BulletStorm - a może petycja?

Gry, które działają natywnie na Linuksie.
Awatar użytkownika
bigben
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: LXDE
Architektura: x86_64

BulletStorm - a może petycja?

Post autor: bigben »

Witam

No więc sprawa wygląda następująco. BulletStorm jest grą tworzoną przez polskie studio People Can Fly (wcześniej zrobili Painkiller'a). Tutaj są filmiki:

http://www.youtube.com/watch?v=cb9ObWlNrg8
http://www.youtube.com/watch?v=4HfCqw_8iKo

Może napiszmy jakąś petycje w sprawie wersji na linuksa? Gra bazuje na Unreal Engine 3 więc teoretycznie nie powinno być wielkich komplikacji przy portowaniu gry. Jest może na pokładzie ktoś kto ma jakieś większe doświadczenie w tego typu petycjach (chodzi głównie o to jak się do tego zabrać)?

Co wy o tym sądzicie?
adrikux

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: adrikux »

Polacy potrafią robić dobre gry. Pamiętam porządnego polskiego Painkillera stworzonego przez tą samą firmę co omawiany tytuł. Teoretycznie prosta nawalanka FPP, a gwarantował świetną i klimatyczną zabawę. Zwróć uwagę co się z nim stało po przejęciu przez czechów, a potem jowood. O ile czeski overdose nie był najgorszy to resurrection od jowood stanowił mix wszystkich elementów z poprzednich części zawarty w kilku mapach, brak klimatu. Dlatego też twierdzę, że ten tytuł będzie godny uwagi ze względu na tworzącą go firmę. W sprawie przeportowania gry, może warto z LGP się skontaktować lub zapytać twórców czy mają chęci na wydanie natywnej gry, wkońcu to polacy.
Awatar użytkownika
bigben
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: LXDE
Architektura: x86_64

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: bigben »

Tylko że pojedynczy e-mail nie zrobi na nich większego wrażenia (pomyślą pewnie że to tylko jakiś jeden zapaleniec chcę tą grę na linuksa). Petycja pokazałaby że jest zainteresowanie. Ew. można zasypać studio PCF masą maili (wystarczy że każdy wyśle po jednym) z pytaniem o wersje dla linuksa, tylko że takie zasypywanie mailami trochę nieładnie wygląda.

EDIT:

Na targach E3 Polacy pokazali kilka gier które naprawdę ładnie się zapowiadają. Niestety moim zdaniem tylko dwie gry mają szansę na port dla linuksa po korzystają z Unreal Engine 3. Pozostałe jadą na DirectX więc twórcy musieliby tworzyć cały silnik niemalże od nowa. Jedną z tych gier jest wspomniany tutaj BulletStorm a druga to Afterfall: InSanity.

Z grą afterfall jest cyrk niemalże jak podczas produkcji wiedźmina. Co chwilę zmienia się skład zespołu, a jakiś czas temu twórcy powiedzieli że niestety zrobienie gry RPG jest dla nich za trudne i Afterfall będzie po prostu strzelanką. Jednocześnie zmieniono silnik graficzny. Początkowo miał być Unigine, ale zmieniono go na Unreal Engine 3. W sprawie gry RPG twórcy powiedzieli, że może później stworzą grę RPG osadzoną w Universum Afterfall.

A co z portem dla linuksa?

Afterfall w wersji RPG z silnikiem Unigine miał mieć port dla linuksa (ponoć przenośność tego silnika zdecydowała o jego wyborze). Niestety po zmianie silnika i koncepcji twórcy milczą na temat ewentualnego portu dla linuksa (ani go nie potwierdzili, ale też go nie zaprzeczyli).
Awatar użytkownika
smogg
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 104
Rejestracja: 27 maja 2008, 22:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: smogg »

Możesz zbudować swoją petycję tutaj:

Kod: Zaznacz cały

http://www.petitiononline.com/create_petition.html
Choć szczerze - nie wiem czy coś z tego wyjdzie, UT3 też miał być portowany na Linuksa, miało to nie stanowić problemu... i tak już prawie 3 lata go nie ma :P

Anyway: Good Luck o/
|.....Your Ubuntu User number is # 24811.....|
|...... Ubuntu user from 7.10 to V.2010 .......|
|.......... Inny OS: Debian Squeeze .............|
wupra
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 463
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:29
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: wupra »

Nie polecam tracić czasu na zabawy z durnymi petycjami których nikt nie traktuje poważnie. Do dodatkowo kilka wybitnie inteligentnych osób może zniechęcić daną firmę swoimi mailami zwłaszcza jeśli będą żądać darmowej wersji na Linuksa lub pseudo optymalizacji pod wine.

Z grami na silniku U3 jest spory problem, ponieważ Epic Games nie zapłaciło Ryanowi za port UT3 (i to jest główny powód dla którego nie ma jeszcze wersji na Linuksa i MacOS), więc możemy zapomnieć o grach które powstają na U3. Być może coś się zmieni w tej kwestii.

LGP jest zbyt małą firmą aby mogli sobie pozwolić na licencjonowanie gier od EA. Chociaż w przypadku EA może być cień szansy na postanie wersji na Linuksa.

Napiszę maila z zapytaniem do PCF czy są zainteresowani wersją na Linuksa wskazując przy tym fakt portowania przez Ryana UT3 i zobaczymy co z tego wyjdzie.

P. S. Jeśli chciałbyś wyrazić poparcie moich działań wystarczy poświęcić chwilkę i zostać fanem sklepu Wupra na Facebooku (im więcej fanów tym lepiej)
Wupra.com - polski sklep z grami na Linuksa
TuxPlay.pl - Nowości ze świata gier Linuksowych
Awatar użytkownika
bigben
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: LXDE
Architektura: x86_64

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: bigben »

@wupra

Jeśli chodzi o e-mail to powinien on być w english czy polish? Wiem że to polska firma, ale różnie bywa z językiem w mailach (słyszałem że niektóre firmy usuwają wiadomości od zwykłych ludzi jeśli są w innym języku niż angielski).

Tak przy okazji jeśli miałbym Ci zaproponować nową grę do sprzedaży to wpadaj co jakiś czas na stronę gry Primal Carnage. Autorzy oficjalnie potwierdzili że będzie wersja na linuksa. Deweloperzy obiecują że już niedługo otworzą zapisy do wersji beta. Natomiast premiera gotowego produktu w czwartym kwartale tego roku. Fajnie jeśli będzie można kupić u ciebie. Na razie nie obiecuje że kupie bo nie ma jeszcze informacji o wymaganiach sprzętowych (jeśli się w nich zmieszczę to zacznę odkładać kasę).

EDIT:

E-mail poszedł w świat. Ponieważ jest piątek na ewentualną odpowiedź poczekam do wtorku. Jeśli tylko coś dostanę w odpowiedzi to dam znać.
kklimonda
Zakręcona Traszka
Zakręcona Traszka
Posty: 585
Rejestracja: 20 kwie 2008, 04:21
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: kklimonda »

@bigben: E, to nie jest tak, że przeportowanie silnika z DirectX na inne biblioteki równa się tworzenie praktycznie całego silnika od zera więc to samo w sobie problemem nie jest. Inna sprawa czy taki droższy port jest opłacalny
wupra
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 463
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:29
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: wupra »

@bigben

Generalnie email powinien być wysłany w języku angielskim, ewentualnie dalsza korespondencja może być prowadzona w języku polskim. Musisz być również świadom pewnych ograniczeń związanych z rozpowszechnianiem informacji tzn. możesz nie uzyskać odpowiedzi na niektóre pytania ponieważ są one poufne.

Wszystko zależy od nastawienia Epic Games do Linuksa, niestety wpadka z UT3 nie jest dobrą wróżbą, jak również wypowiedzi odnoszące się do zaprzestania tworzenia gier na PC.

Jeśli się nie mylę to jako jedna z pierwszych osób na tym forum wspominałem o Primal Carnage.
Wupra.com - polski sklep z grami na Linuksa
TuxPlay.pl - Nowości ze świata gier Linuksowych
Awatar użytkownika
jacekalex
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 4679
Rejestracja: 17 cze 2007, 02:54
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: MATE
Architektura: x86_64

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: jacekalex »

Biznes to biznes.

Jeżeli będzie szansa na kilka tysięcy kopii natywnych na linuxa, to petycja nie będzie konieczna.

Ale jeśli przeportują grę (na co - jak znam programistów), trochę kasy wydadzą, a potem sprzedadzą 20 kopii i zarobią na tym 300 złotych, to następne petycje i modlitwy żadnego rezultatu nie przyniosą.

A jeśli już kiedys próbowali, i taki efekt osiągnęli (xx kopii), to petycja raczej nie pomoże.

Bardziej liczyłbym na prawidłową pracę gry pod wine.
Wystarczy - żeby trzymali się popularnych bibliotek i DX9, bez najnowszych "supercudów" z MS.

Pozdrawiam
Problemy rozwiązujemy na forum nie na PW -> Niech inni na tym skorzystają.
Komputer jest jak klimatyzacja - gdy otworzysz okna, robi się bezużyteczny...
Linux User #499936
Inny OS: Gentoo Linux :)
Awatar użytkownika
Aristofeles
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2008, 20:05
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: Aristofeles »

Piszecie tu o problemie licencji od Epic games. Tego problemu raczej tu się nie należy spodziewać. People Can Fly jest częścią Epic Games. Takim studiem Epic Games Polska. Niemniej według mnie prośby o porty mijają się z celem. Zobaczcie ilu użytkowników Linuksa jest w naszym kraju, czy nawet na świecie i zastanówcie się ilu z nich gra i ilu z tych grających kupi grę. Ja bym nie kupił z prostej przyczyny. Mam młodsze cioteczne rodzeństwo ktore też chce grać i co ja im powiem, ze u nich nie dziala? :). Może 12 latkowi Linuksa będe dla jednej gry instalować? To tak jak z Just Cause 2, które kupił sobie, a okazało się, że nie chodzi na XP, tylko Visty albo 7 potrzeba. No i gra też sobie leży.

Myślę, że jedyne o co możemy efektynie prosić to jakąkolwiek zgodność z Wine. Platforma Wine to jest nadzieja na przyszłość dla Linuksów, w świecie zdominowanym przez aplikacje dla MS.
HP Pavilion dv6151ea c2d 1,66, 2 gb ram, gf 7400 Kubuntu KDE 4.3
PC c2d 1,8ghz@2.4 ghz, 2 gb ram, gf8600, XP
PC P3 650mhz, 256 ram, gf 5500, Xubuntu + Fluxbox

wupra
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 463
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:29
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: wupra »

jacekalex pisze: Ale jeśli przeportują grę (na co - jak znam programistów), trochę kasy wydadzą, a potem sprzedadzą 20 kopii i zarobią na tym 300 złotych, to następne petycje i modlitwy żadnego rezultatu nie przyniosą.
Masz rację, cały czas spotykam się z samymi hipokrytami którzy chcą nie wiadomo jakich gier ale nie mają zamiaru kupić jakiejkolwiek gry w wersji na Linuksa, zawsze mają jakieś zastrzeżenia, a to za stare/za drogie, to już mam, mam pirata itd.
Nie ograniczaj się do polskiego rynku, raczej spójrz na to globalnie.
jacekalex pisze: Bardziej liczyłbym na prawidłową pracę gry pod wine.
Wystarczy - żeby trzymali się popularnych bibliotek i DX9, bez najnowszych "supercudów" z MS.
Po co się wypowiadasz na temat wersji natywnej skoro i tak jej nie chcesz. Bądźmy poważni albo chcemy wersję natywną albo chcemy być ignorowani i olewani cały czas przez twórców gier. Decyzja należy do nas samych każda sugestia odnośnie wine tylko oddala nas od wersji natywnej.
Jeśli pewna firma tworzy grę i zastanawia się we własnym gronie nad wersją na Linuksa i później otrzymuje kilka set zapytań o wine, w końcu porzucą chęć stworzenia wersji na Linuksa i nic nie zrobią. Ponieważ wine nie jest żadnym standardem i tworzenie oprogramowania z nim kompatybilnego może być masochistycznym zadaniem, raczej ograniczą się do stwierdzenia typu "może działać pod wine ale nie musi".

Najlepszą formą petycji jest kupowanie gier na Linuksa, tylko w ten sposób można wpłynąć na zwiększenie się liczby gier na Linuksa.

EDIT:
@Aristofeles

Twoja argumentacja jest po prostu śmieszna. Nie kupisz danej gry na Linuksa ponieważ inna gra nie posiada wersji na Linuksa? Przykro mi, że masz takie nastawienie.
Liczba użytkowników danej platformy ma drugorzędne znaczenie jeśli sprzedaż jest wysoka.
Wupra.com - polski sklep z grami na Linuksa
TuxPlay.pl - Nowości ze świata gier Linuksowych
Awatar użytkownika
bigben
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: LXDE
Architektura: x86_64

Odp: BulletStorm - a może petycja?

Post autor: bigben »

@kklimonda
Tylko że w przypadku przepisywania silnika z DirectX na OpenGL koszty stworzenia portu znacznie idą w górę co jeszcze bardziej zniechęca deweloperów. Jeśli silnik jest już w OpenGL, a sama gra nie korzysta z jakiś dziwnych wynalazków od M$ to stworzenie portu na linuksa albo MacOSX sprowadza się do skompilowania kodu pod tymi systemami (+ ew drobne poprawki żeby gra lepiej współpracowała zdanym systemem)

@wupra
Jestem tylko człowiekiem i nie jestem w stanie śledzić wszystkich wątków na forum. O grze Primal Carnage dowiedziałem się przypadkiem (w jednym z artykułów na Phoronix redaktor o nim wspomniał).

@Aristofeles
Zobaczcie ilu użytkowników Linuksa jest w naszym kraju, czy nawet na świecie i zastanówcie się ilu z nich gra i ilu z tych grających kupi grę.
Pamiętam taki ranking ET:QW który pokazywał iż około połowa legalnie kupionych egzemplarzy gry chodziła na linuksie (chodzi oczywiście o klienta gry bo na serwerach linuks stanowił zdecydowaną większość). Ranking powstał na bazie logów z logowań klientów gry do sieci serwerów (kiedy ktoś łączył się z jakimś serwerem umieszczonym w wyszukiwarce serwerów to gra wysyłała do komputera indeksującego te serwery informację pod jakim systemem pracuje).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Linuksowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości