Hej,

Jak tam prace nad wersją 64 bitową :) ? Niedługo przesiadam się na nowego minta i nie ukrywam, że od waszych wyników to uzależniam. Na moim obecnym systemie acpi już praktycznie przestało działać, nie mogę rozjaśniać ani przyciemniać ekranu - dobrze, że chociaż hibernacja działa jako tako - na samsung x360 (intel 4500HD).

Ponadto jeszcze pytanie odnośnie jajka - domyślnie w ubuntu/mincie jest 2.6.32 a pod intele podobno lepsze jest 2.6.33 rozumiem, że nad nim się głównie znęcacie?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

Witaj

Paczki będą ale do około 2-3 tygodni ... musze mieć czas ;)

Pozdrawiam
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Awatar użytkownika
lord
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 8
Rejestracja: 20 lis 2006, 18:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: lord »

Ja już na nowym mincie 64bit - rewelacji w compizie nie ma :( Jeszcze się nie bawiłem ustawieniami... Anyway trzymam kciuki za wasze kolejne publikacje w tym dziale. Jeśli już macie sposoby na upłynnienie działania systemu na intelu 4500HD to dajcie znać :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

Zabiorę się za intela w najbliższych dwóch tygodniach. Potem kolejne modyfikacje pod 64 Bity ... największym problemem jest oczywiście czas ... a w zasadzie jego brak ;)

Pozdrawiam
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Awatar użytkownika
tomsdb
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 5
Rejestracja: 29 wrz 2005, 08:41
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: tomsdb »

Zainstalowałem kernel tego linku http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/ma ... ntel-next/ i skończyły się problemu z grafiką na moim notebooku z kartą intela i945GM (wersja 2:2.9.1-3ubuntu5). Na monitorze 22" przy najwyższej rozdzielczości (1920x1080) nic się nie zacina, nawet jak Compiz jest włączony. Na oryginalnym, kernelu były kłopoty z płynnością odtwarzania. Moja wersja systemu - 10.04. System działa stabilnie. W grach 3d też jest ok.
--
Tomasz
Awatar użytkownika
lord
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 8
Rejestracja: 20 lis 2006, 18:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: lord »

Rozumiem, czyli po prostu ściągnąłeś najnowszą wersję, zainstalowałeś z dwukliku i wszystko bangla?

Sam się chyba skuszę...
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

Witam, sprawdziłem ustawienia wskazanego kernela i szczerze powiedziawszy nic szczególnego nie zauważyłem. W zasadzie standardowe ustawienia dla Canonical. Wiele nowych opcji nie włączonych, np. Hybrid engine, etc.

Pozdrawiam
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Linux_Shines
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2010, 13:41
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: Linux_Shines »

Przez pomyłkę nie tutaj dałem posta. Przepraszam :D
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: makson »

A ma ktoś może pojęcie czego powinienem się spodziewać przy domyślnych ustawieniach Ubuntu 10.04 na Intel GMA4500MHD?
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

hmm obecnie nie jest źle. Choć parę modyfikacji nie zaszkodzi ;)
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: makson »

e X t 7 3 pisze:hmm obecnie nie jest źle. Choć parę modyfikacji nie zaszkodzi ;)
Będę miał lapka z tą grafiką w przyszłym tygodniu. Wszelkie uwagi od eksperta mógę przetestować u siebie.
Dzięki za szybką odpowiedź i czekam w napięciu na wszelkie pozytywne modyfikacje :) .

P.S. "Nie jest źle" oznacza, że powinienem się spodziewać, iż Compiz i gry 3D (Enemy Territory: Quake Wars) będą działać?
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

co do Compiza to nie ma problemu .. ET: QW ... hmm nie wiem pod IONem działa nawet ładnie ;) zainstaluj także mój xorg.conf ... i spróbuj kernela 6.3 K8 bfs.

Pozdrawiam
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: makson »

A więc tak. Mam laptopa Lenovo ThinkPad SL510. i grafika Intel GMA4500MHD. Ogólnie wszystko dobrze działa łącznie z Compizem. Jednak w grze Enemy Territory: Quake Wars nie ma grafiki 3D (jest menu, ale nie ma żadnych modeli i obrazu 3D). Wziąłem twojego xorg.conf dla 1GB pamięci i wartość RAMU pomnożyłem razy 3 (mam trzy giga :wink: ). Niestety nic to nie pomogło. Z twojego kernela nie mogę skorzystać, bo mam 64bitowy system.
Myślisz, że da się coś jeszcze zrobić, czy mam się pogodzić z tym, że niektóre gry 3D nie będą na tym komputerze działać?
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

Witaj

Reszta aplikacji/gier korzysta z 3D ? Jakie są wyniki komendy: glxinfo oraz jakie wyniki w glxgears ?

Pozdrawiam
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: makson »

Jeszcze nie testowałem innych wymagających gier takich jak Prey, ale Compiz działa. Popróbuję jeszcze trochę innych darmowych gier 3D, żeby zobaczyć jak to jest.
A jak na razie:
glxinfo:

Kod: Zaznacz cały

name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: Mesa Project and SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, 
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, 
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, 
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, 
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, 
    GLX_EXT_texture_from_pixmap
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Mobile Intel? GM45 Express Chipset GEM 20091221 2009Q4 
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.7.1
OpenGL shading language version string: 1.20
OpenGL extensions:
    GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_texture_env_add, GL_ARB_copy_buffer, 
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_depth_clamp, GL_ARB_draw_buffers, 
    GL_ARB_draw_elements_base_vertex, GL_ARB_fragment_program, 
    GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader, 
    GL_ARB_framebuffer_object, GL_ARB_half_float_pixel, 
    GL_ARB_map_buffer_range, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, 
    GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object, 
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_provoking_vertex, 
    GL_ARB_seamless_cube_map, GL_ARB_shader_objects, 
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow, 
    GL_ARB_sync, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, 
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, 
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, 
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, 
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, 
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_array_bgra, 
    GL_ARB_vertex_array_object, GL_ARB_vertex_buffer_object, 
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, 
    GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, 
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, 
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, 
    GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, 
    GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_fog_coord, 
    GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_multi_draw_arrays, 
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels, 
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters, 
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_provoking_vertex, GL_EXT_rescale_normal, 
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, 
    GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, 
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, 
    GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, 
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, 
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, 
    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, 
    GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_array_bgra, 
    GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage, 
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_APPLE_vertex_array_object, 
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_envmap_bumpmap, 
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_separate_stencil, 
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip, 
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, 
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_ycbcr_texture, 
    GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_depth_clamp, 
    GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_packed_depth_stencil, 
    GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle, 
    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1, 
    GL_OES_read_format, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, 
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

72 GLX Visuals
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xce 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xcf 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xd0 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xd1 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xd2 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xd3 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xd4 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xd5 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xd6 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xd7 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xd8 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xd9 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xda 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xdb 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xdc 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xdd 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xde 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xdf 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xe0 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xe1 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xe2 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xe3 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xe4 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xe5 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xe6 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xe7 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xe8 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xe9 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xea 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xeb 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xec 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xed 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0xee 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0xef 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0xf0 24 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xf1 24 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xf2 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xf3 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xf4 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xf5 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xf6 24 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xf7 24 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xf8 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xf9 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xfa 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xfb 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xfc 24 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xfd 24 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xfe 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xff 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0x100 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x101 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0x102 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x103 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x104 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x105 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x106 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x107 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x108 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x109 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x10a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x10b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x10c 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x10d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x10e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x10f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x110 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x111 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x112 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x6d 32 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None

96 GLXFBConfigs:
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x6e  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x6f  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x70  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x71  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x72  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x73  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x74  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0x75  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x76  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0x77  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x78  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0x79  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x7a  0 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x7b  0 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x7c  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x7d  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x7e  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x7f  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x80  0 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x81  0 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x82  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x83  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x84  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x85  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0x86  0 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x87  0 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0x88  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x89  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0x8a  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x8b  0 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0x8c  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x8d  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x8e  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x8f  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x90  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x91  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x92  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x93  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x94  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x95  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x96  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0x97  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x98  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x99  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x9a  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x9b  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x9c  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x9d  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x9e  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x9f  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xa0  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xa1  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xa2  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xa3  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xa4  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0xa5  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xa6  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0xa7  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xa8  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0xa9  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xaa  0 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xab  0 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xac  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xad  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xae  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xaf  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xb0  0 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xb1  0 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xb2  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xb3  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xb4  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xb5  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xb6  0 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xb7  0 dc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xb8  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xb9  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xba  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xbb  0 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 24  8 16 16 16  0  0 0 Slow
0xbc  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xbd  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xbe  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xbf  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xc0  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xc1  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xc2  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xc3  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xc4  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xc5  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xc6  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0  0  0  0  0  0 0 None
0xc7  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0xc8  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xc9  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0xca  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xcb  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0xcc  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xcd  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
glxgears:

Kod: Zaznacz cały

3152 frames in 5.0 seconds
3095 frames in 5.0 seconds
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: makson »

No i jeszcze gdy ET:Quake Wars daje w konsoli taki tekst (podkreślam to, co wydaje się że nie działa):

Kod: Zaznacz cały

makson@makson-laptop:~$ "/home/makson/.QuakeWars/etqw"
ETQW 1.5.12663.12663  linux-x86 May  9 2008 13:50:52
found interface lo - loopback
found interface eth0 - 192.168.1.103/255.255.255.0
CPU: Intel CPU with MMX & SSE & SSE2 & SSE3
ETQW using generic code for SIMD processing
enabled Flush-To-Zero mode
------ Initializing File System ------
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/game000.pk4 with checksum 0x3efd73a5
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/game001.pk4 with checksum 0xa02f1c18
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/game002.pk4 with checksum 0x87457e61
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak000.pk4 with checksum 0x442eb08b
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak001.pk4 with checksum 0x10e16e6
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak002.pk4 with checksum 0x8dbe7353
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak003.pk4 with checksum 0x99dfcabb
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak004.pk4 with checksum 0x7e49f838
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak005.pk4 with checksum 0x5ccc7213
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak006.pk4 with checksum 0x9edf1b7d
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak007.pk4 with checksum 0x74a1a2f
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak008.pk4 with checksum 0x71a93b80
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish000.pk4 with checksum 0x4bdaa546
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish001.pk4 with checksum 0x2575ff8e
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish002.pk4 with checksum 0x3ab92dd6
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish003.pk4 with checksum 0x8d9af876
Current search path:
/home/makson/.etqwcl/base
/home/makson/.QuakeWars/base
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish003.pk4 (6 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish002.pk4 (119 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish001.pk4 (13 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish000.pk4 (1018 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak008.pk4 (1496 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak007.pk4 (1510 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak006.pk4 (3 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak005.pk4 (2172 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak004.pk4 (72 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak003.pk4 (1133 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak002.pk4 (1637 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak001.pk4 (1067 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak000.pk4 (9350 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/game002.pk4 (3 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/game001.pk4 (11 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/game000.pk4 (3 files)
game DLL: 0x0 in pak: 0x0
Addon pk4s:
file system initialized.
--------------------------------------
----- Initializing Decls -----
Decompressing the global token cache...3566Kb
------------------------------
execing 'etqwconfig.cfg'
execing 'localization/polish/defaultbinds.cfg'
execing 'etqwbinds.cfg'
couldn't exec 'autoexec.cfg'
Vendor: Device:
thread priority set to 1
couldn't exec '/home/makson/.etqwcl/sdnet/makson96/base/autoexec.cfg'
Opening IP socket: localhost:-1
Failed to open server license code file for reading.
Initializing SDL subsystem
Loading GL driver 'libGL.so.1' through SDL
Desktop resolution: 1280x1024
SDL_ListModes:
1280x1024 1024x768 800x600 720x400 640x480
SDL_ListModes are currently ignored for resolution filtering. Set r_useSDLModes to 1 if you want it
8/8/8/8 RGBA bits, 24 depth bits, 8 stencil bits
no multisampling
vsync: SDL reports -4252728 - broken?
------- Initializing renderSystem --------
----- R_InitOpenGL -----
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_ARB_texture_cube_map
...using GL_ARB_texture_non_power_of_two
...using GL_ARB_texture_compression
X..GL_EXT_texture_compression_s3tc not found
...using GL_EXT_texture_filter_anisotropic
   maxTextureAnisotropy: 16.000000
...using GL_1.4_texture_lod_bias
X..GL_EXT_shared_texture_palette not found
...using GL_EXT_texture3D
...using GL_ARB_texture_rectangle
...using GL_EXT_texture_rectangle
...using GL_EXT_stencil_wrap
...using GL_EXT_stencil_two_side
...using GL_ARB_vertex_buffer_object
...using GL_ARB_vertex_program
...using GL_ARB_fragment_program
X..GL_EXT_depth_bounds_test not found
...using GL_ARB_point_sprite
...using GL_ARB_occlusion_query
...using GL_EXT_framebuffer_object
...using GL_EXT_packed_depth_stencil
...using GL_EXT_blend_minmax
...using GL_ARB_multisample
...using GL_ARB_shader_objects
...using GL_ARB_vertex_shader
...using GL_ARB_fragment_shader
...using GL_ARB_fragment_program_shadow
...using GL_ARB_shadow
...using GL_ARB_depth_texture
...using GL_EXT_gpu_program_parameters
X..GL_EXT_timer_query not found
X..GL_GREMEDY_string_marker not found
X..GL_EXT_texture_compression_latc not found
---------- R_ARB2_Init ----------
Cg available.
---------------------------------
thread priority set to 2
using ARB_vertex_buffer_object memory
thread priority set to 2
renderSystem initialized.
--------------------------------------
72 strings read from localization/polish/strings/bindings.lang
486 strings read from localization/polish/strings/chat.lang
884 strings read from localization/polish/strings/code.lang
2187 strings read from localization/polish/strings/game.lang
3208 strings read from localization/polish/strings/guis.lang
3384 strings read from localization/polish/strings/lifestats.lang
3522 strings read from localization/polish/strings/loadtips.lang
3861 strings read from localization/polish/strings/locations.lang
4386 strings read from localization/polish/strings/maps.lang
4453 strings read from localization/polish/strings/tasks.lang
WARNING: Couldn't load image: guis/assets/mainmenu/scanlines
WARNING: Failed to load image program: 'guis/assets/mainmenu/scanlines'
WARNING: idDeclLocal::ParseLocal Failed to Parse decl 'splashscreen' in file 'materials/gfx.mtr' line 0
/proc/cpuinfo CPU frequency: 1200 MHz
Couldn't open journal files
----- Initializing Sound System ------
sound system initialized.
--------------------------------------
------ Alsa Sound Initialization -----
dlopen(libasound.so.2)
asoundlib version: 1.0.22
opened Alsa PCM device default for playback
device buffer size: 5461 frames (21844 bytes)
allocated a mix buffer of 16384 bytes
--------------------------------------
-------- ALSA Microphone Init --------
device buffer size: 2910 frames (5820 bytes)
microphone initialized
--------------------------------------
initializating SDL Joysticks
initialized 0 controller(s)
-------- Initializing Session --------
----------------- BSE Init ------------------
--------- BSE Created Successfully ----------
session initialized
--------------------------------------
found DLL in pak file: /home/makson/.QuakeWars/base/game002.pk4/gamex86.so
copy gamex86.so to /home/makson/.etqwcl/base/gamex86.so
game using generic code for SIMD processing
enabled Flush-To-Zero mode
--------- Initializing Game ----------
gamename: baseETQW-1
gamedate: May  8 2008
Initializing global UI namespaces
...23 namespaces
...240 properties
Initializing event system
...903 event definitions
Initializing class hierarchy
...163 classes, 397320 bytes for event callbacks
WARNING: Couldn't load image: guis/assets/mainmenu/scanlines
WARNING: Failed to load image program: 'guis/assets/mainmenu/scanlines'
WARNING: idDeclLocal::ParseLocal Failed to Parse decl 'guis/assets/mainmenu/scanlines' in file 'materials/guis/main_menu.mtr' line 0
WARNING: LookupMaterial: 'mainmenu' material 'guis/assets/mainmenu/scanlines' (alias 'scanlines') used without proper sort
game initialized.
--------------------------------------
------------- Initialized in 13 -------------
--- Common Initialization Complete ---
terminal support enabled ( use +set in_tty 0 to disabled )
pid: 2058
1200 MHz CPU
2880 MB System Memory
detecting video ram (set sys_videoRam on command line to override) ..
trying /proc/dri/0/umm
guess failed, return default low-end VRAM setting ( 128MB VRAM )
128 MB Video Memory
Async thread started
execing /home/makson/.etqwcl/sdnet/makson96/base/profile.cfg
execing 'localization/polish/defaultbinds.cfg'
execing /home/makson/.etqwcl/sdnet/makson96/base/bindings.cfg
Opening IP socket: localhost:-1
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: e X t 7 3 »

Rzeczywiście masz rozdzielczość ekranu 1280x1024 ?!??!
Loading GL driver 'libGL.so.1' through SDL
Desktop resolution: 1280x1024
SDL_ListModes:
1280x1024 1024x768 800x600 720x400 640x480
Czy masz zainstalowane wymagane biblioteki SDL ? - w Synaptiku poszukaj libsdl. Na pewno powinieneś miec gxf, image, mixer, debian i debian-pulsaudio.

Pozdrawiam

EDIT:
Nie wiem, czy nie masz też za mało ramu dla GFX:
detecting video ram (set sys_videoRam on command line to override) ..
trying /proc/dri/0/umm
guess failed, return default low-end VRAM setting ( 128MB VRAM )
128 MB Video Memory
zmień to w pliku konfiguracyjnym et:qw
Nie ma rzeczy niemożliwych ... są tylko trudne do zrobienia ;)

Moje kernele oraz skrypty:

NeteXt'73 - instalator kerneli i skryptów oraz optymalizator systemu w jednym > netext73.pl
Awatar użytkownika
makson
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1542
Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: Ubuntu 9.10 Intel GMA950 i inne - jak znacznie podnieść responsywność i wydajnoś

Post autor: makson »

Już tłumaczę rozdzielczość. Laptop służy teraz za desktop i jest do niego podłączony zwyczajny monitor. Monitor laptopa wyłączyłem w System->Preferencje->Monitor, a cały obraz jest puszczony na zewnętrznym monitorze. Jednak odłączenie zewnętrznego monitora i puszczenie wszystkiego na ekranie laptopa niczego nie zmienia.
Doinstalowałem libsdl-gfx1.2-4, którego brakowało, zmieniłem też w ustawieniach VideoRAM memory na 256 (tak jak mam fizycznie), niestety nadal nie działa. Na komputerze z grafiką NVidi do uruchomienia gry wystarczało doinstalowanie sterowników własnościowych (bez doinstalowywania żadnych dodatkowych libsdl), więc może po prostu nie da się na tej karcie gry odpalić?

Kod: Zaznacz cały

ETQW 1.5.12663.12663  linux-x86 May  9 2008 13:50:52
found interface lo - loopback
found interface eth0 - 192.168.1.103/255.255.255.0
CPU: Intel CPU with MMX & SSE & SSE2 & SSE3
ETQW using generic code for SIMD processing
enabled Flush-To-Zero mode
------ Initializing File System ------
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/game000.pk4 with checksum 0x3efd73a5
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/game001.pk4 with checksum 0xa02f1c18
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/game002.pk4 with checksum 0x87457e61
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak000.pk4 with checksum 0x442eb08b
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak001.pk4 with checksum 0x10e16e6
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak002.pk4 with checksum 0x8dbe7353
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak003.pk4 with checksum 0x99dfcabb
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak004.pk4 with checksum 0x7e49f838
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak005.pk4 with checksum 0x5ccc7213
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak006.pk4 with checksum 0x9edf1b7d
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak007.pk4 with checksum 0x74a1a2f
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/pak008.pk4 with checksum 0x71a93b80
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish000.pk4 with checksum 0x4bdaa546
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish001.pk4 with checksum 0x2575ff8e
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish002.pk4 with checksum 0x3ab92dd6
Loaded pk4 /home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish003.pk4 with checksum 0x8d9af876
Current search path:
/home/makson/.etqwcl/base
/home/makson/.QuakeWars/base
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish003.pk4 (6 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish002.pk4 (119 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish001.pk4 (13 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/zpak_polish000.pk4 (1018 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak008.pk4 (1496 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak007.pk4 (1510 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak006.pk4 (3 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak005.pk4 (2172 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak004.pk4 (72 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak003.pk4 (1133 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak002.pk4 (1637 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak001.pk4 (1067 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/pak000.pk4 (9350 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/game002.pk4 (3 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/game001.pk4 (11 files)
/home/makson/.QuakeWars/base/game000.pk4 (3 files)
game DLL: 0x0 in pak: 0x0
Addon pk4s:
file system initialized.
--------------------------------------
----- Initializing Decls -----
Decompressing the global token cache...3566Kb
------------------------------
execing 'etqwconfig.cfg'
execing 'localization/polish/defaultbinds.cfg'
execing 'etqwbinds.cfg'
couldn't exec 'autoexec.cfg'
Vendor: Device:
thread priority set to 1
couldn't exec '/home/makson/.etqwcl/sdnet/makson96/base/autoexec.cfg'
Opening IP socket: localhost:-1
Failed to open server license code file for reading.
Initializing SDL subsystem
Loading GL driver 'libGL.so.1' through SDL
Desktop resolution: 1280x1024
SDL_ListModes:
1280x1024 1024x768 800x600 720x400 640x480 
SDL_ListModes are currently ignored for resolution filtering. Set r_useSDLModes to 1 if you want it
8/8/8/8 RGBA bits, 24 depth bits, 8 stencil bits
no multisampling
vsync: SDL reports -561320 - broken?
------- Initializing renderSystem --------
----- R_InitOpenGL -----
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_ARB_texture_cube_map
...using GL_ARB_texture_non_power_of_two
...using GL_ARB_texture_compression
X..GL_EXT_texture_compression_s3tc not found
...using GL_EXT_texture_filter_anisotropic
   maxTextureAnisotropy: 16.000000
...using GL_1.4_texture_lod_bias
X..GL_EXT_shared_texture_palette not found
...using GL_EXT_texture3D
...using GL_ARB_texture_rectangle
...using GL_EXT_texture_rectangle
...using GL_EXT_stencil_wrap
...using GL_EXT_stencil_two_side
...using GL_ARB_vertex_buffer_object
...using GL_ARB_vertex_program
...using GL_ARB_fragment_program
X..GL_EXT_depth_bounds_test not found
...using GL_ARB_point_sprite
...using GL_ARB_occlusion_query
...using GL_EXT_framebuffer_object
...using GL_EXT_packed_depth_stencil
...using GL_EXT_blend_minmax
...using GL_ARB_multisample
...using GL_ARB_shader_objects
...using GL_ARB_vertex_shader
...using GL_ARB_fragment_shader
...using GL_ARB_fragment_program_shadow
...using GL_ARB_shadow
...using GL_ARB_depth_texture
...using GL_EXT_gpu_program_parameters
X..GL_EXT_timer_query not found
X..GL_GREMEDY_string_marker not found
X..GL_EXT_texture_compression_latc not found
---------- R_ARB2_Init ----------
Cg available.
---------------------------------
using ARB_vertex_buffer_object memory
thread priority set to 2
thread priority set to 2
renderSystem initialized.
--------------------------------------
72 strings read from localization/polish/strings/bindings.lang
486 strings read from localization/polish/strings/chat.lang
884 strings read from localization/polish/strings/code.lang
2187 strings read from localization/polish/strings/game.lang
3208 strings read from localization/polish/strings/guis.lang
3384 strings read from localization/polish/strings/lifestats.lang
3522 strings read from localization/polish/strings/loadtips.lang
3861 strings read from localization/polish/strings/locations.lang
4386 strings read from localization/polish/strings/maps.lang
4453 strings read from localization/polish/strings/tasks.lang
WARNING: Couldn't load image: guis/assets/mainmenu/scanlines
WARNING: Failed to load image program: 'guis/assets/mainmenu/scanlines'
WARNING: idDeclLocal::ParseLocal Failed to Parse decl 'splashscreen' in file 'materials/gfx.mtr' line 0
/proc/cpuinfo CPU frequency: 1200 MHz
Couldn't open journal files
----- Initializing Sound System ------
sound system initialized.
--------------------------------------
------ Alsa Sound Initialization -----
dlopen(libasound.so.2)
asoundlib version: 1.0.22
opened Alsa PCM device default for playback
device buffer size: 5461 frames (21844 bytes)
allocated a mix buffer of 16384 bytes
--------------------------------------
-------- ALSA Microphone Init --------
device buffer size: 2910 frames (5820 bytes)
microphone initialized
--------------------------------------
initializating SDL Joysticks
initialized 0 controller(s)
-------- Initializing Session --------
----------------- BSE Init ------------------
--------- BSE Created Successfully ----------
session initialized
--------------------------------------
found DLL in pak file: /home/makson/.QuakeWars/base/game002.pk4/gamex86.so
copy gamex86.so to /home/makson/.etqwcl/base/gamex86.so
game using generic code for SIMD processing
enabled Flush-To-Zero mode
--------- Initializing Game ----------
gamename: baseETQW-1
gamedate: May  8 2008
Initializing global UI namespaces
...23 namespaces
...240 properties
Initializing event system
...903 event definitions
Initializing class hierarchy
...163 classes, 397320 bytes for event callbacks
WARNING: Couldn't load image: guis/assets/mainmenu/scanlines
WARNING: Failed to load image program: 'guis/assets/mainmenu/scanlines'
WARNING: idDeclLocal::ParseLocal Failed to Parse decl 'guis/assets/mainmenu/scanlines' in file 'materials/guis/main_menu.mtr' line 0
WARNING: LookupMaterial: 'mainmenu' material 'guis/assets/mainmenu/scanlines' (alias 'scanlines') used without proper sort
game initialized.
--------------------------------------
------------- Initialized in 14 -------------
--- Common Initialization Complete ---
terminal support enabled ( use +set in_tty 0 to disabled )
pid: 3423
1200 MHz CPU
2880 MB System Memory
sys_videoRam is set to 256, override and skip detection
256 MB Video Memory
Async thread started
execing /home/makson/.etqwcl/sdnet/makson96/base/profile.cfg 
execing 'localization/polish/defaultbinds.cfg'
execing /home/makson/.etqwcl/sdnet/makson96/base/bindings.cfg 
Opening IP socket: localhost:-1
Możesz może polecić jakiś dobry program 3D, na którym mógłbym przetestować swoją kartę?
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Netbooki i ultrabooki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość